![]() |
Citaat:
* regelen * nee, dat heb ik al tientallen keren gezegd: een kerncentrale is binnen zijn bereik van 30% - 100% *soepeler* dan een kolencentrale en kan perfect een normaal verbruikersprofiel volgen: de Fransen doen dat de ganse tijd. Zij zijn de enigen, omdat al de anderen minder kernenergie in hun pallet hebben en DUS die centrales liefst in basislast laten bollen (dat is het rendabelste). Citaat:
Je hebt gelijk dat windmolens dat wel doen ;-) Als er geen wind is, en dus ook geen stroom, dan zal je wel snel je bezigheden vinden om zonder stroom voort te doen, zoals een kaars aansteken of zo :-D |
Citaat:
't is daarom dat er gedrukt staat: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Plus een speculatieve paar duizend doden die voortkomen uit interpolatie, maar die wegzinken in de statistische achtergrondruis van de miljoenen kankerdoden die elk jaar vallen. En daar zijn nu echt al zoveel onderzoeken naar gedaan die een vrij consistent beeld opleveren van de schade dat je gegarandeerd van kwade wil moet zijn om het nog willen dramatiseren. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben geen onvoorwaardelijke fan van wetenschap, maar het feit dat meningen door nieuw onderzoek bijgesteld (kunnen) worden is zeer positief. Citaat:
|
Citaat:
Nog een linkje uit 1996. Citaat:
Citaat:
Toch ben ik “benieuwd” wat er over een paar jaar aan foto’s van pas geboren kinderen in de wijde omgeving van Fukushima opduikt. :oops: 50% van de westerlingen hebben Japan als de weerlicht verlaten (bij de Fransen was het zelfs 75%). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan kunnen we van België een zelfbedruipend ecologisch paradijs maken. |
Citaat:
|
Citaat:
(ze zullen er wel spleetogen moeten op fotoshoppen...) :lol: |
Citaat:
Enkel artikelen in wetenschappelijke tijdschriften zijn dat, en dan hangt de kwaliteit van de peer review af van de "internationaliteit" van het tijdschrift. "Peer review" door uwe nonkel is ook maar twijfelachtige, he. Vandaar dat de enige echt serieuze, echt peer-reviewed informatie in internationale, engelstalige, bekende, tijdschriften staat, omdat men dan in de peer-review commitees mensen heeft over de ganse wereld, die dus niet aan een of andere specifieke "lobby" of wat dan ook verbonden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met de New York Academy of Sciences lijkt me trouwens niets mis: "...The New York Academy of Sciences is the third oldest scientific society in the United States. An independent, non-profit organization with more than 25,000 members in 140 countries, the Academy’s mission is to advance understanding of science and technology. It identifies and promotes scientific advances across disciplines and professional and geographic boundaries, and builds bridges and synergies between institutions and individuals. It helps to expand scientific knowledge by convening leading experts in meetings, seminars, and interdisciplinary conferences, and by disseminating information through both print and electronic media. The president and CEO is Ellis Rubinstein; the current chair of the board of governors of the Academy is John Sexton, President of New York University..." Behalve als u vindt dat non-profit een vies woord is natuurlijk. |
Citaat:
Dramatiseren heeft geen zin, maar de zaken minimaliseren, zoals oa de Sovjets atijd gedaan hebben, is imo minstens even kwalijk. BV Jan Leyers heeft in mijn ogen een grote kans gemist om in "Op weg naar het Avondland" verslag uit te brengen en de zaken in een juister perspectief te plaatsen. Ik durf dan denken dat hij daar niet de toestemming voor had. (Zijn reportages in die reeks over de voormalige Sovjet-Unie vond ik inhoudelijk trouwens van werkelijk bedenkelijk niveau, maar daar gaat het hier niet om.) |
Citaat:
Hoe zou het ook anders kunnen met de stichter van Greenpeace in Rusland? En nog erger: de man schijnt een ere-doctoraat te hebben van de VUB, als dat geen bewijs van totale irrelevantie is:evil: Buiten het typische linkiewinkie circuit wordt de man amper geciteerd! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be