![]() |
Citaat:
|
Citaat:
"De bemoeienis van regerende politieke partijen met benoemingen van topambtenaren is sinds de jaren zestig van de vorige eeuw alleen maar toegenomen. Dat stelt de Maastrichtse onderzoeker dr. N. Baakman in de Staatscourant van vandaag. Benoemingen op kleur zijn uiterst gevaarlijk voor een goed bestuur. Ministers krijgen hierdoor minder tegenspraak, waardoor een tunnelvisie mogelijk is. Ook zullen ambtenaren sneller geneigd zijn de hand boven het hoofd van ‘hun’ minister te houden. Terwijl je toch van deskundige ambtenaren mag verwachten dat ze creatief en kritisch meewerken aan het beleid. Maar veelal gaat het gewoon om vriendjespolitiek en baantjes toeschuiven, en daar heb ik een enorm broertje dood aan. Een mooi voorbeeld is trouwens het aantal VVD-ers in de zorg." Dus, het plaatje is allemaal niet zo rooskleurig op dat vlak in Nederland als hetgeen u de mensen hier wil voorhouden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien wist u dat nog niet. Wel, dan weet u het nu. |
Citaat:
En dat wist u misschien evenmin, of wilde u dat niet weten. Zodat meteen dit probleem is opgelost in uw hoofde. |
Citaat:
Jijzelf behoort natuurlijk tot de mensen die ik voor 100 procent vertrouw. Ik ben er zeker van dat ik mijn portefeuille met kredietkaarten, mijn vrouw en mijn dochter achter mag laten bij jou, op vakantie in Ibiza. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er gingen zelfs lang na 1949 miljarden van Wallonië naar Vlaanderen. Ook niet moeilijk als men de economische situatie bekijkt toen van de twee gewesten. Hieronder een tabel die boekdelen spreekt. Werkoosheid--Vl-------------- Wal--- ------Brus 1949 ------------19.5%--------------5.2%---------8.3% 2007----------------5%------------ 10.7%------18.1% 2050---------------- ? ----------------?-----------? |
Citaat:
Bronnen alstublieft! |
Citaat:
http://lvb.net/item/442 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be