Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Beke boekt veel vooruitgang - pessimisme niet gewettigd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155104)

spherelike 12 mei 2011 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5453522)
Even in herinnering brengen dat BDW al akkoord geweest is om het niet over de financieringswet te hebben op voorwaarde dat de responsabilisering via andere mechanismes werd ingebouwd. Het blank blad van Elio voldeed niet aan die voorwaarden.

Vreemd dat jij dat vetgedrukte precies vergeten bent. Nochtans is dat vrij essentieel. Of is het je misschien gewoon te doen om een beetje op BDW te bashen?

Ik ben dat niet vergeten, de anderen hier blijkbaar wel, die beweren dat er zonder nieuwe financieringswet geen akkoord mogelijk was.
Er was wel degelijk een afspraak zonder aanpassing van de financieringswet, dat lijken NVA-supporters nu te willen vergeten.
En zoals hier iemand zegt, is het Cd&v die het op tafel gegooid heeft, volgens mij om BDW en EDR hun akkoord te torpederen. En de beste vlaming onder ons is daar met open ogen ingetrapt, en wou zich niet laten voorbijsteken.
Toen was meteen alle vertrouwen weg, en is de aanslepende miserie begonnen.
Wie anders beweert liegt.
Als BDW vond dat EDR het akkoord niet honoreerde, dan had hij hem dit onder 4 ogen moeten meedelen, met de dreiging dat hij dan ook terugkwam op zijn afspraak. Dat is niet gebeurd, hij is in volle vergadering op de kar van CD&V gesprongen om toch maar de beste te blijven (waarschijnlijk voor eigen achterban).
Ook een vlaamse GOD kan fouten maken, dit is er één van.

Txiki 12 mei 2011 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5453545)
Hoe zit dat hier nog met die vooruitgang?

sommigen zouden zeggen: uw plaat blijft hangen 8-)

den ambetantsten 12 mei 2011 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5453557)
sommigen zouden zeggen: uw plaat blijft hangen 8-)

Jamaar, ik ben gewoon op zoek naar de doorbraak... c'est tout!

fox 12 mei 2011 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 5453547)
Ik ben dat niet vergeten, de anderen hier blijkbaar wel, die beweren dat er zonder nieuwe financieringswet geen akkoord mogelijk was.
Er was wel degelijk een afspraak zonder aanpassing van de financieringswet, dat lijken NVA-supporters nu te willen vergeten.
En zoals hier iemand zegt, is het Cd&v die het op tafel gegooid heeft, volgens mij om BDW en EDR hun akkoord te torpederen. En de beste vlaming onder ons is daar met open ogen ingetrapt, en wou zich niet laten voorbijsteken.
Toen was meteen alle vertrouwen weg, en is de aanslepende miserie begonnen.
Wie anders beweert liegt.
Als BDW vond dat EDR het akkoord niet honoreerde, dan had hij hem dit onder 4 ogen moeten meedelen, met de dreiging dat hij dan ook terugkwam op zijn afspraak. Dat is niet gebeurd, hij is in volle vergadering op de kar van CD&V gesprongen om toch maar de beste te blijven (waarschijnlijk voor eigen achterban).
Ook een vlaamse GOD kan fouten maken, dit is er één van.

U draait de zaken om. Veel meer valt daar niet over te zagen. En BDW is geen god, hij komt er gewoon veel beter uit dan de rest van de Vlaamse politici omdat hij zijn kiezers niet in een handomdraai bedriegt. Dat is niet de verdienste van De Wever maar het is de "verdienste" van zijn concullegas.

Herr Flick 12 mei 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5453546)
Precies, Belgie is voorbij.

Ze moeten dat alleen nog beseffen...

den ambetantsten 12 mei 2011 15:18

Ik lees dat volgens den beek alle bouwstenen aanwezig zijn. Is dat dan voor die zeven werven van den rompie of hoe zit dat? Wie laat zijn licht schijnen in deze institutionele duisternis? Iemand met kennis van zaken? Krijger?

Txiki 12 mei 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5453574)
Jamaar, ik ben gewoon op zoek naar de doorbraak... c'est tout!

alé jong, afgelopen twee weken was er de ene na de andere! :-D

vrijevlaming 12 mei 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 5453547)
.

Zoals ik zei: ja er was een akkoord om niet aan de financieringswet te komen indien men responsabilisering ging inbouwen bij de bevoegdheidsoverdracht. Di Rupo wilde dat niet, dus bleef er niets anders over dan het dan maar te proberen te regelen via de financieringswet.

