Mijn ideale wereld? Oh, ik zal het kort moeten samenvatten.

Staatkundig een beetje als dit. Maar dan Nederland, Venetië en België bij het Heilige Roomse Rijk. Absolute constitutionele monarchie is voor mij de" ideale staatsvorm, zolang de koning Katholiek is. Er bestaan nog één "republiek", Zwitserland als semi-onafhankelijk deel van het HRR. Uiteindelijk zou dit dan kunnen uitgroeien tot één groot keizerrijk onder leiding van een keizer en de Paus.
Als ik het voor het zeggen had, zou ik de wereld bevrijden van lelijke moderne architectuur. De steden en dorpen wil het verrijken met gotiek, barok en rococo.
De Katholieke Kerk zal overal de staatsgodsdienst worden, maar andere religies worden toegelaten, en zelfs gesubsidieerd in het geval van High Church protestantisme, Islam en Orthodoxie.
De politieke partijen worden afgeschaft, en vervangen met "bewegingen" die voorstellen kunnen doen aan de raadgevers van de koning. Extreem gevaarlijke bewegingen zoals liberalisme en communisme worden verboden.
Kerk en staat zullen terug één lijken, maar maatregelen zullen genomen worden om de Kerk te beschermen van de staat.
Universeel zal er goede gezondheidszorg worden ingevoerd, om armoede beter te bestrijden. Een herstelde Jezuïetenorde kan meer scholen, kerken en ziekenhuizen gaan bouwen in arme landen.
Mensen die lijden aan biseksualiteit, homoseksualiteit en andere waanbeelden zullen geholpen worden door goede dokters. In gevangenissen wordt evangelisatie heel belangrijk, omdat een sterk geloof criminelen op het rechte pad kan brengen.
Er is nog zoveel meer dat ik kan zeggen, maar zijn slechts enkele grepen eruit.