![]() |
Citaat:
Elke positie die je hebt moet je zeker 2 transacties op doen: kopen en verkopen. Tegen welke tarieven doe je dat? |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Volgens mij valt er meer geld te rapen met online poker, dan met daytraden.
Mijn broer heeft beide gedaan. Hij was een van de eerste in ons land met een superhogesnelheidslijn op internet, en een der eersten om te daytraden (eind jaren '90 al). Heeft daar veel geld mee verdiend. Maar was toen nog single en bereid risico's te nemen. Nu is hij getrouwd, goed betaalde job, en pokert alleen nog. Heeft daar al veel geld mee gewonnen ook. Duizenden dollars. Maar ja, hij is dan ook een wiskundeknobbel en een informatica-dude. Niet mijn ding. Omdat ik het niet kan. Ik versla amper mijn eigen computer bij het schaken - niveau 1, absolute beginners. Nee, ik verdien mijn geld in de landbouw. Als boer. |
We weten hoe dat gaat met pokerspelers en daytraders. Ze maken zogezegd altijd monsterwinsten, maar ze tonen nooit hun verliezen.
Je wist toch dat pokerwinsten en winsten op daytrading belast worden ? |
Citaat:
Mooi, en nu voor echt ... ik vrees dat we die uitreksels niet te zien zullen krijgen. TIP: als je voor echt gaat hou de spread maar goed in de gaten;-) |
Ik investeer in geweren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan hier misschien eens een demorekening openen en zien wat je er van bakt. ;-) |
Hij gaat zijn broek er nog aan scheuren, wacht maar.
Veel in edelmetalen steken op een punt dat edelmetalen al erg hoog staan is een gekende fout van beginners :) |
Citaat:
Als bv platina piekt waarom zou je dan niet short gaan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de economie aantrekt vloeit er weer meer geld uit goud en zilver naar aandelen. Dan zal die prijs stabiliseren. |
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, het een of ander pensioenfonds kopt een smak aandelen, dus die aandelen gaan enorm stijgen (een piek) als die aandelen genoeg gestegen zijn, naar de goesting van dat pensioenfonds, gooien ze dat pak terug op de markt en nemen hun winst, dus dat aandeel zakt onmiddellijk in waarde (vraag en aanbod). Zit je short op dat aandeel pak je geld, heb je dat aandeel gekocht verlies je geld. |
Aaaah zo werken pensioenfondsen dus. Buy low, sell high.
Is het echt zo simpel ? Waaaaaw ! Waarom staan er dan nog veel pensioenfondsen negatief ? |
Citaat:
Na al die jaren belegd te hebben heb ik een rendement dat slechts een paar procentjes beter is dan een spaarrekening. Op papier is dat veel groter, maar beleggers schijnen altijd vergeten dat er ook kosten mee gemoeid zijn die ze steeds vergeten. |
Citaat:
Als je nu en dan een divident meepikt kan dat compenseren voor die kosten. |
Citaat:
Als je belegt, spreid en ga liefst voor langere termijn. Doe het met geld dat je kan missen. Ik ken er nog een aantal die 2 jaar geleden 20-30 % in de boot zijn gegaan met daytraden op bepaalde bankaandelen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be