![]() |
En ik haat dreadlocks. Jesus f*cking H Christ ! Get a f*cking haircut !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou eer het omgekeerde zeggen: mocht een vrouw zich kunnen handhaven en meespelen in een eerste mannenploeg: wow !! maar een man in de vrouwenploeg: dat is wel mis. En een vrouw in de mannentoiletten: tot daartoe. We kunnen dat wel aan. Maar een man in de vrouwentoiletten: dat is maar een vies mannetje. |
Citaat:
Maar 't is belachelijk eh. Ge kunt mensen beoordelen en afwijzen op hun uitstraling, kleren, manier van praten, (naast kennis en ervaring), maar ze louter afwijzen op huidtint is nogal redelijk belachelijk. Maar ik vermoed dat Dajjal specifiek mikt op een racistisch klantenbestand. Hij zou nog zo idioot zijn om een nobelprijswinnaar af te wijzen als die persoon een kleurtje heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
weet ge als ik als klant kan kiezen tussen een firma die voor mij een brandkast moet installeren tussen een gastarbeidervrije ( en ja vooral moslimvrij ! ) of een firma met gastarbeiders , is mijn keuze snel gemaakt en gaat UW wet mij verplichten van anders te kiezen ? |
Citaat:
En daar zitten een paar beperkingen in. |
Citaat:
Net zoals bij alle andere zaken hebben we binnen de kader van de wet bepaalde vrijheden. Maar die vrijheden zijn net absoluut. Dat is eigen aan een samenleving. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, als individu zijt ge vrij te kiezen welke firma ge kiest. Als ge er een kiest zonder 'gastarbeiders' zijt ge een racist, maar kleurt ge binnen de lijntjes van de wet. Maar als ge dat als bedrijf doet bij een openbare aanbesteding, dan denk ik niet dat ge op basis van dat criterium kunt kiezen. Ik vermoed dat, wanneer ge kiest, en het andere bedrijf kan aantonen dat hij een betere offerte had, en het blijkt dat ge enkel op basis van huidskleur gekozen hebt, dat ge inderdaad die andere firma zult moeten nemen, ofwel een serieuze schadevergoeding zult moeten betalen. |
Citaat:
En ik denk dat ge die mening ook wel zult delen wanneer ge op een bepaald moment zelf gediscrimineerd wordt. |
Citaat:
Citaat:
Ik ben ook intelligent: ik snap dat anti-discriminatie wetten negatieve gevolgen hebben voor de doelgroep die men probeert te helpen. De vrijheid van associatie is een goed principe. Enals iemand niet met negers wilt associëren, dan is dat misschien spijtig, maar ik zie niet in waarom dat verplicht moet worden. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook. |
En heel de tijd zeuren over 'het is de wet' is nogal belachelijk in een discussie die gaat over het evalueren van een wet. 't is maar dat ge het weet...
|
Citaat:
Ik versta wel dat ge de wet wilt gaan veranderen, maar dat zal niet direct lukken. |
Citaat:
zelfs Amerikaanse multinationals bleken eind jaren 70 ineens tot het besef te komen dat de arbeidsmarkt meer te bieden had dan enkel WASPS, ze ontdekten zelfs dat er ook vrouwelijk WASPs bestonden, and Lo and behold! er waren nog andere "whites" en zèlfs "hispanics" en my god !ook wel African Americans. Hadden ze gelijk om hun zoektocht naar goed personeel verder uit te breiden? Uiteraard! Was het een goede beslissing? ZEKER. Maar is het noodzakelijk dat de Staat gaat beslissen tot welk marktsegment je je moet richten alvorens eigen personeel aan te werven? De staat bestraft dus als je naar de normen van de staat niet genoeg gekleurde huidskleuren aanwerft (daar gaat het hem voor de staat om). Gaat de staat de bedrijven ook schadevergoeding betalen als ze de verkeerde keuze maakten bij het kiezen van hun personeel? Of is dat dan weer "eigen verantwoordelijkheid"? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be