Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stijn Stijnen en het recht op anoniem bloggen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=151569)

Herr Flick 23 februari 2011 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5320997)
Het is op een forum eigendomvan de club. De beheerders van dit forum hier hebben ook rechtmatig toegang tot het IP adres van de forumklanten hier.

Maar ze mogen die niet doorgeven, ...

Anna List 23 februari 2011 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5321662)
Neen, eerder (bijna) normale gang van zaken.
En dat geld krijgt hij gespreid over 2 jaar.

Hij had nog een contract tot juni 2015 �* minstens 500.000 €/jaar bruto.

http://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/b...seizoenen-bij-

Dus quasi 2 jaar van de bijna 4,5 jaar krijgt hij uitbetaald (bruto), nog niet eens halfweg de totale contractsom dus.

In onderling overleg contract volledig opgeheven:

Stijnen krijgt dat bedrag ook niet in eenmaal maar over 2 jaar verdeeld, zeer wslk zijn daar voorwaarden aan verbonden. Anders knip...

dat denk ik niet ... anders arbeidsrechtbank en nadien burgerlijke ... club gaat er dan niet zo goedkoop vanafkomen :lol:

Herr Flick 23 februari 2011 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5321041)
Waarom niet? Als jij hier registreerd, ga je akkoord met de forumregels.
De eigenaar van dit forum en de beheerders hebben zeer zeker recht te weten wie op hun forum komt.

De gegevens van de logs zijn hun eigendom, maar de moment dat ze een email adres, IP adres, of wat dan ook aan derden doorgeven, zonder uw toestemming, begaan ze een inbreuk op de privacy.

Ik beheer zelf ook dergelijke gegevens, en de regels zijn echt heel duidelijk, ... wij mogen ook geen mailboxen open breken of zo he, ... briefgeheim, elke vakbond of advocaat, maakt stoofhout van u als ge u daaraan zou bezondigen.

Zelf op uw eigen computer hebt gij het recht niet, het mailadres van bvb uw vrouw of kinderen te kraken.

Herr Flick 23 februari 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5321695)
dat denk ik niet ... anders arbeidsrechtbank en nadien burgerlijke ... club gaat er dan niet zo goedkoop vanafkomen :lol:

Inderdaad, als die gegevens onrechtmatig verkregen zijn , dan speelt m dat op contractbreuk, en dan kunnen ze hem een serieuze som geld uitbetalen...

En hij kan dat zelf nog verder drijven , zijn goeie naam is nu besmeurd en andere werkgevers, willen hem niet meer, ... dat ze daar maar goed oppassen, ...

brother paul 23 februari 2011 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5321064)
Wat maken ze openbaar? Als jij strafbare feiten pleegt hier op het forum, of de moderators van dit forum belast met laster en eerroof, dan mogen zij dit zeer zeker wel.

zolang hij anoniem poste was het niet strafbaar... ze maken het strafbaar door de anoniemiteit op te heffen

Zipper 23 februari 2011 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5321662)
Neen, eerder (bijna) normale gang van zaken.
En dat geld krijgt hij gespreid over 2 jaar.

Hij had nog een contract tot juni 2015 �* minstens 500.000 €/jaar bruto.

http://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/b...seizoenen-bij-

Dus quasi 2 jaar van de bijna 4,5 jaar krijgt hij uitbetaald (bruto), nog niet eens halfweg de totale contractsom dus.

In onderling overleg contract volledig opgeheven:

Stijnen krijgt dat bedrag ook niet in eenmaal maar over 2 jaar verdeeld, zeer wslk zijn daar voorwaarden aan verbonden. Anders knip...

Meestal (ik zeg wel, meestal...) is het zo dat bij een ontbinding met onderlinge toestemming, iedere claim via de rechtbank vervalt (anders is er geen sprake meer van onderling akkoord). In dat geval moet Club Brugge Stijnen voort uitbetalen tot hij eventueel terug een ander contract elders zou tekenen. Zo gaat het meestal ook met trainers die de laan uitgestuurd worden. Als Club Brugge er op die manier onderuit geraakt, mag zij dik content zijn.

Eigenzinnig 23 februari 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5320997)
Het is op een forum eigendomvan de club. De beheerders van dit forum hier hebben ook rechtmatig toegang tot het IP adres van de forumklanten hier.

Dat betwijfel ik...de naam blauw/zwart forum is meermaals genoemd..

Citaat:

Blauw Zwart Forum
Unofficial Club Forum
De domeinnaam is ook door een privé persoon geregistreerd.

Erwinvds 23 februari 2011 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5321064)
Wat maken ze openbaar? Als jij strafbare feiten pleegt hier op het forum, of de moderators van dit forum belast met laster en eerroof, dan mogen zij dit zeer zeker wel.

Neen.
Ermee naar de politie of rechtbank trekken en daar klacht neerleggen, ja. En daar eindigt het.

Erwinvds 23 februari 2011 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5321065)
Dat is nu net waar het schoentje knelt. Dat forum is GEEN eigendom van de Club. Moest dit zo zijn dan zou ik het nog begrijpen, maar het is zo niet. Het forum waarvan sprake is een onafhankelijk supportersforum dat opgericht werd nadat Club Brugge het eigen forum had opgedoekt wegens teveel kritiek aan het adres van spelers en bestuur. Daarop hebben een aantal supporters een onafhankelijk supportersforum opgericht. De admins daarvan hebben de informatie verstrekt aan Club Brugge en niet op vraag van het gerecht.

