Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jan Decleir doet mee aan de flamandofobie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150538)

Steve_M 6 februari 2011 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 5280046)
Ziet iemand de analogie met Peumans die niet bij de koning op bezoek wou?
Als die Decleir geen medaille wilt, dan wilt hij hem niet he.

Je leest het toch: sinds de NVA de verkiezingen gewonnen heeft zijn subsidies alleen nog voor de goede Vlaming. Kritiek op de eigen leiders wordt niet geduld.

COCHINILLO 6 februari 2011 16:19

Citaat:

geen probleem.

Maar leg me dan eens uit wat het Vlaams parlement (de door het volk verkozen parlementariers) daarmee te maken heeft aub?

COCHINILLO 6 februari 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5280048)
Eerst en vooral: welke subsidies?

Voor zover ik weet krijgen acteurs geen subsidies van de vlaamse overheid.

grow up! Of ga het eens vragen aan Bertje, die weet er alles van uit de tijd van zijn vorige leven.

the_dude 6 februari 2011 16:21

Citaat:

neen hij, op dit forum is peumans een goeie, die mag een vrije mening hebben.
Decleir echter dat is een werkmens en die mag geen vrije mening hebben, die moet luisteren naar big brother.

artisjok 6 februari 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5279774)
het verzuurde vlaming spelen is - raar genoeg en tot spijt van wie het anders wou - ondertussen als handelsmerk van de "provocerende linkiewinkie kunstenaar" uitgeroepen.

een Arno die zat zijn broek aftrekt en niet meer weet wat hij brabbelt, een Decleir die het Vlaams Parlement liefst wil beschijten, dat barmanneke (is die Vl�*ming?) dat graag dingen doet als het maar gesubsidieerd wordt...

Dat piekt blijkbaar, die kritiek.

Citaat:

allemaal waren ze zooooo verontwaardigd toen het blanke kindje Luna door de blanke racist werd doodgeschoten. Geen van allen reclameerden tegen het feit dat de zwarte oppas hier als illegale huisslavin werd gehouden door hun restaurant-vriendjes-van-onder-andere-de-pètrick.... hypocrieten zijn het!
Bron?

Zucht 6 februari 2011 16:23

De Jan is waarschijnlijk nog altijd (terecht) getraumatiseerd door zijn rol in de verfilming van "De Leeuw van Vlaanderen". Hij probeert die trauma's te verdringen.

COCHINILLO 6 februari 2011 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5280065)
Dat piekt blijkbaar, die kritiek.

kritiek? ik noem dat geen kritiek hoor. "Bende knoeiers" dient eerder om ofwel het gebrek aan extra subsidies aan te duiden, ofwel meent de half gedementeerde Decleir dat het het Vlaams Parlement is dat de nieuwe federale regering moet vormen, en wou hij alsnog meedoen aan die kunstenaarsoptredens met zattebol Arno, en dan is het een trieste openbare afgang;
Gelukkig hebben ze Schoenaerts dat min of meer kunnen besparen. Het is een blamage voor degenen die de PR van onze grote Vlaamse acteurs moeten beschermen dat ze zulke dingen toelaten.
Schoenaerts zijn zoon is trouwens een goede kennis van me.
Dat piekt ook zekers?

Citaat:

Bron?
Pètrick Janssens. Vraag het hem maar eens. En vraag hem vooral hoe het komt dat niet de werkgevers van het illegale slachtoffer de repatriering van het lichaam moesten betalen, maar wèl de Antwerpse belastingbetaler.

the_dude 6 februari 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5280073)
kritiek? ik noem dat geen kritiek hoor. "Bende knoeiers" dient eerder om ofwel het gebrek aan extra subsidies aan te duiden, ofwel meent de half gedementeerde Decleir dat het het Vlaams Parlement is dat de nieuwe federale regering moet vormen, en wou hij alsnog meedoen aan die kunstenaarsoptredens met zattebol Arno, en dan is het een trieste openbare afgang;
Gelukkig hebben ze Schoenaerts dat min of meer kunnen besparen. Het is een blamage voor degenen die de PR van onze grote Vlaamse acteurs moeten beschermen dat ze zulke dingen toelaten.
Schoenaerts zijn zoon is trouwens een goede kennis van me.
Dat piekt ook zekers?

verteld een keer geen onzin é, die prijzen worden voornamelijk opgericht door politiekers zo zij in de gazet kunnen komen met iets anders dan met hun kinderstreken. Het is niet meer dan normaal dan Decleir weigert ook maar iets te ontvangen uit een vertegenwoordiger van het volk die het volk niet vertegenwoordigt.
Een blamage zijn zij die slaafs knielen voor het geld en de schone schijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5280073)
Pètrick Janssens. Vraag het hem maar eens. En vraag hem vooral hoe het komt dat niet de werkgevers van het illegale slachtoffer de repatriering van het lichaam moesten betalen, maar wèl de Antwerpse belastingbetaler.

dat de s uit spa reeds lang veranderd is in een donkerblauwe L is echt ook geen geheim hoor. ;)

Fallen Angel 6 februari 2011 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5280061)
grow up! Of ga het eens vragen aan Bertje, die weet er alles van uit de tijd van zijn vorige leven.