En dat wil Di Rupo ook niet. Di Rupo wil helemaal niets, behalve een grote zak geld extra voor Brussel en een niet-splitsing van bhv

giserke 12 mei 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5453592)
alé jong, afgelopen twee weken was er de ene na de andere! :-D

Lege zakken rechtgezet.

vrijevlaming 12 mei 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5453589)
Ik lees dat volgens den beek alle bouwstenen aanwezig zijn. Is dat dan voor die zeven werven van den rompie of hoe zit dat? Wie laat zijn licht schijnen in deze institutionele duisternis? Iemand met kennis van zaken? Krijger?

tuurlijk zijn alle bouwstenen aanwezig. Die zijn al aanwezig sinds de nota BDW en ook VDL. Alleen willen de Vlamingen en Walen een volledig ander huis zetten met die stenen. Tjah, dan lukt het natuurlijk ook niet hé

Txiki 12 mei 2011 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5453596)
Lege zakken rechtgezet.

a kijk, se! er is al iets rechtgezet! doorbraaak!

ps: ge beseft toch dat ik hier zit te spotten ende te lachen met die grapjas die meende dat een pisuitspraak van Di Rupo een topic waard was met als titel "dan toch een doorbraak?"... ;-)

Xenophon 12 mei 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5453584)
Ze moeten dat alleen nog beseffen...

Ze beseffen het terdege, mispak u maar niet.

Waarom denk je dat er geen verkiezing mag komen?

fonne 12 mei 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 5453545)
Hoe zit dat hier nog met die vooruitgang?

Alle elementen voor een akkoord liggen op tafel. Nu nog iemand vinden om ze in elkaar te passen:-)

den ambetantsten 12 mei 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5453601)
tuurlijk zijn alle bouwstenen aanwezig. Die zijn al aanwezig sinds de nota BDW en ook VDL. Alleen willen de Vlamingen en Walen een volledig ander huis zetten met die stenen. Tjah, dan lukt het natuurlijk ook niet hé

Doeme toch... ik had wel een deskundige uitleg gevraagd hé, van mensen als de krijger, of rikske 1, of een ander genie... Ik ben namelijk nogal een groot voorstander van een tegensprekelijk debat.
8-)

spherelike 12 mei 2011 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5453575)
U draait de zaken om. Veel meer valt daar niet over te zagen. En BDW is geen god, hij komt er gewoon veel beter uit dan de rest van de Vlaamse politici omdat hij zijn kiezers niet in een handomdraai bedriegt. Dat is niet de verdienste van De Wever maar het is de "verdienste" van zijn concullegas.

Ik geef cronologisch de feiten, u wil de uitleg ACHTERAF van NVA aan de man brengen, en niet de waarheid, tot daar de verschillende invalshoek.

Iemand die een akkoord breekt, is geen haar beter dan iedere andere politicus.

Of is een waal bedriegen minder erg dan een vlaamse kiezer bedriegen? Gevaarlijke denkpiste als u het mij vraagt.

den ambetantsten 12 mei 2011 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5453608)
Alle elementen voor een akkoord liggen op tafel. Nu nog iemand vinden om ze in elkaar te passen:-)

Bouwstenen, fonne, bouwstenen. Zijn er hier bouwvakkers in de zaal?

den ambetantsten 12 mei 2011 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 5453611)
Ik geef cronologisch de feiten, u wil de uitleg ACHTERAF van NVA aan de man brengen, en niet de waarheid, tot daar de verschillende invalshoek.

Iemand die een akkoord breekt, is geen haar beter dan iedere andere politicus.

Of is een waal bedriegen minder erg dan een vlaamse kieze bedriegen? Gevaarlijke denkpiste als u het mij vraagt.

Ah u was daar persoonlijk bij! Nu snap ik 't!

Amon_Re 12 mei 2011 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 5453611)

Laten we even eerlijk zijn, niemand weet de exacte waarheid, de gesprekken zijn achter gesloten deuren, we moeten het dus stellen met vage opmerkingen & halve waarheden.

Salvadorii 12 mei 2011 15:30

DOORBRAAK!!!!

ah nee, wacht...

vrijevlaming 12 mei 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5453615)
Laten we even eerlijk zijn, niemand weet de exacte waarheid, de gesprekken zijn achter gesloten deuren, we moeten het dus stellen met vage opmerkingen & halve waarheden.

yep. Conclusie: ALLES is de schuld van de N-VA. 't Schijnt dat ze regen voorspellen ook

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be