![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je gaat toch niet ontkennen dat sommige ouders al denken dat het niveau naar beneden gaat omdat het geen (zuiver) witte school is. Anderzijds is het van alle tijden dat niet alle kinderen even vlot leren. Waarom heb je deze draad wel gestart. Om de problemen uit te spitten en adequate oplossingen naar voor te brengen? |
Citaat:
En die zullen altijd wel blijven bestaan, denk ik. De draad is inderdaad gestart om te 'horen' hoe anderen dat zien. En een oplossing zou mooi zijn. Maar ik vrees dat ik die niet kan bieden. |
Citaat:
"kweken als konijnen" schreef je ook. Uit je woordgebruik blijkt dat je niet veel respect hebt voor vrouwen die kinderen baren. Is het volgens de westerse waarden dat jij opgevoed bent? |
Citaat:
Citaat:
Hoofdletter |
Citaat:
Dit probleem is veel te ernstig om weer met dat vingertje richting de linksen/rechtsen te wijzen. Laten we liever samen naar een oplossing zoeken zonder elkaar te verwijten. Citaat:
Ik spreek namens mezelf en uit eigen ervaring. Ik ken niet alle Marokkanen. De eerste generatie zijn totaal anders dan wij van 3e en vaak 4e generatie. Iemand van eerste generatie zou je als autochtoon makkelijk onrecht kunnen aandoen. Heb het vaak meegemaakt als klein kind dat mn opa of oma niet werden verder geholpen aan de balie of dat ik echt zag dat mensen hun scheef bekeken. Doorgaans hadden mn grootouders zoiets niet eens door. Ik en vele allochtonen van 3e en 4e generatie letten wel op zo een zaken. Wanneer ik mn grootouders aansprak over de scheve blikken dan kan ik me nog herinneren hoe mn opa zei "Ma3lich, Maakt niet uit, we moeten hun respecteren, zij hebben ons geholpen/opgevangen en ze zijn niet allemaal slecht". De dag van vandaag pakt zoiets niet en dat zorgt alleen maar voor conflicten tussen beide partijen. Ik sterf nog liever dan met mn voeten te laten spelen door een autochtoon. Omgekeerd, zal dat ook wel zo zijn hé. Bepaalde Marokkaantjes krijgen geen deftige opvoeding thuis. Logisch, kweken als konijnen kunnen we allemaal. Bepaalden kennen geen normen en waarden. De religie wordt aan de kant geschoven, educatie is niet relevant. Het liefst hangen ze buiten om de boel wat te verzieken, stoer te doen, autochtonen onrecht aan te doen aangezien dit de grote vijand is geworden. Racisme stijgt met de dag. Ik denk dat veel factoren een rol meespelen. De schuld op de allochtonen steken is dom, de schuld op de autochtonen steken is even dom. Beter zou zijn van de handen in elkaar te slaan en naar oplossingen te zoeken. Maar ik heb het al eens gezegd, allochtonen, moslims, joden bashen kunnen we allemaal. Complexe analyses zijn uit. Ik begeleid al een tijdje een 'stoute' Marokkaan en kan u verzekeren dat de schuld enkel op deze crimineeltjes te stoppen geen oplossingen biedt. Dit maakt het alleen maar erger. |
Citaat:
En uiteraard is iedereen verantwoordelijk voor zn eigen daden of wat dacht je? |
Citaat:
In elk geval niet meer dan enkele zinnen. |
Citaat:
|
Citaat:
"Hier gaan we weer. De cultuur van "niet verantwoordelijk voor eigen daden" spreekt weer. " terwijl dat niet gezegd werd. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon omdat je een kat een kat noemt en zegt wat op je hart ligt. Dat maakte het, het klinkt misschien raar, voor mij verwarrend. Ik heb een hoop vooroordelen door je posts kunnen laten vallen. Maar anderen maken het voor jou kapot. En dat is triest. Was iedereen maar zoals jij. Dan zou de wereld er al een stuk beter uitzien. Maar dat is niet het geval. En dat veroorzaakt wrijvingen. En de daarbij horende negatieve gevoelens, tot haat toe. Je verhaal over je grootouders pakte me. Respect voor die mensen. Het zal niet gemakkelijk geweest zijn. Ik hoop dat ze nog leven. |
Citaat:
|
Citaat:
En nu nog even wachten op het geraaskal van onze linkse lullers ea moslimpijpers, die de geachte heer Lee Kuan Yew als een notoir racist bestempelen. 5,4,3,2,1... :-) |
Citaat:
Het zou daarom goed zijn om die kinderen verplicht naar de kleuterklassen te sturen zodat taalachterstand wordt weggewerkt alvorens aan het basisonderwijs te beginnen, combineer dit met taallessen tijdens schooluren voor ouders. Want daar gaat het mis, kinderen beginnen met te weinig kennis van de taal aan het basisonderwijs, en in het middelbaar worden die problemen echt zichtbaar, dat haalt de algemene kwaliteit naar beneden en dus kiezen ouders voor een andere school voor kinderen die wel meekunnen, geen taalproblemen hebben. Zwakke klassen leidt tot demotivatie, schooluitval en verlies van kwaliteit, je moet ouders dus durven aanspreken op hun kennis en gebruik van taal en dit loskoppelen van identiteit, voor hun kinderen ligt de toekomst immers hier en niet in Marokko of Turkije. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is makkelijk om als allochtoon te staan gillen dat je geen kansen krijgt en gediscrimineerd wordt maar af en toe dienen we ons de vraag te stellen waarom dat zo is. Citaat:
Mn grootouders hebben het inderdaad moeilijk gehad maar ik bewonder die mensen hun doorzettingsvermogen en geduld. Altijd die glimlach en toch verder doen alsof er niets aan de hand is. Ik zou het niet kunnen, eerlijk gezegd. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be