![]() |
Citaat:
|
Als ik het goed begrijp waren de eerste christenen in feite Joden.
Bovendien is het Jodendom een godsdienst geen etnisch volk (ik ontmoette een tot het Jodendom bekeerde etnische Jappanner) Het Jodendom zoekt niet aktief naar bekeerlingen, maar gedurende een geschiedenis van 6.000 jaar moeten er in feite nogal wat geweest zijn. Het idee alleen al dat mensen die nu leven "schuldig" zouden zijn aan ierts dat nu een 2.000 jaar geleden gebeurde is op zich al redelijk absurd - demografisch gezien zijn wij toch met zijn allen afstammelingen van Pontius Pilatus die zijn handen in "onschuld" waste ? De schuldigheid van de RK K... is niet meer of minder dan die van andere godsdiensten inclusief het atheïsme de geweldadige persona van de mens is voortdurend in kon flikt met de spirituele : brandstapels zijn gemakkelijk aan te steken en stenen zeer praktische dingen om mee te gooien.... |
Citaat:
Titel van de draad lijkt me wel correct, maar de inhoud van de openingspost komt naar mijn mening 45 jaar te laat. ;-) |
Citaat:
Je avatar doet mij aan iets denken: hoeveel abortussen worden er dagelijks of jaarlijks uitgevoerd? |
Citaat:
|
Citaat:
Of vergat hij te vermelden dat hij ex cathedra sprak? |
Citaat:
Leg mij eens uit hoe de "rijke Portugese Jood Don Isaac Abrabanel" zich heeft verrijkt in zo'n antisemitische omgeving (want natuurlijk zijn zowel katholieken als moslims De Eeuwige Antisemieten). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat je met revisionisme géén probleem hebt vermoeden we al. |
Citaat:
Moet ik nu naar de gevangenis? |
Citaat:
Zou die passage dan niet moeten geschrapt worden? |
Citaat:
Jefferson 'pleegde' zo eens zijn eigen bijbel, door weg te laten wat hem niet beviel: http://www.angelfire.com/co/JeffersonBible/ http://en.wikipedia.org/wiki/Jefferson_Bible Veel succes had hij niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Revisionisme is trouwens een volstrekt neutraal begrip. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be