patrickve |
6 januari 2011 13:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova
(Bericht 5210328)
Heb je dan een beter voorstel? ;-)
|
Ja, zo verder boeren tot het voor iedereen duidelijk wordt dat er nooit iets meer gaat van komen. En dan het gros van de bevoegdheden die iets betekenen voor de mensen (fiscaliteit, sociale zekerheid, ... ) aan de deelregeringen geven.
Maar dan deze keer niet gezien als een N-VA eis, of een "Vlaamse" eis ; gewoon voor iedereen of bijna gezien als de enig mogelijke uitweg omdat het federale machien definitief in panne is.
Ik weet niet hoe lang dat moet duren. Ik zou denken dat 10 jaar ruimschoots voldoende zou moeten zijn ; maar soms kan het snel gaan!
Nog eens: het is dwaas om te denken dat de deelregeringen meer bevoegdheden geven een "vlaamse" eis zou zijn, hoewel het nu zo gezien wordt. Het is beter voor iedereen, gegeven de situatie. Het zou ook veel beter zijn voor de Walen. Het zou veel democratischer zijn. Het zou pertinenter beleid mogelijk maken. Het is gewoon veel en veel beter, dan het onverzoenbare telkens moeten te trachten verzoenen.
6 maanden geleden was dat een zot N-VA partij programmapunt. Nu begint het niet meer zo gek gezien te worden en bij sommige vlaamse partijen door te dringen. Nog een beetje en men begint het aan FR kant ook te zien. Ik weet dus niet hoe lang het moet duren.
Tussen nog eens 6 maand en 10 jaar zou ik schatten.
|