Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Snelle BMW's voor police ??? toch dikke luxe ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148914)

Herr Flick 7 januari 2011 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5210699)
Dat is vooral levensgevaarlijk voor de andere mensen in het verkeer. Aan 250 per uur ga je niet zomaar kunnen stoppen voor een wegblokkade en je zal maar net op dat moment ook daar passeren.

Het is veel veiliger om die gast van op afstand te volgen tot hij zelf stopt. Als hij de grens oversteekt kan je natuurlijk maar weinig meer doen. Maar goed, ze hebben zijn nummerplaat en dat zal wel afgehandeld worden. Ik zie echt niet goed in waarom je de levens van anderen in gevaar zou moeten brengen om een idioot tot stilstand te brengen.

Als die combi`s hun kerstboom aansteken ziet ge die al km`s op voorhand staan.

Trouwens, zo nen M5 dat remt wel iets beter als een gewone personenwagen.

Herr Flick 7 januari 2011 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5210858)
De GP heeft mij rond die tijd ns "achtervolgd" met een R4'ke.
Ik had toen een 323i :rofl:

Ge hebt het toch sportief gehouden door niet hoger dan de 3` vitesse te gaan ? ;-)

Herr Flick 7 januari 2011 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5212001)
Ja hé..

In het Waasland rijden ze met zoiets:

De flikken van sinnekloas met hune smart, ... :lol:

Daar houden ze nog gene camino mee bij,...

brother paul 7 januari 2011 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5210237)
Ik stel voor bij jou een chip in te planten die telkens je zulke onzin, zoals bovenstaand, verkoopt je een neurale stroomstoot geeft.:twisted:

Ja, waarom niet uitbreiden naar iedereen. Ben je stout , instant tazer. :twisted::twisted::twisted:

Weer iedereen verdacht maken dmv cotrole op al je doen en laten : NOOIT !!!

dat is gewoon een permanent flitssysteem... je moet niet meer flitsen en een dure boete geven, je belast gewoon de snelheid.

Neem bvb 10euro per 100km dat je rijd
rij je 140 14euro per 100km
rij je 160 18 euro per 100km
zo lineair mee met uw verbruik...

roodhaar 7 januari 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5211973)
Hoe bedoel je? Leuke wagen, maar dat zielig zwaailampje is lachwekkend.

Dan liever deze platte lichtbalken.

De sirenes van Belgische wagens dwingen m.i. ook meer respect af dan de Nederlandse péé-péé geluidjes.

http://www.youtube.com/watch?v=NV23IzAeU6I

dit gaat wel over
Citaat:

De wegpolitie in ons land rust zich na jaren van bezuinigingen uit met veertig krachtige, anonieme BMW's

maw die Bmw'kes gaat ge niets aan zien he, geen stripes en sirene en zwaailicht zitten verdoken.
Voor de verkeers"gangsters" en uitdagerkes is dat altijd even schrikken als plots die sirenes en zwaailichten aangaan :twisted:

Mitgard 7 januari 2011 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 5212960)
dit gaat wel over

maw die Bmw'kes gaat ge niets aan zien he, geen stripes en sirene en zwaailicht zitten verdoken.
Voor de verkeers"gangsters" en uitdagerkes is dat altijd even schrikken als plots die sirenes en zwaailichten aangaan :twisted:

De beginpost gaat idd over anonieme politievoertuigen maar niets belet ons de discussie open te trekken naar politievoertuigen in het algemeen.

Ik vind de Belgische striping overigens nog een van de mooiste van Europa.
Enkele voorbeelden van schrijnende lelijkheid:

UK

Duitsland

Zweden

Wel mooi: De Alfa Romeo's van Italië

suqar_7loe 7 januari 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5212115)
De flikken van sinnekloas met hune smart, ... :lol:

Daar houden ze nog gene camino mee bij,...

Schattig, dat wel. Vaak zit er dan nog eens zo een agent achter het stuur die ni lang meer te leven heeft :lol:

suqar_7loe 7 januari 2011 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5213012)
De beginpost gaat idd over anonieme politievoertuigen maar niets belet ons de discussie open te trekken naar politievoertuigen in het algemeen.

Ik vind de Belgische striping overigens nog een van de mooiste van Europa.
Enkele voorbeelden van schrijnende lelijkheid:

UK

Duitsland

Zweden

Wel mooi: De Alfa Romeo's van Italië

Ik nomineer die Duitse politiewagen. Echt lelijk.

Herr Flick 7 januari 2011 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5213037)
Ik nomineer die Duitse politiewagen. Echt lelijk.

Tegenwoordig zijn ze dat groen door blauw aan het vervangen, vorige week er zo nog eentje gezien.

Caligula 7 januari 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5212109)
Ge hebt het toch sportief gehouden door niet hoger dan de 3` vitesse te gaan ? ;-)

1,5 uur nadat ik thuis was stonden ze aan de deur ...:sleeping:

Yves38 7 januari 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5210374)
Die flikken van de wegenpolitie krijgen ook speciale training en zullen dus wel degelijk goed overweg kunnen met die nieuwe BMW's. Ze halen 100 km/u op 7 seconden met een top van 250. Op de Belgische snelwegen is dat over het algemeen ruim voldoende om iemand bij te houden.

