Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Een eikeltje minder? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151504)

suqar_7loe 21 februari 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5318191)
Ze stemmen alvast geen VB.
Maar links zou ik ze niet noemen.

Wat suggereer je nu?
Dat ik iets heb tegen linkse mensen omdat mijn ouders links zijn en de kans bestaat dat ik ze niet kan uitstaan?

Oei oei, het was maar een vraag. Je hoeft er niks achter te zoeken.

Demper 21 februari 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5318194)
Oei oei, het was maar een vraag. Je hoeft er niks achter te zoeken.

Je zit dus eigenlijk te polsen of mijn ouders het goed zouden vinden dat wij een relatie beginnen? ;-)

suqar_7loe 21 februari 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5318208)
Je zit dus eigenlijk te polsen of mijn ouders het goed zouden vinden dat wij een relatie beginnen? ;-)

Wat een fantasie. Wie weet ;-)

Serenity 21 februari 2011 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5317669)
Vervolgen voor opzettelijke slagen en verwondingen.

Eens met toevoeging geen ouderlijke rechten.

Serenity 21 februari 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5317724)
Akkoord maar in puin slagen is er wat over. Niet?

Die gast heeft hulp nodig.

Heropvoeden van volwassenen? Dat is te vergaand. Verplichte integratie ! Bij weigering nationaliteit herzien.

Serenity 21 februari 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevO (Bericht 5318171)
In feite is iedere besnijdenis van een kind kindermishandeling, met uitzondering van de medisch noodzakelijke besnijdenis.

In Nederland hebben we wetten die het couperen van oren en staarten van honden verbieden, maar het mishandelen van je kinderen mag wel gewoon.

Besnijdenis moet volledig verboden worden, met uitzondering van de medisch noodzakelijke gevallen. Als de persoon 18 is kan hij/zij er zelf over beslissen.

Volmondig eens. Goede post.

StevO 21 februari 2011 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serenity (Bericht 5318366)
Volmondig eens. Goede post.

Dank ;-)
Ik moet het eigenlijk nog wat meer specificeren. Meisjesbesnijdenis is in Nederland ook verboden. Alleen jongetjes zijn vogelvrij.

praha 21 februari 2011 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevO (Bericht 5318390)
Dank ;-)
Ik moet het eigenlijk nog wat meer specificeren. Meisjesbesnijdenis is in Nederland ook verboden. Alleen jongetjes zijn vogelvrij.

Jammer genoeg wel...
zo gaat dat nu eenmaal... eigen diepgewortelde tradities hebben veel langer nodig alvorens men dat ook objectief als een vorm van mutulatie gaat bezien :?

Marie van de koster 22 februari 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5317809)
Ik wil dat ge dat soort gevallen straft hé. Begrijp me niet verkeerd. Mocht zo iemand mijn kind pijn doen, zou de verleiding groot zijn hem te laten neerknallen.

Maar dat is geen oplossing. Wat haalt een straf uit als ge dat soort ziekelingen aan hun lot overlaat?

Idem. De man moet gestraft worden zonder compassie maar daarna zal een therapie beter helpen dan er gewoon op kloppen ... hoe verleidelijk dat ook mag zijn voor de familieleden van het kindje.

Wisord 22 februari 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5318982)
Idem. De man moet gestraft worden zonder compassie maar daarna zal een therapie beter helpen dan er gewoon op kloppen ... hoe verleidelijk dat ook mag zijn voor de familieleden van het kindje.

Dat kloppen kan helend werken voor de famillie, en dat zwijn kan daarna nog in therapie en liefst eerst een schoktherapie.

COCHINILLO 22 februari 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5318982)

welke therapie zou die man moeten krijgen? Dit is geen gevolg van een standaard mentale afwijking toch? Dit is gewoon een gevolg van een wereldwijde religieuze hersenspoeling waardoor anderhalf miljard stervelingen menen dat er een onzichtbaar vriendje is dat wil dat ze velletjes van piemeltjes van kinderen moeten afkappen!

welke therapie kan men daartegen nu inbrengen?

Bad Attila 22 februari 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5317669)
Vervolgen voor opzettelijke slagen en verwondingen.

Is dan ook gebeurd; het parket vordert twee jaar cel. ;-)

Marie van de koster 22 februari 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5318988)
welke therapie zou die man moeten krijgen? Dit is geen gevolg van een standaard mentale afwijking toch? Dit is gewoon een gevolg van een wereldwijde religieuze hersenspoeling waardoor anderhalf miljard stervelingen menen dat er een onzichtbaar vriendje is dat wil dat ze velletjes van piemeltjes van kinderen moeten afkappen!

welke therapie kan men daartegen nu inbrengen?

Ik ben geen psycholoog / psychiater / therapeut dus zal mijn antwoord waarschijnlijk onvoldoende zijn. Maar ik veronderstel dat er toch een mogelijkheid moet bestaan om zulke mensen uit te leggen dat kinderen heilig zijn en dat men onder geen voorwaarde een kind mag pijn doen of op een andere manier schade toebrengen.
Zelfs binnen het kader van de islam (tenminste dat hoop ik) zal er toch ergens wel een gebod of waarschuwing of zo bestaan dat men kinderen goed moet behandelen.

COCHINILLO 22 februari 2011 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 5318999)
Ik ben geen psycholoog / psychiater / therapeut dus zal mijn antwoord waarschijnlijk onvoldoende zijn. Maar ik veronderstel dat er toch een mogelijkheid moet bestaan om zulke mensen uit te leggen dat kinderen heilig zijn en dat men onder geen voorwaarde een kind mag pijn doen of op een andere manier schade toebrengen.
Zelfs binnen het kader van de islam (tenminste dat hoop ik) zal er toch ergens wel een gebod of waarschuwing of zo bestaan dat men kinderen goed moet behandelen.

nope! er zijn eerder richtlijnen over het hoe en waarom van het afkloppen van kinderen zodat ze de koran vanbuiten leren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be