Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   heeft paars groen dit land naar een energie infarct geleid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152243)

Jazeker 7 maart 2011 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5343829)
Hear hear!!! :thumbsup:

We moesten al lang aan een kerncentrale van de 4e generatie zijn begonnen. En meer dan eentje. Anders gaan straks de lampjes uit... ook al zijn het spaarlampen.

Jantje 7 maart 2011 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5343830)
Niet lang genoeg geleden om de geleden schade te herstellen.

Die schade is niet meer te herstellen.

Another Jack 7 maart 2011 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5343830)
Niet lang genoeg geleden om de geleden schade te herstellen.

Je kan je voorgangers niet eeuwig blijven beschuldigen voor wat fout loopt.
Vraag maar aan VHS, hij deed hetzelfde met Dehaene, maar na een paar jaar pikt de kiezer dat niet meer.

Another Jack 7 maart 2011 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5343833)
Die schade is niet meer te herstellen.

Politici die dat denken moeten een andere job kiezen.

guido 007 7 maart 2011 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5343828)
Paars-Groen?
Hoe lang is dat geleden?

Daar dragen we nog altijd de gevolgen van.

largo_w 7 maart 2011 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5343831)
En energie hoeft niet eens duur te zijn.

Laat elke gemeente zelf een afvalcentrale bouwen om energie op te wekken en je hebt niet eens nog een hoogspanningsnet met groot vermogen nodig.
Je lost zo niet enkel het energieprobleem op, maar ook het afvalprobleem in Vlaanderen. Bouw er ook een waterzuivering en zet tegelijkertijd rond de terreinen van die centrale windmolens en leg het dank vol zonnepanellen en je hebt een centrale die heel de gemeente niet enkel van stroom kan voorzien, maar ook van drinkwater, warmte, transporteerbare energiedragers, meststoffen voor bloemen en planten,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5342753)
En hoe geven die 's nachts? ;-)

Wat ik me afvraag over die discussie (deze draad is toch geen zier waart zoals de meeste draden van born2bewild); als de verhoging vooral te danken is aan de verhogingen die men op de netten vraagt (werd uitgelegd door die "woordvoerder van de energiesector" in terzake). Waarom pakken de gemeenten (toch wel eigenaars van die grote distributiebedrijven �* la Infrax) die mannen dan niet eens zwaar aan?
Ik geloof natuurlijk ook dat Electrabel hier een zekere schuld draagt maar zomaar �* la freya komen zwanzen over "ja maar... tis allemaal de schuld van electrabel" dat gelooft toch niemand meer?

anders kunnen we de (nu al INTERCOMMUNALES) infrax en co hun leveringen wat goedkoper laten maken? Wat denk je zelf?

Terug naar het communisme van elk zijn eigen productie... te gek voor woorden. "tis de schuld van de liberalisering" terwijl blijkt dat die nooit een eerlijke kans heeft gekregen behalve voor Electrabel, zelf. bwak :x

guido 007 7 maart 2011 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5343831)
En energie hoeft niet eens duur te zijn.

Laat elke gemeente zelf een afvalcentrale bouwen om energie op te wekken en je hebt niet eens nog een hoogspanningsnet met groot vermogen nodig.
Je lost zo niet enkel het energieprobleem op, maar ook het afvalprobleem in Vlaanderen. Bouw er ook een waterzuivering en zet tegelijkertijd rond de terreinen van die centrale windmolens en leg het dank vol zonnepanellen en je hebt een centrale die heel de gemeente niet enkel van stroom kan voorzien, maar ook van drinkwater, warmte, transporteerbare energiedragers, meststoffen voor bloemen en planten,

Oei, ik ben in de zakken van de federale overheid aan het zitten.
Want die haalt het grootste deel van haar inkomsten nu net uit de taksen en btw om energie en draagbare energiedragers.
En verplicht de netwerkbeheerders en OCMW's bijna gratis energie te bezorgen aan asielzoekers en leefloners.
Terwijl met dit beleid, de gemeentes iedereen bijna gratis energie kunnen bezorgen en de inkomsten van de federale overheid met meer dan 80% zouden dalen.

Ke kan mss zelfs een biogascentrale opstarten (rioolwater).

guido 007 7 maart 2011 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5343868)
Je kan je voorgangers niet eeuwig blijven beschuldigen voor wat fout loopt.
Vraag maar aan VHS, hij deed hetzelfde met Dehaene, maar na een paar jaar pikt de kiezer dat niet meer.

Hahaha, wat een vergelijking.
Dehaene deed tenmiste nog iet met lange termijnvisie, iets wat je Verhofstadt absoluut niet kan verwijten.

guido 007 7 maart 2011 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5343869)
Politici die dat denken moeten een andere job kiezen.

De franstaligen werken tegen

guido 007 7 maart 2011 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5343894)
anders kunnen we de (nu al INTERCOMMUNALES) infrax en co hun leveringen wat goedkoper laten maken? Wat denk je zelf?

Terug naar het communisme van elk zijn eigen productie... te gek voor woorden. "tis de schuld van de liberalisering" terwijl blijkt dat die nooit een eerlijke kans heeft gekregen behalve voor Electrabel, zelf. bwak :x

Bekijk je stroomfactuur eens met een vergrootglas, zelfs een kat vindt er haar jongen niet meer in.