Met een degelijk chiptuning gaat hij nog veeeeeeel rapper en heeft hij geen grens...

Maar goed, dit gezegd zijnde stel ik mij de vraag of het zin heeft die kerel te achtervolgen als ge zijn nummerplaat al hebt.

Caligula 7 januari 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 5213166)
Met een degelijk chiptuning gaat hij nog veeeeeeel rapper en heeft hij geen grens...

Maar goed, dit gezegd zijnde stel ik mij de vraag of het zin heeft die kerel te achtervolgen als ge zijn nummerplaat al hebt.

kans dat je jezelf en een paar anderen doodrijdt.
Nee dus !!

Herr Flick 7 januari 2011 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5213084)
1,5 uur nadat ik thuis was stonden ze aan de deur ...:sleeping:

Wat hebt ge gezegd ? "ah mannekes zijt ge hier ook geraakt, ... ? " ;-)

Alhoewel die echte rijkswachters van toen, hadden niet echt een gevoel voor humor...

Caligula 7 januari 2011 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5213288)
Wat hebt ge gezegd ? "ah mannekes zijt ge hier ook geraakt, ... ? " ;-)

Alhoewel die echte rijkswachters van toen, hadden niet echt een gevoel voor humor...

Het enige wat ze vonden waren uitnodigingen voor feestje met "gistpill" :lol:
Ze hebben niet verder gezocht. Ze wisten ook wel dat ik grote kuis had gedaan. 8-)

Rr00ttt 7 januari 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5210193)
4° dan moet je geen snelle bmw's meer kopen voor de politie... dan zit je gewoon vanachter uw buro de criminaliteit te bestrijden...

Ik vind snelheidsovertredingen niet per definitie criminaliteit. U pleit voor een big brother systeem om iedereen die eens een beetje te snel rijdt te grazen te nemen.

Volgens mij spreken we dan over 90%+ van de chauffeurs. Ik ben benieuwd wie hier durft te zeggen dat ze nooit eens even te snel rijden, al is het onbewust. Degene die dat wel zegt en nog eerlijk is ook is volgens mij een enorm gevaar op de baan...

Ik zou liever hebben dat men eens wat meer agenten inzet tegen échte criminaliteit ipv er belastingontvangers van te maken;

brother paul 8 januari 2011 01:01

:thumbsup:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 5214406)
Ik vind snelheidsovertredingen niet per definitie criminaliteit. U pleit voor een big brother systeem om iedereen die eens een beetje te snel rijdt te grazen te nemen.

Volgens mij spreken we dan over 90%+ van de chauffeurs. Ik ben benieuwd wie hier durft te zeggen dat ze nooit eens even te snel rijden, al is het onbewust. Degene die dat wel zegt en nog eerlijk is ook is volgens mij een enorm gevaar op de baan...

Ik zou liever hebben dat men eens wat meer agenten inzet tegen échte criminaliteit ipv er belastingontvangers van te maken;

manta 8 januari 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caligula (Bericht 5210287)
In de UK zetten ze daar gewoon een heli met cam op, 's nachts IF en laten ze die bollen. Geen gevaar voor agenten nog andere weggebruikers.
Zodra hij stopt springen er dan 5min later 20 flikken op. 8-)

En hoeveel boetes moeten ze zo bijeensparen om dien heli heel de tijd te laten vliegen ??? :?

brother paul 8 januari 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5215007)
En hoeveel boetes moeten ze zo bijeensparen om dien heli heel de tijd te laten vliegen ??? :?

wel pas het principe toe dat de dienstverlening die je opwekt bij de administratie als boete moet betalen, en dan is alles weer breakeven ?

manta 8 januari 2011 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5215014)
wel pas het principe toe dat de dienstverlening die je opwekt bij de administratie als boete moet betalen, en dan is alles weer breakeven ?

Zoals in :
Met lamborgini tegen 300 rijden en moeten stoppen voor een oude aftandse VW-combi die je effe inhaalt = 150 euro boete...

Met lamborgini tegen 300 rijden en moeten stoppen voor een heli en 12 interventieploegen = 230.548 euro boete ???

's Ni echt eerlijk om een boete te krijgen al naargelang de politie tijd en volk teveel heeft hé ... :-(

Caligula 8 januari 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5215064)
Zoals in :
Met lamborgini tegen 300 rijden en moeten stoppen voor een oude aftandse VW-combi die je effe inhaalt = 150 euro boete...

Met lamborgini tegen 300 rijden en moeten stoppen voor een heli en 12 interventieploegen = 230.548 euro boete ???

's Ni echt eerlijk om een boete te krijgen al naargelang de politie tijd en volk teveel heeft hé ... :-(

Beter een boet naar ratio inkomen(dagdelen) en VERPLICHT zitten(wachtlijst).
Zwitserland dacht ik.
Kan een beetje te snel rijden met een belastbaar inkomen van miljoentje een pittige boete opleveren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be