Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Betoging in Brussel vandaag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149723)

andev 23 januari 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5245968)
De Vlaamsnationalisten maken een grove fout. Te denken dat ze praktisch alle Vlamingen vertegenwoordigen en dat hun manier van denken de enige juiste is. Noch het een, noch het andere is juist.

Ik ga je hier een beetje helpen: dit zijn meningen van lieden die reageren op krantenartikels in DS:
"

Citaat:

Niet iedereen stemde NVA. Dat klopt, maar 76,71 van de Vlamingen stemde wel voor een partij die de 'grote staatshervorming' in haar etalage schoof en 47,24 voor een partij die de Vlaamse onafhankelijk expliciet nastreeft. Daarmee moet je, de wetten van de democratie indachtig, mee werken. Daar verandert deze betoging niets aan!

Conclusie: het Links-Syndicale en Belgicistische zooitje dat het hier al eeuwen voor het zeggen heeft, en de boel vakkundig naar de rand van de afgrond gemanoeuvreerd heeft - waardoor het amper nog een kwart van de burgers vertegenwoordigt (Groen!, SpA, ACV-vleugel CVP) - welnu dat zooitje gaat vandaag betogen om te beletten dat de drie-kwart kiezers die jaren van complete waanzin gestopt willen zien misschien een heel klein beetje hun zin zouden durven doordrijven

Henri1 23 januari 2011 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5246016)
Hendrik, moet jij niet op die betoging in Brussel zijn, daar zijn mogelijk wel mensen die naar uw prietpraat willen luisteren. Maar niet te lang dan.

Ik moet nergens zijn.
Ik heb geen partijkaart, ik ga niet naar betogingen, ik ga niet naar forum-meetings, enz....
Ik ben gewoon een gelukkige Belg en hou me niet bezig mat jammeren, kankeren of klagen.....

andev 23 januari 2011 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5245971)
Alsof de Friezen in Nederland niet geringeloord worden ?

Asjeblief man, dat is toch echte onzin ?

Je gaat toch niet proberen de toestand in Nederland te vergelijken met wat er hier al decennia in België gebeurt?

pajoske 23 januari 2011 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door olu (Bericht 5245999)
Van een oude grootvader die in 1952 een schriftje ging kopen in het toenmalige warenhuis Sarma in Hasselt. De verkoopsters antwoordde eenvoudig: "Je te comprends pas, sale flamin". Aan alle jonge toekomstige Vlamingen : wij hebben gevochten, zeker in Limburg, zodat jullie nu in het Nederlands universitair onderwijs kunnen volgen.

8O

Xenophon 23 januari 2011 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5246021)
Ik moet nergens zijn.
Ik heb geen partijkaart, ik ga niet naar betogingen, ik ga niet naar forum-meetings, enz....
Ik ben gewoon een gelukkige Belg en hou me niet bezig mat jammeren, kankeren of klagen.....

Kortom, alles gaat goed.

Henri1 23 januari 2011 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5246022)
Je gaat toch niet proberen de toestand in Nederland te vergelijken met wat er hier al decennia in België gebeurt?

Komaan man, Friezen en Nederlandse Limburgers zijn altijd al derderangs-Ollanders geweest.

Kom jij ons hier doodleuk vertellen dat alles daar in Olland peis en vree is misschien ?

Henri1 23 januari 2011 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5246026)
Kortom, alles gaat goed.

Idd, alles gaat goed.

Distel 23 januari 2011 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5246021)

Tenzij over BDW natuurlijk.

andev 23 januari 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5245998)
Nationalisme is een pest. Vroeger, nu en en de toekomst. Ik ben nu ook voor het behoud van België. Ben ik daarom een Vlaminghater of een Limburghater? Dat is zeer simplistisch denken. Ik denk zelfs dat ik meer op mijn taal sta en deze verdedig dat vele hardschreeuwende Vlaamsnationalisten. Zeg maar dat ik het gezegd heb.

Dat "Vlaamsnationalistisch" is weer een mooi woordje dat Belgicisten hebben uitgevonden en proberen in te voeren als scheldwoord??? Ocharme...
Wie niet erkend dat zij, de Franstaligen, superieur zijn tov de Vlamingen, en dat die Vlamingen hun gezag en eisen durven in vraag stellen en counteren, dat zijn... ???

Henri1 23 januari 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5246030)
Tenzij over BDW natuurlijk.

Een mens moet een hobbie hebben hé.
Trouwens, doordeweek werk ik gewoon zoals iedere andere actieve Belg.

djimi 23 januari 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5245938)
Vandaag was er in de 7de dag een debat over haatmails die politici en andere mensen krijgen. De Grauwe had er ook zo een paar gekregen en was er niet goed van geweest...

Ik heb geen zin om naar dat debat te kijken, en daarom stel ik u de vraag:

heeft de heer De Grauwe/"De Zevende Dag" die haat-mails ook laten zien?

C uit W 23 januari 2011 13:23

De website zegt dat de betoging begon om 13u, nu is het al 14u. Te lage opkomst?

Distel 23 januari 2011 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 5246077)
De website zegt dat de betoging begon om 13u, nu is het al 14u. Te lage opkomst?

Misschien vinden ze geen compromis.

Vette Pois(s)on 23 januari 2011 13:25

Dit is een historische dag, de dag dat la belgique gered wordt.

bgf324 23 januari 2011 13:26

Wanneer is da spelletje gedaan? Want ik moet sebiet naar Leuven, en moet dus via Brussel passeren.
Heb niet veel zin om in dezelfde trein te zitten van die Belgicistische apen.

Zwartengeel 23 januari 2011 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5246084)
Misschien vinden ze geen compromis.

:rofl:

quercus 23 januari 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5245912)
We gaan eens een betoging organiseren voor de aanhechting met Nederland.
Benieuwd hoeveel daar gaat komen opdagen en ze zullen niet smalend kunnen beweren dat het 75% franstaligen zijn.

Off topic. Het gaat over uw geliefd Belgique.

Julianus 23 januari 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 5246077)

13u verzamelen, 14u vertrekken

Jantje 23 januari 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neil13 (Bericht 5245893)
Het is zover, laat vandaag de compleet politiek neutrale betoging beginnen. Hoeveel volk komt er volgens jullie opdagen en wat voor impact zal deze hebben op de regeringsonderhandelingen.

Geen, want zolang de mensen tijd en geld hebben om hun beklaag om een dergelijke wijze, tegen dergelijke zaken uit te brengen, hebben de mensen het goed en zijn er geen grote problemen rond het uitblijven van een regering.

E. Gidius 23 januari 2011 13:38

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110123_018

Citaat:

In Brussel wordt op dit moment betoogd tegen de politieke impasse. De organisatie verwacht ruim 20.000 mensen. Maar door het miezerige weer is het onzeker of dat aantal wordt gehaald.
:rofl: :rofl: :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be