![]() |
Citaat:
NVA - CD&V - OVLD - LDD - MR - PP Kan je tellen? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarvan akte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat dit ondemocratisch is is vanzelfsprekend Wat de grootste partij van een land zijn betekent in termen van democratisch zijn ben ik niet zeker. In sommige landen betekend het heel veel (zoals in de VS: "the winner takes all" principe) en in andere landen betekend het iets of veel minder. |
Citaat:
Als een coalitie zonder N-VA ook een meerderheid heeft is dat even democratisch. |
Citaat:
|
Maar mijn cijfers kloppen niet. Vermits je (Europese Vlaming) het had over "de grootste partij in Belgique" heb ik het nog eens nagekeken op http://www.standaard.be/extra/verkiezingen/uitslagen/ (je ziet: ik heb geen linkse bron gebruikt). Welnu, wat blijkt:
N(v,a) haalt in Belgique 17,8 % van de stemmen. PS, sp.a, ecolo, GROEN halen 32,3%. 4 tegen 1, da's niet eerlijk zullen de calimero's beginnen te roepen. Laten we dus VB en LDD bij N(v,a) tellen. Die halen resp. 7,8% en 2,3%. Als we dat bij de 17,8% van N(v,a) tellen krijgen we 27,9%. N(v,a) is dan misschien de grootste partij in Belgique, een partij met 17,8% van de stemmen is m.i. moeilijk incontournable te noemen. En als we er de andere radicale Vlaamse partijen bijtellen, halen ze nog altijd ruim 4% minder stemmen dan de linkse partijen. |
Citaat:
Ik dacht dat het VB ondemocratisch wordt genoemd omdat ze enkele leden van de samenleving wensen uit te sluiten. Nu doet links het al met het VB en nu komt de NVA er ook nog bij. |
Citaat:
Je hebt al het cordon rond het VB, je hebt al een front van links tegen de liberalen, En nu nog een front erbij tegen de NVA |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Ik heb nooit beweerd dat VB een ondemocratische partij is 3) Ik heb nooit beweerd dat het links laten liggen van NVA ondemocratisch is (dom, dat wel) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be