Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   La Libre : N-VA moet uit Vlaamse regering... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148974)

Svennies 8 januari 2011 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5214590)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5214596)
:lol:

En voeg daar dan nog een geschikte roze generaal aan toe...

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=70

Hahaha...pimpen jongens...we hoeven géén kogels meer te verbruiken tijdens de opmars...

De vijand heeft zich immers allang doodgelachen vooralleer de roze baletten het strijdperk effectief kunnen betreden met het prinske in de voorste gelederen...

daiwa 8 januari 2011 02:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5214612)
Hahaha...pimpen jongens...we hoeven géén kogels meer te verbruiken tijdens de opmars...

De vijand heeft zich immers allang doodgelachen vooralleer de roze baletten het strijdperk effectief kunnen betreden met het prinske in de voorste gelederen...

:lol:

solidarnosc 8 januari 2011 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5213952)
Om met kristallen glazen een toost uit te brengen op het einde van Belgie?

Afgesproken!

Dat is in Seraing.

BWarrior 8 januari 2011 03:08

Met de kristallen bol daarentegen is al veel meer maal getoast op het einde van België.

Miguelito 8 januari 2011 03:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5214625)
Met de kristallen bol daarentegen is al veel meer maal getoast op het einde van België.

belgië sterft dan ook bij elke persconferentie van de ps, bij elke fdf verklaring, bij elke JA van sp.a en groen een beetje meer.

BWarrior 8 januari 2011 05:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 5214628)
belgië sterft dan ook bij elke persconferentie van de ps, bij elke fdf verklaring, bij elke JA van sp.a en groen een beetje meer.

Gelukkig hebben we de N-VA om de status-quo te bewaren;-)

system 8 januari 2011 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5213613)
Dit is toch werkelijk niet te geloven. "Le culot!" Ze hebben daar aan de UCL blijkbaar meer dan één flamand de service. Dave Sinardet is nog zo eentje. Anderzijds, aan de Faculté Notre Dame in Namen is Hendrik Vuye prof. grondwettelijk recht en een stevig Vlaamsgezinde.

Integendeel integendeel. Prof. Sinardet zegt vaak zinnige dingen. Maddens daarentegen, die kornuit slaat me toch met goede regelmaat een hoop wartaal uit.

patrickve 8 januari 2011 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5213883)
De verschillen binnen Europa zijn nog veel en veel groter en daar wordt er vandaag al veel meer beslist dan op Belgisch niveau.

Voor zover ik weet betalen we geen belastingen aan europa die dan dotaties geeft aan de staten.... Voor zover ik weet zijn er individuele begrotingen en fiscaliteit en... eh, responsabiliteit voor de financiele toestand...

Gwyndion 8 januari 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5214691)
Integendeel integendeel. Prof. Sinardet zegt vaak zinnige dingen. Maddens daarentegen, die kornuit slaat me toch met goede regelmaat een hoop wartaal uit.

Grappig, ik ervaar vaak het tegenovergestelde. Beide vertellen al eens Flaters maar Sinardet wel stukken meer imo.

Xenophon 8 januari 2011 12:30

Citaat:

Misschien hebben we het over verschillende personen, want diegene die opgevoerd werd door de BRT zat gewoon open en bloot te liegen.

born2bewild 8 januari 2011 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5213870)
de bevolking is daar ook maanden aan een stuk op straat gekomen "pro splitsing". Dat zie ik hier in België nog niet snel gebeuren.

gij hoeft dat ook niet te zien
niemand zal op u zitten wachten

De gemuilkorfde 8 januari 2011 15:13

Citaat:

Integendeel integendeel. Prof. Sinardet zegt vaak zinnige dingen.

Zinnig = inspelend op wat de Franstaligen graag horen.
Vandaar dat ze hem ook zo vaak in "Controverse", "Mise au Point", en "Le Soir" aan het woord laten.
Net als Bert Kruismans, ook zo'n fantastische Vlaming :roll:

sjarel 8 januari 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5215422)
Zinnig = inspelend op wat de Franstaligen graag horen.
Vandaar dat ze hem ook zo vaak in "Controverse", "Mise au Point", en "Le Soir" aan het woord laten.
Net als Bert Kruismans, ook zo'n fantastische Vlaming :roll:

Opvallend dat ze Devos al wat meer naar de achtergrond verschoven hebben.
Raar dat ze Herman Matthijs nooit opvoeren. Een prof die tenminste de moeite gedaan heeft om een volledig en gedetailleerde staatshervorming neer te schrijven en voor te stellen (is dat voorstel ergens te zien geweest?)

Renesse 9 januari 2011 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5214625)

Jij bent de laatste tijd veel aan het inhalen. Ga je er nog eentje doen?

quercus 9 januari 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 5214628)

Zeker, en de lijzige praat van Carolientje Gennez versnelt dit proces nog.

quercus 9 januari 2011 20:46

Citaat:

Tja, het begripsvermogen ligt niet bij iedereen even hoog. Maar wat Sinardet betreft, hij kan net zogoed optreden als woordvoerder voor PS of voor CDH. Hij hoeft zijn discours niet eens bij te stellen.

De Spellingchecker 9 januari 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5213650)
weeral iemand dat op mijn repressie-lijstje mag voor later. Best de werking van mijn tondeuze eens beginnen controleren

tondeuse*

Amon_Re 9 januari 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5213867)
Nogmaals. De situatie in beide landen is absoluut niet vergelijkbaar. België is veel ouder en zit veel complexer in elkaar dan Tsjechië-Slovakije.

Ik denk niet dat er ook maar één land is dat even complex aan elkaar geplakt is als België anno 2011

Europese Vlaming 9 januari 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5213557)
Ik hoop dat dit geen dubbele post is, ik zag het onderwerp nog niet in de lijst staan.
De Franstaligen denken dus dat ze niet alleen baas zijn van België, maar ook nog eens zich met de samenstelling van de Vlaamse regering kunnen bezighouden

http://www.lalibre.be/actu/elections...ternative.html

Ze zeggen het al sinds 2007 in wallonië (althans zeker over de federale regering), net na de verkiezingen was het Le Soir die alleen alle mogelijke regeringsvormen zonder NVA voorstelde.

Perzik 17 januari 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5213749)
Tja dat komt omdat er aan Franstalige kant één project België is en aan Vlaamse kant minstens evenveel als er partijen zijn met binnen die partijen nog eens grote verschillen. Binnen de Vlaamse Beweging alleen al zijn er tal van verschillende standpunten over hoe hun doelstellingen te realiseren. Nogmaals. Vooraleer België te splitsen zal NVA eerst Vlaanderen moeten splitsen door iedere straat, wijk, dorp en stad.

Correctie hij zal eerst vlaanderen moeten verenigen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be