Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Naar welke periode, zou je in de tijd willen terug reizen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148832)

Hertog van Gelre 4 januari 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5206254)
En wat ga je met je "navigatiesysteem" dan wel doen :rofl: :silly: :splat:

Even nadenken, Caligula. In de 17e eeuw deed men een moord voor een goede navigator i.v.m. de scheepvaart en was men op zoek naar hoe men lengtegraden moest berekenen.

Gewoon, ik wil daar zijn maar wel met de ''tovenaars''-gemakken en kennis van nu.

PetSel 5 januari 2011 05:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5206149)
Mag ik speelgoed meenemen?

zalig
:lol:

Erwinvds 5 januari 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5206917)
Even nadenken, Caligula. In de 17e eeuw deed men een moord voor een goede navigator i.v.m. de scheepvaart en was men op zoek naar hoe men lengtegraden moest berekenen.

Gewoon, ik wil daar zijn maar wel met de ''tovenaars''-gemakken en kennis van nu.

Kennis, ok. Maar euch, hoe ga je die satellieten in omloop ook meenemen? Anders ga je nie veel hebben aan je gpske hé.

Derk de Tweede 5 januari 2011 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 5206119)
Stel dat er een teletijdmachine bestond.
Naar welke periode zou jij dan terug in de geschiedenis willen gaan, om te controleren of die correct op geschreven is?

Mijn eerste gedachte was toch wel de geboorte, het overlijden en vooral de verrijzenis van Jezus.
Of hoe de vork nu correct in steel zit, na meer dan 2000 jaar Christelijke Godsdienst. ;-)

Mei 1968.
Totale anarchie, revolutie, bezettingen, Provo.
Wat had ik graag daar aan mee willen doen.
Ik had het voortouw genomen en Nederland klaargestoomd voor een Marxistische heilstaat op revolutionaire gronden.

Caligula 5 januari 2011 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5206917)

Je hebt dus hélemaal geen idee hoe je GPS werkt of heb je het over een andere manier van navigatie?

manta 5 januari 2011 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5207300)
Je hebt dus hélemaal geen idee hoe je GPS werkt of heb je het over een andere manier van navigatie?

Gij wilt in de tijd kunnen reizen maar hij mag geen werkend gps-systeem hebben ???
:-(

Caligula 5 januari 2011 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5207341)
Gij wilt in de tijd kunnen reizen maar hij mag geen werkend gps-systeem hebben ???
:-(

Leg even uit hoe een GPS werkt en dan spreken we verder , ok?

manta 5 januari 2011 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5207346)
Leg even uit hoe een GPS werkt en dan spreken we verder , ok?

Neenee , da's net de pointe , leg eerst eens even uit hoe jij in de tijd kan reizen ... :-P

Derk de Tweede 5 januari 2011 11:10

Volgens de wetten van Alles kun je in een tijdmachine alleen terugreizen naar de tijd dat die machine werd gemaakt.
Een reisje middeleeuwen kan dus niet.

Caligula 5 januari 2011 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5207350)
Neenee , da's net de pointe , leg eerst eens even uit hoe jij in de tijd kan reizen ... :-P

Zeveraar. Het is niet mijn topic.
Met een gedetailleerde kaart, nauwkeurige klok en modern kompas sta je ook al eeuwen voor.

Caligula 5 januari 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5207354)
Volgens de wetten van Alles kun je in een tijdmachine alleen terugreizen naar de tijd dat die machine werd gemaakt.
Een reisje middeleeuwen kan dus niet.

de wetten van wie?

fox 5 januari 2011 11:15

De jaren 70 lijken me dikke ambiance te zijn. Ik wil wel terecht komen in "that 70ies show" of John Travoltagewijs meisjes versieren Studio 54

Ook 1492 lijkt me wel om te weten hoe achterlijk je wel moet zijn om in Amerika terecht te komen als je naar India wil.

Caligula 5 januari 2011 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5207364)
De jaren 70 lijken me dikke ambiance te zijn. Ik wil wel terecht komen in "that 70ies show" of John Travoltagewijs meisjes versieren Studio 54

Ook 1492 lijkt me wel om te weten hoe achterlijk je wel moet zijn om in Amerika terecht te komen als je naar India wil.

Euhm, je vaart gewoon in de richting en het eerste land je ziet is India?

Den Ardennees 5 januari 2011 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5206865)
die paar miljoen loopgraaflijken waren een domper op dat optimisme? Alé gij? :roll:

wat ik bedoel, is dat na de wapenstilstand in 1918, dat optimisme nooit meer is weergekeerd. Met de Art Nouveau was het bvb gedaan.

Caligula 5 januari 2011 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5207397)
wat ik bedoel, is dat na de wapenstilstand in 1918, dat optimisme nooit meer is weergekeerd. Met de Art Nouveau was het bvb gedaan.

Jaren 60 vond ik redelijk optimistisch en daarvoor de Charleston tijdens de jaren '20?
Zalige kleedjes en halsnoeren en voor de mannen gangsterpakken 8-)

Dronkoers 5 januari 2011 12:56

Januari 1979.
Ik zou eens willen weten met welk standje ik verwekt ben

Xenophon 5 januari 2011 13:37

Als Hannibal voor de poorten van Rome staat, hem overtuigen van de stad te vernietigen enzo de verspreiding van het christelijke geloof in Europa tegen te houden.

Derk de Tweede 5 januari 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5207509)
Januari 1979.
Ik zou eens willen weten met welk standje ik verwekt ben

A drunk saturday evening fuck. :silly:

Dronkoers 5 januari 2011 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5207623)
A drunk saturday evening fuck. :silly:

Als ge het resultaat ziet, zou dat zo ongeveer moeten zijn eh :mrgreen:

maddox 5 januari 2011 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5206728)
1986?

Nope, een of andere 19de eeuwse jaloerse ingenieur pikt mijn idee van een vuurloze stoomketel en voert het niet veilig uit.

GLOEI na in't donker omgeving...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be