Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Inburgeringsexamen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15468)

dorus 20 juni 2004 15:36

Voor allochtonen tussen 18 en 25 jaar is een 'integratietraject' verplicht.

Er is wel één probleempje. De nodige instructies, lijsten etc. zijn nog altijd niet beschikbaar bij de OCMW's. Enfin in Antwerpen toch niet!

Linkse boycot?

Waar zijn wij toch mee bezig in dit land!

Wie is hiet inciviek? Links fascime is geen holle term.

mad_drone 20 juni 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YBA
mijn mening

_ minstens drie jaar in belgie wonen
- minstens vast werk hebben
- vlot de taal spreken
- onze gebruiken kennen
- afstand nemen van hun feestdagen en alleen de onze aan nemen.

als ze hier aan voldoen mogen ze van mij belg worden .

waarom moeten zij godsnaam van hun feestdagen afzien? Leef je niet in een 'vrij' land?

Creeping Death 20 juni 2004 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YBA
mijn mening

_ minstens drie jaar in belgie wonen
- minstens vast werk hebben
- vlot de taal spreken
- onze gebruiken kennen
- afstand nemen van hun feestdagen en alleen de onze aan nemen.

als ze hier aan voldoen mogen ze van mij belg worden .

waarom moeten zij godsnaam van hun feestdagen afzien? Leef je niet in een 'vrij' land?

Ik denk dat'em eerder bedoelt da ze hun feestdagen wel mogen vieren, maar dat ze daarvoor geen betaalde feestdag mogen krijgen.
Op scholen is dikwijls zo dat bv moslim leerlingen een aantal dagen gewettigd afwezig mogen zijn omwille van speciale feestdagen. Dat is eerder discriminerend voor de Belgische leerlingen.

YBA 20 juni 2004 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone

Ik denk dat'em eerder bedoelt da ze hun feestdagen wel mogen vieren, maar dat ze daarvoor geen betaalde feestdag mogen krijgen.
Op scholen is dikwijls zo dat bv moslim leerlingen een aantal dagen gewettigd afwezig mogen zijn omwille van speciale feestdagen. Dat is eerder discriminerend voor de Belgische leerlingen.

GIJ BEGRIJT HET TE MINSTE , het is toch ni normaal dat ge bv moslim zij dat ge enkele dagen minder naar het school moet he' . dat heeft niks met vrij land te maken , maar ind met discriminatie tegenover de eigen jongeren

Attiladehun 21 juni 2004 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Wat een belachelijke opmerking! Weet ge niks anders te verzinnen? :roll:
Ge weet natuulijk dat ik gelijk heb, anders zoudt ge wel verstandiger reageren... :mrgreen:

Geen antwoord, geen argument... Attila is gepasseerd:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Attila
"Ik heb gelijk"

en DUS is je antwoord niet goed :lol: :cry: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Weer fout filooke... :roll:
Het is Ibeke die niet inhoudelijk reageerde op mijn eerdere bericht. Daardoor slibt de discussie natuurlijk dicht.
Mijn eerdere bericht is gebaseerd op dagelijkse waarneming, op realiteit. Dus natuurlijk heb ik hier gelijk, ik geef gewoon weer wat ik zag en zie.
Als ik daar zo fout mee was, waarom begint Ibeke dan over de zin van mijn leven???? :roll: :roll: :roll:
Om mij te 'passeren' zult ge vroeger, veel vroeger, moeten opstaan... 0X

Ibeke 21 juni 2004 22:11

Citaat:

Ge zijt een zevertrut. Mijn sessie zit er trouwens op.
Ik ga naar huis. So long sucker... :fist:

Allez...omda gij tzij...Ik zal es inhoudelijk reageren. Dus: ik ben een zevertrut...ja, allez, als gij het zegt...iedereen zijn eigen mening. Ik vind van niet, maar goed als dat de indruk is die ik u gegeven heb...jammer dan. Dat ge naaar huis gaat heb ik niets op tegen, dat u sessie derop zit ook ni. Sucker, ja een tweede slechte indruk, maar ik doe mijn best, Atilla.
Ik doe mijn best.

Spolpoel 22 juni 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FT
Er wordt vaak over een inburgeringscursus met een examen gesproken. Nu ben ik eens benieuwd naar wat de forumeden vinden dat er zeker gevraagd moet worden.

Moeten ze de tekst van de Vlaamse leeuw kennen?
De namen van alle Belgische koningen?
De prijs van een lichtgrijs gesneden?
De naam van de eerste minister?
Het recept voor waterzooi of steakfrit?
...

Post hier Uw vragen voor het komende inburgeringsexamen...

Mijn mening :
- het aanleren van minimum één van de landstalen. Duur : minimum twee jaar �* rato van 2 lessen van 3 uur per week. Strenge controle op deelname. Bij herhaald ‘brosgedrag’ een verslag hierover naar de dienst vreemdelingenzaken voor invoeging in dossier asielaanvraag of bij naturalisatie-aanvraag.
Dit geldt voor alle nieuwkomers uit NIET ‘westerse’landen.

