Albrecht |
20 april 2011 09:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii)
(Bericht 5420787)
Weer een "wat als" toestand. Wat als ons kat een koe was ? Impliceert gij nu ook dat we terug moeten naar de oud-Egyptische wetten ? Omdat ze ouder zijn ? En wat met de godsdienst in onze contreien, de godsdienst die zo bruut en bloedig is afgemaakt door Rome ? Die is ouder dan het Christendom. Is die dan meer waarachtig ? Echt, gij houdt geen steek.
|
Wat een zielig vertoontje. Bruut en bloedig? Het bruutste dat er gebeurde was het omhakken van heilige bomen. De heidenen waren het bruutst.
Citaat:
En we gaan verder met de 'wat als'. Wat als we jullie katholieken hun gang laten gaan.
|
Ik ben al een hele tijd geen katholiek meer, haatvol cirkeltje. Maar ik schaam me erzelf voor dat wij getweeën dan waarschijnlijk in dezelfde groep zitten. Bah, zulke brokken haat.
Citaat:
Met als gevolg dat vrouwen uit alle leidende functies geweerd worden.
|
Nooit geschiedenis gehad op school?
Citaat:
Met als gevolg dat we één tiran wereldwijd hebben: de paus.
|
Waarom denk je dat?
Citaat:
Met als gevolg dat we terug aflaten moeten kopen.
|
Duidelijk geen geschiedenis gehad op school.
De wansmakelijk praktijk in de handel in aflaten is achterlijk, want aflaten kon en kun je nog steeds gratis krijgen.
Citaat:
Met als gevolg dat we onze kinderen opvoeden met de horror van de hel.
|
We moeten natuurlijk best alle moraal laten varen?
Citaat:
Met als gevolg dat we nog meer van de ene godsdienst oorloog naar de andere wippen. En dit keer met atoombommen.
|
Een zwakke conclusie.
Citaat:
Als jullie zo 'zot' willen zijn om heel het schone brein dat jullie gekregen hebben te kooien in dienst van een godsdienst, tsja dat is jullie keuze. Dat gij de biecht essentieel vindt, dat is uw keuze.
|
Alweer die jullie. Ik moet wel zeggen dat ondanks jouw gebrek aan 'kooi', jouw brein het toch niet zo best doet. Mijn excuses als dit ligt aan een gebrek aan scholing.
Citaat:
Concreter. Het kan niet dat jullie rechter spelen. Jullie kunnen geen misdaden toedekken. Jullie kunnen niet oordelen over misdaden. Jullie kunnen geen misdaden verbergen. Jullie kunnen geen proces voeren.
|
Er wordt geen proces gevoerd, al wat er gevraagd is dat misdaden opgebiecht kunnen worden, waarna de priester de crimineel in kwestie kan overtuigen om naar de politie te stappen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii)
(Bericht 5420787)
Een biecht die een misdaad verbergt, dat kan niet.
|
De biecht verbergt geen misdaad, die crimineel verbergt de misdaad.
|