giserke |
23 februari 2011 14:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
(Bericht 5321898)
ik hoor niets anders dan dat kunstenaars geen kritiek mogen geven op Vlaanderen.
|
Dat wordt nergens gezegd. Maar wij mogen toch ook kritiek geven op sommige "kunstenaars" ?
Citaat:
Clouseau die een ode brengt aan België? Bourgeois staat op de barricades
|
Bourgeois stond nergens op de barricade. Stubru belde GB uit zijn bed om een reactie te vragen. Hij vertelde dat het onzin en zever was, waarop stubru een verhaal verder breide.
Citaat:
Kunstenaars die een voorstelling pro-België houden? gans de N-VA roept en tiert moord en brandt. men dreigt zelf subsidies niet meer goed te keuren voor zulke kunstenaars.
|
Dat wordt nergens beweerd. Maar er mag toch wel opgemerkt worden dat diezelfde kunstenaars ook Vlaamse subsidisch krijgen, waarmee ze kunnen werken.
Waardoor hun opmerking alsof Vlaamse separatisme het eenheidsdenken en nationalisme zou bevorderen bullshit is.
Citaat:
de VRT die een programma maakt over België? Bracke voelt zich geroepen om zijn nog steeds huidige baas tot de orde te roepen.
onzin? ik weet het niet hoor.....
|
De VRT is een openbare instelling waarvan kwalitatieve programma's geëist worden.
Het is de taak van Bracke als volksvertegenwoordiger, toe te zien dat het overheidsgeld goed besteed wordt.
Citaat:
laat die kunstenaars hun zin doen, ze zullen wel hun zelf tegenkomen hoor. Als er geen volk meer komt kijken, is dat toch hun probleem???
|
Dat spreekt vanzelf
Citaat:
maar de politiek komt niet tussen in de kunst of de inhoud van tv-programma's, punt. zolang alles binnen de wet valt uiteraard, maar bij mijn weten is pro-Belgisch zijn, nog altijd niet verboden in Vlaanderen.
|
De politiek moet idd inhoudelijk niet tussenkomen in hun werk als kunstenaar, maar politiekers hebben toch wel recht van antwoord, wanneer kunstenaars politieke stelling innemen?
|