harriechristus |
23 november 2010 18:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur
(Bericht 5121194)
Dan ben ik dus gehandicapped, god heeft mij uitgerust met niet-deugende hersenen. Is het eerlijk als hij mij beoordeeld op een gebrek waar hij verantwoordelijk voor is? Dat is tenslotte precies wat hij volgens de bijbel deed in Eden...
|
de mens is geen machine en heeft ook een eigen verantwoordelijkheid.
Hoewel God uiteraard de hoofdverantwoordelijke is, is de mens ook mede verantwoordelijk.
En daarom ben ik hier op aarde om de mensen tot een hoger bewustzijn te brengen.
Citaat:
Ja, ik begrijp wel dat Christenen zeggen dat het de duivel is, maar als dat werkelijk zo was had het er wel gewoon gestaan.
|
Ook als het alleen een slang was komt dat toch op hetzelfde neer.
Immers: de slang werd om zijn daad vervloekt alsof het verkeerd zou zijn.
Citaat:
Je moet er daarom van uit gaan dat dit hem niet was. Dat is helemaal niet zo gek als het klinkt, want ook in de rest van de bijbel is de satan geen veelvoorkomende verschijning. Zijn meest uitgesproken werk zit in het verhaal van Job, waar hij als een soort hofnar vraagtekens bij gods beweringen zet waarna ze samen testen of Job nog steeds een brave gelovige zal zijn als ze zijn familie vermoorden.
|
Oké, maar je moet de bijbel niet al te letterlijk nemen.
Het gaat er ook om hoe wij daar nu over denken.
Het is dus ook een kwestie van interpreteren.
Zo interesseert mij dat hele Job verhaal allerminst.
Het probleem ligt bij Genesis.
Citaat:
Een gat in je opvoeding. Maar omdat je al wat meer levensjaren aan ervaring achter de rug hebt dan ik en de bikermice feitelijk toch maar een slechte ninja turtles rip-off zijn is het je vergeven. (Het goed-Nederlandse woord was natuurlijk motormuis geweest, maar dan was de link met die van Mars wel heel vergezocht.)
|
Oké, een of ander stripfiguur.
Citaat:
Eens kijken: Na de dood reincarneer ik niet maar kom ik in plaats daarvan voor jouw troon te staan waarna ik als antiharrie naar de diepste duisterste put van de ruimteschepenhel word gestuurd voor een potje ledematenpoker tegen een kaarten tellende satan.
|
Nee: je krijgt een gewone heropvoeding in mijn atoomtheorie en aangezien je bij de microwezentjes terecht komt zal het ditmaal niet moeilijk zijn je te overtuigen.
Citaat:
Wat kan het mij dan schelen wat er na mijn dood met de aarde gebeurd?
|
dat is nu juist de domme egocentriciteit van de moderne mens waarvan hij genezen moet worden.
Citaat:
Sterker nog, hoe sneller mensen stoppen met zich voortplanten,
|
sowieso moeten we daar mee stoppen.
Citaat:
hoe minder concurrenten erbij komen in de race om president van de hel te worden. Volgens mij werkt het instorten van de aarde dus in mijn voordeel. Misschien moet ik dan maar in jouw voetsporen treden en ook op die verderfelijke kapitalisten gaan stemmen.
|
Dat doe je al, maar ik strijd daar juist tegen.
|