Dit is inderdaad niet de schuld van Electrabel.
Freya heeft een overweldigende schuld aan de prijs van onze elentriek, het dom wicht.

Herr Flick 7 maart 2011 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5342417)
Akkoord.

Laat ons maar dure led lampjes indraaien en wat prutzonnepanelen op het dak.

Het huis stoken we wel met een kachel, dan is het gat in de ozon wat groter en warmt de planeet vanzelve wat op.

Ik ga mij nen allesbrander aanschaffen en stoken op afval en compost, ... wat er uit mijn schouw komt, zal mij sosies wezen... 8-)

guido 007 7 maart 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5343910)
Ik ga mij nen allesbrander aanschaffen en stoken op afval en compost, ... wat er uit mijn schouw komt, zal mij sosies wezen... 8-)

Let maar op uw buren.
Bij ons woonde ook zo iemand, die is moeten stoppen met alles te verbranden, het was hier gewoon niet meer uit te houden, vooral bij mistig weer ...

Herr Flick 7 maart 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5343473)
Als je 's avonds TV wilt kijken ga je wel een fortuin aan batterijen moeten kopen.

Ik zet nen diesel in mijnen hof, en al die zonnepaneel dudes, kunnen bij mij ellentriek kopen, ... aan een "democratisch" tarief, ... :twisted: 8-)

Herr Flick 7 maart 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5343911)
Let maar op uw buren.
Bij ons woonde ook zo iemand, die is moeten stoppen met alles te verbranden, het was hier gewoon niet meer uit te houden, vooral bij mistig weer ...

Als het koud is, en er geen energie meer is, zal ik daar samen met mijn geburen ferm mijn "kersen" aan vegen, ... gij ook trouwens, ...

Probeer ook maar eens te bewijzen wat ik in mijn vuur verbrand he, ...

(zonder huisvredebreuk etc... te plegen... )

guido 007 7 maart 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5343918)
Als het koud is, en er geen energie meer is, zal ik daar samen met mijn geburen ferm mijn "kersen" aan vegen, ... gij ook trouwens, ...

Probeer ook maar eens te bewijzen wat ik in mijn vuur verbrand he, ...

(zonder huisvredebreuk etc... te plegen... )

Dat hoef ik niet, de polis is daar bevoegd voor.

Spijtig dat de buren die hebben moeten inschakelen na maanden van discussie.
Het probleem is nu opgelost, buur is in een andere buurt gaan wonen.
Huiseigenaar niet tevreden, allesbrander naar de kl.... gestookt.

Herr Flick 7 maart 2011 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5343935)

Het enige wat die mogen komen doen is vragen of ze naar uw stoof mogen komen kijken ,... en als ge neen zegt, ...

kunnen ze den onderzoeksrechter bellen.

guido 007 7 maart 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5343941)
Het enige wat die mogen komen doen is vragen of ze naar uw stoof mogen komen kijken ,... en als ge neen zegt, ...

kunnen ze den onderzoeksrechter bellen.

Hoe wie wat wanneer intresseert me eerlijk gezegd niet.
PS. ik heb mijn post iets gewijzigd.

Herr Flick 7 maart 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5343935)

Spijtig dat de buren die hebben moeten inschakelen na maanden van discussie.
Het probleem is nu opgelost, buur is in een andere buurt gaan wonen.
Huiseigenaar niet tevreden, allesbrander naar de kl.... gestookt.

Wat ik vooral wil zeggen, is, dat als ze u het mes op de keel zetten, er andere alternatieven zijn...

en dat uw geburen inderdaad kunnen zagen en lullen zo lang ze willen, ok, ... maar als ge een hard vel hebt kunt ge daar maanden mee doorgaan.

Als het alternatief koud lijden is, ... is een vuurke rap gestookt, nu ik heb geen schouw in mijn appartement dus ik kan het niet strikt genomen.

Maar als het echt erg zou worden, zou er rap een agregaat in mijn hof of balkon staan draaien, en dan moogt gij 10 keer op nen dag op mijn deur komen bonken om dat af te zetten, ... maar daar zal ik mij op dat moment echt weinig van aantrekken.

Bob 7 maart 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5343828)
Paars-Groen?
Hoe lang is dat geleden?

Van den tijd dat men de kerncentrales ging sluiten, en dat men alle buitenlandse regeringsleiders eens strafrechterlijk ging veroordelen als ze geen linkse koers vaarden.

fox 7 maart 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5343755)
We hebben dus te weinig geïnvesteerd in de bouw (want andere landen produceren een stuk meer) en ontwikkeling van duurzame energie (wij moeten het toch hebben van onze slimme koppen).

Waarom moeten we West-Vlaanderen onder water zetten voor die getijden-energie.

We? U bedoelt toch het linkse paars groene energiebeleid mag ik hopen. Op het vlak van hernieuwbare energie zijn er in Belgie veel te weinig mogelijkheden. Onze buurlanden hebben dat natuurlijk begrepen en investeren in kern, gas en steenkoolcentrales. Links paars groen laat die investeringen niet toe en wil zelfs centrales sluiten. Uiteraard kopen we dan gewoon lachwekkend dure energie van de buurlanden die hun centrales tegen onze grens planten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be