Nogmaals welke subsidies? Acteurs krijgen immers geen subsidies van de Vlaamse overheid.

Nierika 6 februari 2011 16:49

Een prijs weigeren heeft meestal een gegronde reden.
Welke genocide, repressie of rassensegregatie heeft de betrokken overheid precies begaan?
In het andere geval zou ik zeggen, Decleir, pak nog een pilleke...

Veel meer aandacht moet daar niet aan besteed worden, hij zou zich nog eens interessant kunnen vinden.

An Arkos 6 februari 2011 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5280058)
geen probleem.

Maar leg me dan eens uit wat het Vlaams parlement (de door het volk verkozen parlementariers) daarmee te maken heeft aub?

Hu? Geen idee, wat heeft dat ermee te maken?

COCHINILLO 6 februari 2011 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5280086)
Nogmaals welke subsidies? Acteurs krijgen immers geen subsidies van de Vlaamse overheid.

nee, zij worden betaald door het toneelgezelschap en dat toneelgezelschap krijgt geld van sinterklaas.

goed gevonden zenne!

COCHINILLO 6 februari 2011 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5280066)
De Jan is waarschijnlijk nog altijd (terecht) getraumatiseerd door zijn rol in de verfilming van "De Leeuw van Vlaanderen". Hij probeert die trauma's te verdringen.

gij zit er het dichtste bij denk ik.

Beetje frustratie ook dat hij niet buiten de vlaamsche grenzen is geraakt (buiten een stapje in Nederland ?)

Ik wou zeggen dat ik hem nochtans schitterend in "KARAKTER" maar misschien was het niet goed genoeg?

http://vorige.nrc.nl/kunst/article15...ce/Jan_Decleir

oeis! zou het dat zijn?

Citaat:

De laatste tijd sluipt er een nieuwe dimensie in de typecasting van Decleir, de enige acteur in de lage landen die roem, standing en postuur van Gérard Depardieu benadert. Hij moet steeds vaker stervenden spelen, zoals de terloopse bijrol van Brizard in Frank van Passels visie op Elsschots Villa des Roses. In de overweldigende televisieserie 9 dagen van de gier (Boris Paval Conen, 2001) mocht Decleir gelukkig veel langer doen over het doodgaan.

Tinneke 6 februari 2011 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5280090)
Een prijs weigeren heeft meestal een gegronde reden.
Welke genocide, repressie of rassensegregatie heeft de betrokken overheid precies begaan?
In het andere geval zou ik zeggen, Decleir, pak nog een pilleke...

Veel meer aandacht moet daar niet aan besteed worden, hij zou zich nog eens interessant kunnen vinden.

De bewuste overheid is Vlaams. Dat volstaat om verzuurd links de gordijnen in te jagen.

hurricane 6 februari 2011 17:06

Artiesten MOETEN wel anti-Vlaams zijn.
Anders krijgen ze een boycot van de nationale regimezender aan hun broek.
Sukkelaars .......

bgf324 6 februari 2011 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5280117)
Artiesten MOETEN wel anti-Vlaams zijn.
Anders krijgen ze een boycot van de nationale regimezender aan hun broek.
Sukkelaars .......

Ooit was het anders :-(

the_dude 6 februari 2011 17:09

man man, wat een verzuurde vlaams nationalisten hier.
laat ons werken dat zij nooit een absolute meerderheid halen; u kunt het hierboven (en waarschijnlijk hieronder ook ;)) lezen, een vrije mening mag niet.

Fallen Angel 6 februari 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5280128)
laat ons werken dat zij nooit een absolute meerderheid halen; u kunt het hierboven (en waarschijnlijk hieronder ook ;)) lezen, een vrije mening mag niet.

Vlaams Blok is ook gekraakt. Het is een kwestie van tijd voor de NVA.

poekieJ 6 februari 2011 17:39

Citaat:

Ga nu aub niet veralgemenen omdat er op dit forum "extreme" figuren rondlopen.

hurricane 6 februari 2011 17:44

Citaat:

Dit heeft absoluut niets met verzuring te maken.
Inderdaad, u slaat de nagel op de kop. Vrije mening mag niet.
Of dacht u dat toevallig alle BV's en artiesten anti Vlaams zijn ?
Maak u geen illusies. Dat moeten ze 'spelen'. In het stemhokje geven ze hun 'echte' stem.
En da's geen vermoeden van mij. Wel een wetenschap.
En als u even nadenkt, komt u best wel op dezelfde analyse.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be