Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Een akkoord in de maak! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147978)

fonne 15 december 2010 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5166529)
U bedoelt wellicht dat het nog een tijdje zal duren vooraleer de NVA de nodige expertise bij elkaar heeft gebracht om te weten waarover nu al 6 maanden wordt gepraat. ;-)

Ze hebben de N-VA in ieder geval niet zo zot gekregen om een absurd financieringsvoorstel van de CdH te aanvaarden dat Vlaanderen binnen een paar jaar had gedwongen om bij de Franstaligen te gaan bedelen om meer geld. Ik stel maar vast dat andere zogezegd Vlaamse partijen daar geen problemen mee hadden, waren ze te dom, of gewoon kwaadwillig?

solidarnosc 15 december 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5166897)
Ze hebben de N-VA in ieder geval niet zo zot gekregen om een absurd financieringsvoorstel van de CdH te aanvaarden dat Vlaanderen binnen een paar jaar had gedwongen om bij de Franstaligen te gaan bedelen om meer geld. Ik stel maar vast dat andere zogezegd Vlaamse partijen daar geen problemen mee hadden, waren ze te dom, of gewoon kwaadwillig?

Dat was gewoon een pavlov reactie van NVA.

fonne 15 december 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5166539)
De Franstaligen krijgen eigenlijk meer macht over Brussel door BHV te splitsen. Het gering aantal Vlamingen in Brussel werd tot nu toe ietwat gecompenseerd door de Vlamingen in Halle-Vilvoorde. Door BHV te splitsen geven de Vlamingen Brussel eigenlijk symbolisch op en trekken ze zich terug naar een nieuwe verdedigingslinie.

De frontlinie wordt inderdaad wat korter, want nauwer rond Brussel getrokken. Ondertussen blijft in Brussel het systeem van de dubbele meerderheid bestaan, zelfs als er nog maar één Vlaming overblijft in Brussel.

fonne 15 december 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5166902)
Dat was gewoon een pavlov reactie van NVA.

Zolang het Vlaanderen behoedt van links onheil mag dat.

born2bewild 15 december 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5166645)
:-D

groen zal de minister van flippo's en chocolade cigaretten wel leveren zeker

en magda aelvoet minister van wapenleveringen aan prille democratieen.

EddyBal 15 december 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5166933)
groen zal de minister van flippo's en chocolade cigaretten wel leveren zeker

en magda aelvoet minister van wapenleveringen aan prille democratieen.

Voor Groen! vrees ik dat er op zijn hoogst een staatssecretaris in zit. Als mini partij moet je niet te veel eisen he. Of ineens al hun verkozenen minister of wa? :lol:

born2bewild 15 december 2010 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5166940)
Voor Groen! vrees ik dat er op zijn hoogst een staatssecretaris in zit. Als mini partij moet je niet te veel eisen he. Of ineens al hun verkozenen minister of wa? :lol:

ze hebben toch al bijna evenveel ministers van staat als kiezers

Antoon 15 december 2010 17:14

"Franstaligen reageren positief op voorstel Vande Lanotte".

Dit is de titel van het laatste bericht hierover.

Maar als je het bericht verder leest, dan staat er onder andere :

Citaat:

"Elio Di Rupo vond het voorstel "een goede basis" voor verdere onderhandelingen"
"Er viel weinig commentaar te rapen"
"Volgens PS-voorzitter Elio Di Rupo en covoorzitter van Ecolo Jean-Michel Javaux vormt het voorstel een goede werkbasis, maar moet het nog worden aangepast."
"Dit is een basis waarop we kunnen voortwerken. We zullen dit bekijken, analyseren en het resultaat van ons denkwerk communiceren", legde Di Rupo uit."
"Uiteraard zullen er amendementen worden ingediend. Er zitten interessante dingen in en andere dingen moeten worden herwerkt omdat ze niet goed zijn voor alle gemeenschappen", stelde Javaux dan weer."
"CdH-voorzitster Joëlle Milquet verliet de vergadering niet langs de hoofduitgang. Ze verdween via de Kamer uit de Senaat."

