![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Amai , was't maar waar , dan was ik nog in m'ne pruimentijd ... ;-) Maar ik kan wel overal in Europa m'ne plan trekken ,zonder dat die talen verplichte leerstof waren... |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier over een grondoorzaak van de problemen die België momenteel teisteren. Het beste voor België zou zijn als Walen verplicht Nederlands leren. Als men dat niet wil dan is dat bespreekbaar, maar dan moet Frans niet meer verplicht worden gesteld in Vlaanderen. Wat niet wil zeggen dat talen leren altijd goed is voor een individu! Er is niets mis mee als Vlamingen naast Nederlands eerst Engels leren en daarna Duits en/of Frans net zoals in Nederland. Maar Vlamingen Frans laten leren terwijl de Walen geen Nederlands leren houdt het probleem in stand en zal de ondergang van België betekenen. |
@Hollander:
Ik ben voorstander van volgende talen verplicht te maken in België: - Nederlands - Frans - Engels - Duits De volgorde mogen ze eventueel zelf bepalen, maar elke Belg zou deze vier talen moeten beheersen. (En ja, studenten gaan me haten hiervoor) |
Citaat:
Anders is het water naar de zee dragen. |
Citaat:
Vloeiend Duits met al z'n naamvallen ga je echt niet leren op een bijkomend uurtje in de week. |
Citaat:
|
De Franstaligen zelf even aan het woord laten:
Hater I "Les Flamands ont raison d'avoir peur de voir leurs patois et leur culture disparaître avant que d'exister vraiment. Au Nord, les Hollandais envahissent leur économie et ce n'est pas demain qu'ils parleront de zuid-brabantse dialekt. Au Sud, ils y a les francophones inassimilables qui les envahissent et ceux qui parlent flamand mais se cultivent en français ou en anglais. Leurs propres enfants parlent de plus en plus en patois et anglais. Ne faudrait-il pas demander �* l'UNESCO de classer les patois flamands afin de les sauver avant que la France n'envahisse toute la Belgique? ByeBye Vlanderen" Hater II: "Moi j'ai une meilleure proposition: qu'ils mettent l'anglais comme première langue dès le primaire et n'enseigne plus dans leur patois ridicule... d'ailleurs on n'imagine pas écrire un traité de philosophie ou un article scientifique dans cette langue juste bonne �* parler de la pluie et du beau temps ou �* dire du mal des francophones et des étrangers (pour ça il y a un vocabulaire très riche dans leur dialecte). " |
Citaat:
|
Citaat:
maakt me dat vloeiend? Natuurlijk niet. zou het goed zijn voor België? Jazeker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er één land vol boeren zit is het Frankrijk wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be