Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Politiek feest in onafh. Vlaanderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148527)

Zwartengeel 28 december 2010 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5190679)
"Ik hoop en ik denk dat de Vlaamse nationalisten zullen bewijzen dat de republiek Vlaanderen naadloos zal lijken op België." Dat heeft auteur Tom Lanoye vandaag gezegd in een uitgebreid interview in het NOS Radio 1-journaal. "Vlaanderen is vadsig en overmoedig, zoals de bevrijde slaaf die een potje geld heeft bijeengespaard", klonk het nog.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...aanderen.dhtml

Dubbel, Mr. Newsflash:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=148498

Raymond.De.Koninck 28 december 2010 08:53

Citaat:

"Ik hoop en ik denk dat de Vlaamse nationalisten zullen bewijzen dat de republiek Vlaanderen naadloos zal lijken op België." Dat heeft auteur Tom Lanoye vandaag gezegd in een uitgebreid interview in het NOS Radio 1-journaal. "Vlaanderen is vadsig en overmoedig, zoals de bevrijde slaaf die een potje geld heeft bijeengespaard", klonk het nog.

Ik denk dat niet; Vlaanderen zal dan af zijn van het inefficiënte systeem dat Belgie is en dat beginnen met serieuze zaken.

fonne 28 december 2010 09:01

Citaat:

Lanoye:roll: Nog zo een regimeslaaf. Waarschijnlijk verliefd op Di Rupo.
In 1998 noemde hij Vlaanderen al het "Napels aan de Noordzee".

alfa16vjtd 28 december 2010 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5190668)
Zolang er domme Vlamingen zijn die voor de ouderwetse partijen blijven stemmen zal er niets veranderen. Dat hebben ze dan democratisch gewild. We kunnen maar hopen dat er nog meer mensen eindelijk hun ogen eens opentrekken en niet toelaten dat Vlaanderen een mini-uitgaven van België wordt.

Er zijn ook slimme vlamingen die erop stemmen omdat ze er voordeel uithalen ;)

reinaert68 28 december 2010 12:01

Citaat:

Wat er vadsig en overmoedig is aan een slaaf die geld bijeen heeft gespaard ontgaat mij volledig. Vooral als hij daarmee dan nog eens zijn respectloze, voormalige slavendrijver blijft onderhouden. Zijn politieke kronkels zijn al even van de pot gerukt als zijn artyfarty romans.

nabat54 28 december 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5189961)
Blijven dromen, vooral blijven dromen.
Je mag ze alleen niet voor werkelijkheid nemen.

Tja toen de N-VA 10jaar geleden met de kiesdrempel aan het flirtten was, zijn er ongetwijfeld mensen die gedacht hebben, "dat zijn dromers die gasten van de N-VA, dat soort dat nog overschiet na de explosie van de VU en weigert over te lopen naar het VB, heeft geen recht op bestaan als polietieke partij.....Maar kijk 10 jaar later........

Henri1 28 december 2010 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5191062)
Tja toen de N-VA 10jaar geleden met de kiesdrempel aan het flirtten was, zijn er ongetwijfeld mensen die gedacht hebben, "dat zijn dromers die gasten van de N-VA, dat soort dat nog overschiet na de explosie van de VU en weigert over te lopen naar het VB, heeft geen recht op bestaan als polietieke partij.....Maar kijk 10 jaar later........

What goes up will come down.
De ene al sneller dan de andere.

Xenophon 28 december 2010 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 5190971)
Wat er vadsig en overmoedig is aan een slaaf die geld bijeen heeft gespaard ontgaat mij volledig. Vooral als hij daarmee dan nog eens zijn respectloze, voormalige slavendrijver blijft onderhouden. Zijn politieke kronkels zijn al even van de pot gerukt als zijn artyfarty romans.

Je moet hem dat vergeven, hij staat tenslotte krom van frustratie dat zijn Belgische melkkoe verdwijnt.

alfa16vjtd 28 december 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5191071)

Ok dit is waarschijnlijk de denkwijze van links. Alles wat tegen hun winkel is heeft geen recht te bestaan.

Xenophon 28 december 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5191071)

Inderdaad, Di Rupo zou als premier van de regering die een sociaal bloedbad aanricht door miljarden te besparen afgemaakt worden door het Waalse kiesvee.

Daarom zijn de Walen blij dat BDW het beentje stijfhoudt.

Henri1 28 december 2010 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5191081)
Inderdaad, Di Rupo zou als premier van de regering die een sociaal bloedbad aanricht door miljarden te besparen afgemaakt worden door het Waalse kiesvee.

Hahahaha, je hebt de "pot".

Ik geef me over. ;-)

pv1994 28 december 2010 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5191081)

Er zal nooit een regering bestaan die bespaart daar zullen de sossen wel voor zorgen.

Pelgrim 28 december 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5191080)
Ok dit is waarschijnlijk de denkwijze van links. Alles wat tegen hun winkel is heeft geen recht te bestaan.

wat heeft 'links' hier mee te maken?

Pelgrim 28 december 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 (Bericht 5191093)
Er zal nooit een regering bestaan die bespaart daar zullen de sossen wel voor zorgen.

Helaas zullen de sossen wel mee in de besparingsrethoriek stappen, net zoals overal in Europa. Nochtans moet er helemaal niet bespaard worden, er is geld met hopen, de banken maken zelfs geld bij aan de lopende meter.

Xenophon 28 december 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 (Bericht 5191093)

Dat is het goede nieuws.

pv1994 28 december 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5191107)
Helaas zullen de sossen wel mee in de besparingsrethoriek stappen, net zoals overal in Europa. Nochtans moet er helemaal niet bespaard worden, er is geld met hopen, de banken maken zelfs geld bij aan de lopende meter.

Er is wel nood aan besparingen maar uiteindelijk zal het volk deze mogen betalen door middel van belastingen, taxen en alle trucjes die de sossen uit hun mouw gaan schudden

pv1994 28 december 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5191108)
Dat is het goede nieuws.

Wat is daar goed nieuws aan?

Xenophon 28 december 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 (Bericht 5191138)
Wat is daar goed nieuws aan?

Het is goed nieuws omdat de Walen Belgie zonder Vlaams geld niet meer nodig hebben. Het zal dan ook eerst stoppen als het geld effectief op is, besparingen zouden dat punt uitstellen.

Pelgrim 28 december 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 (Bericht 5191137)
Er is wel nood aan besparingen maar uiteindelijk zal het volk deze mogen betalen door middel van belastingen, taxen en alle trucjes die de sossen uit hun mouw gaan schudden

Waarom zou er nood zijn aan besparingen? Er is nog nooit zo veel welvaart in de wereld geweest als vandaag, onze productiecapaciteit is de hoogste in de geschiedenis.

alfa16vjtd 28 december 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5191103)
wat heeft 'links' hier mee te maken?

Was eigenlijk quote op de quote van hem,....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be