Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Daytrading, zijn er forummers die daytraden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150872)

Vito 11 februari 2011 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 5294102)
Voila, een dagje spelen :-) Met 8 000€

PS. Dit is een simulatie.

€20,09 winst op 10 transacties als ik het goed voor heb want ik snap je schermpje niet helemaal.

Elke positie die je hebt moet je zeker 2 transacties op doen: kopen en verkopen. Tegen welke tarieven doe je dat?

Hoomer 11 februari 2011 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5294156)
€20,09 winst op 10 transacties als ik het goed voor heb want ik snap je schermpje niet helemaal.

Elke positie die je hebt moet je zeker 2 transacties op doen: kopen en verkopen. Tegen welke tarieven doe je dat?

Heu, een dikke 500€, het groen is winst.

Hoomer 11 februari 2011 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5294156)

Voila hier is het vervolg

C2C 11 februari 2011 20:17

Volgens mij valt er meer geld te rapen met online poker, dan met daytraden.

Mijn broer heeft beide gedaan. Hij was een van de eerste in ons land met een superhogesnelheidslijn op internet, en een der eersten om te daytraden (eind jaren '90 al). Heeft daar veel geld mee verdiend. Maar was toen nog single en bereid risico's te nemen. Nu is hij getrouwd, goed betaalde job, en pokert alleen nog. Heeft daar al veel geld mee gewonnen ook. Duizenden dollars. Maar ja, hij is dan ook een wiskundeknobbel en een informatica-dude.

Niet mijn ding. Omdat ik het niet kan. Ik versla amper mijn eigen computer bij het schaken - niveau 1, absolute beginners.

Nee, ik verdien mijn geld in de landbouw. Als boer.

kameleon 11 februari 2011 20:35

We weten hoe dat gaat met pokerspelers en daytraders. Ze maken zogezegd altijd monsterwinsten, maar ze tonen nooit hun verliezen.

Je wist toch dat pokerwinsten en winsten op daytrading belast worden ?

pinarello 11 februari 2011 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 5294171)

Mooi, en nu voor echt ...

ik vrees dat we die uitreksels niet te zien zullen krijgen.

TIP: als je voor echt gaat hou de spread maar goed in de gaten;-)

From_Vlaanderen 11 februari 2011 23:21

Ik investeer in geweren.

Vito 12 februari 2011 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 5294171)

En hoeveel transactiekosten gaan daar van af?

Hoomer 12 februari 2011 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5294967)
En hoeveel transactiekosten gaan daar van af?

Een voorbeeldje

Je kan hier misschien eens een demorekening openen en zien wat je er van bakt. ;-)

Tavek 12 februari 2011 10:20

Hij gaat zijn broek er nog aan scheuren, wacht maar.

Veel in edelmetalen steken op een punt dat edelmetalen al erg hoog staan is een gekende fout van beginners :)

Hoomer 12 februari 2011 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5295084)

Veel in edelmetalen steken op een punt dat edelmetalen al erg hoog staan is een gekende fout van beginners :)

Leg eens uit.
Als bv platina piekt waarom zou je dan niet short gaan?

Pelgrim 12 februari 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5295084)

Goud en zilver hebben beiden sterke fundamenten om nog véél hoger te gaan. Op termijn kan zilver zelfs duurder worden dan goud.

Tavek 12 februari 2011 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 5295108)
Leg eens uit.
Als bv platina piekt waarom zou je dan niet short gaan?

Hoe weet gij dat ge een piek hebt bereikt ?

Tavek 12 februari 2011 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5295130)
Goud en zilver hebben beiden sterke fundamenten om nog véél hoger te gaan. Op termijn kan zilver zelfs duurder worden dan goud.

Het is een safe haven voor roerige tijden.

Als de economie aantrekt vloeit er weer meer geld uit goud en zilver naar aandelen. Dan zal die prijs stabiliseren.

Pelgrim 12 februari 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5295145)

Als de economie aantrekt vloeit er weer meer geld uit goud en zilver naar aandelen. Dan zal die prijs stabiliseren.

Heb je het over papieren zilver of het echte fysieke metaal? Het meest waarschijnlijke is dat een economische groei de prijs van fysiek zilver nog meer de hoogte in zal jagen want dat metaal is in steeds grotere mate een (niet-recycleerbaar) industrieel product. ALs de groei echter achterwege blijft zullen steeds meer mensen in het fysieke zilver gaan wat de prijs ook opdrijft.

Hoomer 12 februari 2011 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5295142)
Hoe weet gij dat ge een piek hebt bereikt ?

U bedoeld, hoe ik weet of een piek zijn hoogste punt heeft bereikt. Wel dat weet je nooit zeker. Maar je een abnormaal hoge piek hebt mag je 99% zeker van zijn dat de waarde terug zal zakken en dan ga je short.
Kijk, het een of ander pensioenfonds kopt een smak aandelen, dus die aandelen gaan enorm stijgen (een piek) als die aandelen genoeg gestegen zijn, naar de goesting van dat pensioenfonds, gooien ze dat pak terug op de markt en nemen hun winst, dus dat aandeel zakt onmiddellijk in waarde (vraag en aanbod).
Zit je short op dat aandeel pak je geld, heb je dat aandeel gekocht verlies je geld.

kameleon 12 februari 2011 12:13

Aaaah zo werken pensioenfondsen dus. Buy low, sell high.
Is het echt zo simpel ? Waaaaaw !
Waarom staan er dan nog veel pensioenfondsen negatief ?

Vito 12 februari 2011 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 5295145)

Het zijn vooral kleine markten. Als die crashen, crashen ze hard.

Na al die jaren belegd te hebben heb ik een rendement dat slechts een paar procentjes beter is dan een spaarrekening. Op papier is dat veel groter, maar beleggers schijnen altijd vergeten dat er ook kosten mee gemoeid zijn die ze steeds vergeten.

Tavek 12 februari 2011 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5295348)
Het zijn vooral kleine markten. Als die crashen, crashen ze hard.

Na al die jaren belegd te hebben heb ik een rendement dat slechts een paar procentjes beter is dan een spaarrekening. Op papier is dat veel groter, maar beleggers schijnen altijd vergeten dat er ook kosten mee gemoeid zijn die ze steeds vergeten.

Ja. Daarom dat ik mijn transacties zoveel mogelijk probeer te minimaliseren en op lange termijn ga.

Als je nu en dan een divident meepikt kan dat compenseren voor die kosten.

Tavek 12 februari 2011 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5295155)
Heb je het over papieren zilver of het echte fysieke metaal? Het meest waarschijnlijke is dat een economische groei de prijs van fysiek zilver nog meer de hoogte in zal jagen want dat metaal is in steeds grotere mate een (niet-recycleerbaar) industrieel product. ALs de groei echter achterwege blijft zullen steeds meer mensen in het fysieke zilver gaan wat de prijs ook opdrijft.

Er zijn zoveel factoren die meespelen.

Als je belegt, spreid en ga liefst voor langere termijn. Doe het met geld dat je kan missen.

Ik ken er nog een aantal die 2 jaar geleden 20-30 % in de boot zijn gegaan met daytraden op bepaalde bankaandelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be