![]() |
Ontopic: waarom accepteert de Waalse bevolking dit?
Dit toont aan hoe onvoorstelbaar DOM die bevolking daar wordt gehouden door hun regimepers en politici. Wallonie is eigenlijk echt een intriest land. |
Citaat:
Citaat:
De cijfers worden immers berekend per Gewest, dus volgens grondgebied, niet volgens taalaanhankelijkheid. Of sinds wanneer ressorteren anderstaligen niet langer onder het Gewest waar ze woonachtig zijn? |
Citaat:
Het ging over het beleid in Wallonië en dat op basis van de vergelijkende cijfers te vermoeden valt dat dit niet succesvol is. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je over het hoofd ziet dat de 'Waalse bevolking' mentaal nauwelijks bestaat. Het is vooral de Franstalige bevolking van Belgie. Gezien het al 180 jaar opschuiven van de de facto taalgrens, zijn zij het die de juiste strategie te pakken hebben. Geklets over hoe welvarend de 'De Vlaming' zou zijn horen we al 20 jaar. Voorlopig zijn ze massaal op de vlucht, en bij ongewijzigd beleid raken ze binnenkorteen complete provincie kwijt. En hoe gaat "Vlaams" Brabant dan heten? Ook Wallonie? Nogmaals: Het enige dat de werkloosheidscijfers indiceren is dat er in Wallonie relatief veel uitkeringen worden verstrekt. Dat lijkt me nu net iets om buitengewoon tevreden over te zijn. Die uitkeringen komen voor een deel ten laste van de Vlaamse belastingbetaler. Dat lijkt me nu net iets om buitengewoon ontevreden over te zijn. Voila het antwoord op je vraag: Citaat:
|
Citaat:
Overigens doen andere door Francofonen gedomineerde gewesten het ook niet zo bijster goed. Citaat:
Ik heb geen recente cijfers, maar het lijkt me aan te nemen dat deze trend zich voortzet: Citaat:
Citaat:
Het gaat hier dus over de noden van de mensen. En die mensen staan in de kou. |
Citaat:
Dan ben je leuk bezig hoor.. Citaat:
Het vluchten van Vlamingen gaat keihard. Ze zijn zooo rijk (sic) dat ze naar de goedkoopste gebieden (sic) vluchten van Vlaanderen. Diep de provincie in dus. Citaat:
Nogmaals, als jij denkt dat iemand met een uitkering thuis gaat zitten niksen ben je wonderlijk naief (ik vermoed eigenlijk dat je dat niet bent). |
Uitkering halen en zwartwerken, dat gebeurt vaak. Zo vaak echter ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Of moet er een nieuwe topic opgestart worden: Waarom accepteert de Maaslandse bevolking de verschillen met andere Vlaamse regio's? Toont dit aan hoe DOM ze gehouden wordt, en aan haar lot over gelaten door de Vlaamse politici? |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...derlands.dhtml In de hele rand nemen de aantallen franstalige stemmers jaar op jaar af. In Zaventem kunnen die kinderen naar een Nederlandstalige school. Er is nog aandacht nodig, maar zo als jij het schetst sla je de plank mis. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn geen belangrijker zaken voor een natie/cultuurgemeenschap. |
Citaat:
Als er iemand is die hoopt dat de vele niet-Belgen in HV veel sympathie hebben voor Vlamingen of de Nederlandse taal cultureel angehaucht zijn moet ik diegeen teleurstellen. Terwijl de witte Vlaming in de Rand dan ook druk ruziet over de postjes, voeren UNION en FDF een schitterende campagne gericht op 'vreemdelingen' (vooral hen die enige tijd in het BXL gewoond hebben) Er zijn nogal wat scholen in diezelfde Rand die ouders adviseren om hun (vaak gekleurde)kinderen in Brussel op school te houden. Een ervaring die je je leven bij blijft. |
Citaat:
|
Misschien naast de kwestie, maar is de topicsterter misschien niet te zeer verzot op mooie tabelletjes ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hieronder een kaart van de werkloosheid in Belgie per arrondissement, uitgevoerd door Le Soir, een tijd geleden. Ziet u wat ik zie? Een sprong van 5% tot 15% die EXACT gelijk loopt met de gewestgrenzen? Toch straf, van die zee en die bergen, nee? Of misschien toch iets met het beleid te maken? Een heel klein beetje? ![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be