Ik stel me ten zeerste de vraag of dat niet onwettelijk is.

Absoluut.

the_dude 23 februari 2011 18:24

naast het al of niet wettelijk zijn, mag toch ook wel gesteld worden dat het gedrag van Stijnen en entourage nogal redelijk kinderlijk is.

Eigenzinnig 23 februari 2011 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5322360)
naast het al of niet wettelijk zijn, mag toch ook wel gesteld worden dat het gedrag van Stijnen en entourage nogal redelijk kinderlijk is.

²

..en zoiets 'krijgt' dan nog eens €500.000/jaar voor de peuter uit te hangen..:roll:

daiwa 23 februari 2011 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5322379)
²

..en zoiets 'krijgt' dan nog eens €500.000/jaar voor de peuter uit te hangen..:roll:

Ik begrijp ook niet wat Stijnen bezielde.
Frustratie toen hij besefte dat hij niet langer eerste keus als doelman was?

Ook zijn reactie dat hij niet langer eerste doelman bij de nationale ploeg was verwacht je normaal niet bij een sportman die op voorhand weet dat je voor je plaats moet vechten en tonen dat je beter bent dan de concurentie.

fox 24 februari 2011 10:21

Citaat:

Natuurlijk is dat zo en voor mijn part verdient hij het om ontslagen te worden zonder 1 cent te vangen, maar daar gaat het niet echt om. Stijnen pleegt zware contractbreuk wat reden is tot onmiddelijk ontslag maar toch vangt hij nog 1 miljoen euro wat de helft van zijn resterend contract is. Dat doet me besluiten dat Club die gegevens op onrechtmatige wijze verkregen heeft en het is dat wat me stoort.

fox 24 februari 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5323260)
Ik begrijp ook niet wat Stijnen bezielde.
Frustratie toen hij besefte dat hij niet langer eerste keus als doelman was?

Ook zijn reactie dat hij niet langer eerste doelman bij de nationale ploeg was verwacht je normaal niet bij een sportman die op voorhand weet dat je voor je plaats moet vechten en tonen dat je beter bent dan de concurentie.

Stijn heeft gewoon het gevoel van zichzelf dat hij zowieso veruit de beste doelman is van dit land. Dat gaf hem een gevoel van onaantastbaarheid. Dat kreeg een eerste knauw doordat hij zijn plaats bij de Duivels verloor. Dat loste hij dan op door als een lafaard weg te vluchten en iedereen op zijn pad te slaan (denk maar aan Franky Vandendriessche).

De druppel die de emmer deed overlopen was natuurlijk het feit dat hij zijn plaats leek te verliezen aan een snotneus. De stoppen zijn doorgeslagen.

Stijnen is simpelweg een niet al te snuggere jongen met een veel te grote dunk van zichzelf.

Anna List 24 februari 2011 11:23

Citaat:

redelijk kinderachtig doen is voorlopig nog niet strafbaar

:cheer: en gelukkig maar, Anna's weten waarom! :cheer:

the_dude 24 februari 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5323713)
Natuurlijk is dat zo en voor mijn part verdient hij het om ontslagen te worden zonder 1 cent te vangen, maar daar gaat het niet echt om. Stijnen pleegt zware contractbreuk wat reden is tot onmiddelijk ontslag maar toch vangt hij nog 1 miljoen euro wat de helft van zijn resterend contract is. Dat doet me besluiten dat Club die gegevens op onrechtmatige wijze verkregen heeft en het is dat wat me stoort.

correct, doch mij stoort het gedrag van stijnen veel meer. Iemand die zijn hobby mag uitoefenen tegen een onbegrijpelijk hoog loon zou zich dienstbaar horen op te stellen naar de rest van de maatschappij. Het lijkt mij dat ze bij hem en entourage vooral met het eigen ego bezig zijn en blijkbaar geen graten zien in het beschimpen van collega's en broodheer.

Eigenzinnig 24 februari 2011 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5323723)
Stijn heeft gewoon het gevoel van zichzelf dat hij zowieso veruit de beste doelman is van dit land. Dat gaf hem een gevoel van onaantastbaarheid. Dat kreeg een eerste knauw doordat hij zijn plaats bij de Duivels verloor. Dat loste hij dan op door als een lafaard weg te vluchten en iedereen op zijn pad te slaan (denk maar aan Franky Vandendriessche).

De druppel die de emmer deed overlopen was natuurlijk het feit dat hij zijn plaats leek te verliezen aan een snotneus. De stoppen zijn doorgeslagen.

Stijnen is simpelweg een niet al te snuggere jongen met een veel te grote dunk van zichzelf.

een doordeweekse voetbalinternational dus..:|

daiwa 24 februari 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5323723)

Klopt!

the_dude 24 februari 2011 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5323854)
redelijk kinderachtig doen is voorlopig nog niet strafbaar

:cheer: en gelukkig maar, Anna's weten waarom! :cheer:

² ;)

Rapture 25 februari 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5321768)
zolang hij anoniem poste was het niet strafbaar... ze maken het strafbaar door de anoniemiteit op te heffen

Dus als ik een anonieme dreigbrief ontvang maar ik weet te achterhalen van wie ze afkomstig is, dan moet ik dat geheim houden want anders schend ik die zijn privacy??

Stijnen postte op een publiek forum, nogal wiedes dat ge dan moogt uitbrengen van wie dat het komt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be