Bron
Ahum ... :lol::lol::lol:

.

Xenophon 15 december 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5166948)
"Franstaligen reageren positief op voorstel Vande Lanotte".

Dit is de titel van het laatste bericht hierover.

Maar als je het bericht verder leest, dan staat er onder andere :

Ahum ... :lol::lol::lol:

.

Een akkoord is dus heel dichtbij.

Op een lichtjaar afstand dus ongeveer...

den ambetantsten 15 december 2010 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5166963)
Een akkoord is dus heel dichtbij.

Op een lichtjaar afstand dus ongeveer...

De sfeer is goed! Iedereen is zo fris als een konijn op de plein!

born2bewild 15 december 2010 17:25

ik kijk al uit naar de kerstboodschap van onze vorst

BWarrior 15 december 2010 17:28

Zelfs als er een akkoord zou zijn, zou hier nog te lezen zijn dat een akkoord "een lichtjaar" weg is.

den ambetantsten 15 december 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5166992)
Zelfs als er een akkoord zou zijn, zou hier nog te lezen zijn dat een akkoord "een lichtjaar" weg is.

Mja, 't blijft aandoenlijk.

fredo2008 15 december 2010 17:31

Ja want een lichtjaar is toch 9,6 biljoen kilometer, ruim voorbij de landsgrenzen, vraag maar aan Muyters.

born2bewild 15 december 2010 17:35

nu nog rap bhv splitsen tegen kerstmis en het land is gered

vlijmscherp 15 december 2010 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5166992)

totdat de bevoegdheden effectief zijn overgedragen en dus ook de mensen zijn verhuisd, geloof ik geen woord van de Franstaligen dat ze een staatshervorming willen.

ook na een akkoord kunnen ze het jaren trekken hé, zie maar naar de plantentuin in Meise.

BWarrior 15 december 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5167027)
totdat de bevoegdheden effectief zijn overgedragen en dus ook de mensen zijn verhuisd, geloof ik geen woord van de Franstaligen dat ze een staatshervorming willen.

ook na een akkoord kunnen ze het jaren trekken hé, zie maar naar de plantentuin in Meise.

Vlijmscherp wijst de weg naar nieuwe fraseologie...

brother paul 15 december 2010 17:55

iedereen zal de indruk geven dat dit akkoord goed is, terwijl het in feite een monsterlijk compromisgedrocht is maar kom. daarmee zal belgie dan 5 jaar langer draaien tot de volgende verkiezingen.

Men zal gewoon de perceptie willen creeeren voor de speculanten dat ze orde op zaken kunnen krijgen, de heren voelen zich eindelijk eens geresponsabiliseerd vermoed ik om de indruk te geven... of ze effectief iets goeds bedacht hebben zal de tijd (een begrotingske verder) de realiteit wel uitwijzen.

noteerd de woorden dat ik het hier gezegd heb

Shadowke 15 december 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5167103)
iedereen zal de indruk geven dat dit akkoord goed is, terwijl het in feite een monsterlijk compromisgedrocht is maar kom. daarmee zal belgie dan 5 jaar langer draaien tot de volgende verkiezingen.

Men zal gewoon de perceptie willen creeeren voor de speculanten dat ze orde op zaken kunnen krijgen, de heren voelen zich eindelijk eens geresponsabiliseerd vermoed ik om de indruk te geven... of ze effectief iets goeds bedacht hebben zal de tijd (een begrotingske verder) de realiteit wel uitwijzen.

noteerd de woorden dat ik het hier gezegd heb

er wordt gewoon tijdgerokken tot in 2011 door VDL en de Franstalige partijen ...

BWarrior 15 december 2010 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5167110)
er wordt gewoon tijdgerokken tot in 2011 door VDL en de Franstalige partijen ...

En door de N-VA?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be