Verplichte deelname aan een lessenreeks maatschappelijke opvoeding. Daarin dienen belicht te worden :
- een beknopte schets van België (talen, regio’s, belangrijkste steden), de verschillende bestuursbevoegdheden in België, een who’s who van de politici, de media, belichting van de arbeidscultuur
- onze geseculariseerde aard : scheiding tussen kerk en staat en het belang van respect voor dit principe (ontmoedigen religieuse (lees islamitische provocaties) : duidelijk maken dat er religieuse vrijheid heerst maar dat elke uitingsvorm zich tot de huiskamer dient te beperken : duidelijk maken dat koran en islamitische geboden ondergeschikt zijn aan de grondwet, de wetten en aan het UVRM.
- duidelijk maken dat bepaalde islamitische tradities hier niet passen en achterlijk gevonden worden : uithuwelijking kinderen, familie-eer, burka- en hoofddoekmode (focus op gelijkheid man-vrouw, zonen-dochters) etc.
- focus op respect voor buurtbewoners : kinderen en tieners horen niet tot ’s nachts op straat rond te hangen; provocatief en storend pestgedrag (in zwembaden, disco’s) worden niet getolereerd.
- focus op het belang van onderwijs en op de verantwoordelijkheid van ouders op dit vlak
- hygiëne en respect voor de omgeving : info over gescheiden huisvuilophaling (de straat is geen open riool of stortplaats), info over ‘zondagsrust’ (geen storende geluiden na 20h en op zondag)
- etc

DemoCrates 22 juni 2004 18:01

Citaat:

Er wordt vaak over een inburgeringscursus met een examen gesproken.

Een zeer snelle "uitburgeringscursus" zou vele malen effectiever zijn en bovendien de belastingbetaler jaarlijks een aardige euro besparen.

Bovendien wordt België daarmee weer leefbaar.....

Attiladehun 23 juni 2004 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:

Ge zijt een zevertrut. Mijn sessie zit er trouwens op.
Ik ga naar huis. So long sucker... :fist:

Allez...omda gij tzij...Ik zal es inhoudelijk reageren. Dus: ik ben een zevertrut...ja, allez, als gij het zegt...iedereen zijn eigen mening. Ik vind van niet, maar goed als dat de indruk is die ik u gegeven heb...jammer dan. Dat ge naaar huis gaat heb ik niets op tegen, dat u sessie derop zit ook ni. Sucker, ja een tweede slechte indruk, maar ik doe mijn best, Atilla.
Ik doe mijn best.

Neen, gij doet uw best niet. Inhoudelijk reageren op mijn eerder bericht over de paradox dat de 'arme Marokkaantjes' nochtans dikwijls rondrijden met dure wagens. Daar ging het hem hier over. :roll:

BartP 23 juni 2004 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DemoCrates
Citaat:

Er wordt vaak over een inburgeringscursus met een examen gesproken.

Een zeer snelle "uitburgeringscursus" zou vele malen effectiever zijn en bovendien de belastingbetaler jaarlijks een aardige euro besparen.

Bovendien wordt België daarmee weer leefbaar.....

En wie zou zoal aan die uitburgeringscursus moeten deelnemen?

BartP 23 juni 2004 10:21

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun

Hela, simpele. Als er in mijn buurt tien BMW's of Mercedessen voorbijrijden, zit er negen op de tien ne Marokkaan in.
Als er 's zaterdags weer eens een Marokkaans huwelijk is, en de genodigden met hun wagens toeterend door de wijk rijden, lijkt het wel ne reclameshow voor BMW of Mercedes... :roll:

Dus wat zit gij nu te zeveren? 8O

:vlaander:

Tip van Ibé: Als jij je hele leven BMW's en Mercedessen gaat tellen waar Marokkanen in zitten, wat heb je dan aan je leven gehad? Stel jezelf die vraag es.

Dus elke Turk of Marokkaan in een luxewagen is een profiteur en moet eruit?
Wat als hij ervoor gewerkt heeft? geleend heeft?

Attiladehun 25 juni 2004 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:

Tip van Ibé: Als jij je hele leven BMW's en Mercedessen gaat tellen waar Marokkanen in zitten, wat heb je dan aan je leven gehad? Stel jezelf die vraag es.

Dus elke Turk of Marokkaan in een luxewagen is een profiteur en moet eruit?
Wat als hij ervoor gewerkt heeft? geleend heeft?

Dat is uw gevolgtrekking, nergens heb ik dat gezegd. Blijkbaar wil men maar niet begrijpen wat ik wil zeggen. Over Turken heb ik trouwens helemaal niet gesproken... :roll:
Het is gewoon opvallend hoeveel jonge Marokkaantjes in peperdure wagens rondrijden. Dat staat in tegenstelling tot de klaagzangen over de vele werklozen en de grote armoede bij de Marokkanen, een litanie die men altijd aanhaalt als het over de overlast gaat, die jonge Marokkanen veroorzaken.
Mijn vraag is: als zoveel van hen zich zo'n dure wagens kunnen veroorloven, gaat het hen toch zo slecht niet? Vergelijk maar eens met Afrikanen of Oosteuropeanen... :(

Maar als het dan toch over werklozen of achtergestelde jongeren gaat, waar halen ze dan dat geld vandaan...
Valt uwe frank nu, of wat? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be