Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Molenbeekse agenten moeten meedoen aan ramadan" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156681)

De schoofzak 24 juni 2011 16:31

Ik wil eens terug naar het item van de draad:

heeft die vakbondsman van de politie gelogen, of werd hijzelf bedrogen ?
Waarom gilt gans dat politieapparaat van Molenbeek niet unisono dat die man liegt of overdrijft ?
Waarom vlooit de pers dat niet grondig uit ?

Want het is wel iets dat kan tellen: een gemeentebestuur dat zijn ambtenaren iets uit religieuze sfeer zou willen opdringen !!

tomm 24 juni 2011 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5525236)
Toch geen dingen gaan idealiseren... Mijn dochter heeft drie maanden in moscou geweest. Zij heeft daar van het ergste racisme gezien dat ze al ooit meemaakte. En de moscovieten vinden dat heel normaal. Kaukasus volkeren dat zijn "zwarten" en ik kan je verzekeren dat die zich uit de voeten maken als de politie langskomt. De brutaliteit van de politie tgo die mensen is ongezien. Zwarten, aziaten, moslims, voor de bevolking van moscou is dat vuiligheid. Waarom denk je dat de vele skinheads daar ongestraft donkerkleurige mensen op straat kunnen ineenkloppen ?

Helaas is er veel veranderd sinds de val van de Sovjet-Unie. Het is wel niet te vergelijken met het Westen, een andere situatie.

Anderzijds is zeker niet de hele bevolking racistisch, je ziet veel gemengde huwelijken, meer dan hier. De politie is brutaal en corrupt, en vermits velen niet de toestemming krijgen om in Moskou te wonen en "propsika" nodig hebben eindigt elke ontmoeting met de politie in het overhandigen van geld. Met racisme heeft dat niet noodzakelijk veel te zien, ook Russen zijn daar slachtoffer van.
Dat gezegd zijnde, het provocatieve gedrag van sommige migranten in België (zoals bvb. een oude vrouw of de chauffeur bedreigen of slaan op een volle bus) is in Rusland onmogelijk, dan worden ze zowel door de politie en door de lokale bevolking in elkaar getrapt tot ze niet meer bewegen.

De schoofzak 24 juni 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5525509)
Helaas is er veel veranderd sinds de val van de Sovjet-Unie. Het is wel niet te vergelijken met het Westen, een andere situatie.

Anderzijds is zeker niet de hele bevolking racistisch, je ziet veel gemengde huwelijken, meer dan hier. De politie is brutaal en corrupt, en vermits velen niet de toestemming krijgen om in Moskou te wonen en "propsika" nodig hebben eindigt elke ontmoeting met de politie in het overhandigen van geld. Met racisme heeft dat niet noodzakelijk veel te zien, ook Russen zijn daar slachtoffer van.
Dat gezegd zijnde, het provocatieve gedrag van sommige migranten in België (zoals bvb. een oude vrouw of de chauffeur bedreigen of slaan op een volle bus) is in Rusland onmogelijk, dan worden ze zowel door de politie en door de lokale bevolking in elkaar getrapt tot ze niet meer bewegen.

Stop stop !!! met die lofzang;
ik krijg straks nog goesting om naar ginder te verhuizen ...

Salvadorii 24 juni 2011 19:46

Sorry maar Oost Europa in 't algemeen en Rusland in 't bijzonder zijn een pak racistischer dan West Europa en Belgie.

Cynara Cardunculus 24 juni 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5525280)
Ik wil eens terug naar het item van de draad:

heeft die vakbondsman van de politie gelogen, of werd hijzelf bedrogen ?
Waarom gilt gans dat politieapparaat van Molenbeek niet unisono dat die man liegt of overdrijft ?
Waarom vlooit de pers dat niet grondig uit ?

Want het is wel iets dat kan tellen: een gemeentebestuur dat zijn ambtenaren iets uit religieuze sfeer zou willen opdringen !!

blijkbaar is het overroepen

ik ga naar [naief] mode:

elke agent moet steeds onder elke omstandigheid nooit aan het eten zijn tijdens zijn dienst

ook en ZEKER TIJDENS DE ISLAMITISCHE schnransPERIODE WAARBIJ ZE NA ZONSONDERGANG ZITTEN TE VRETEN EN TE NEUKEN (OOK MET HUN NICHTJES EN KOZIJNTJES)

peter1962 24 juni 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5525773)

ook en ZEKER TIJDENS DE ISLAMITISCHE schnransPERIODE WAARBIJ ZE NA ZONSONDERGANG ZITTEN TE VRETEN EN TE NEUKEN (OOK MET HUN NICHTJES EN KOZIJNTJES)

:oops: was de Haldol uitgewerkt ?

Salvadorii 24 juni 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5525798)

Heeft hij zich gewoon niet vergist tussen moslims en bischoppen (alle twee religieus, alle twee rare hoofdeksels, alle twee een beetje in 't verleden aan 't leven etc etc)?;-)

peter1962 24 juni 2011 21:38

Russen zijn extreem nationalistisch, en van daaruit is een deel racistisch. Er is geen traditie van omgang met andere talen, je past je aan, of je trekt je plan. Een land met een gewelddadig veleden, geen traditie van democratie, wel een bijzonder sterk gecultiveerde trots voor natie en identiteit. En arm naar onze standaarden. Als er dan een instroom is van nog veel armere paupers uit de kaukasus, is dat een explosief mengsel. Dat haalt bij ons bijna nooit het nieuws, maar raciale kloppartijen zijn daar heel frekwent.
Je hebt nu eenmaal toelating nodig om in moscou te wonen (je hebt zowat voor alles toelating nodig in rusland) en als je die niet hebt, ben je een vogel voor de kat als ze je klissen. Dit is een maatschappij die op heel andere manier omgaat met autoriteit.

peter1962 24 juni 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5525807)
Heeft hij zich gewoon niet vergist tussen moslims en bischoppen (alle twee religieus, alle twee rare hoofdeksels, alle twee een beetje in 't verleden aan 't leven etc etc)?;-)

:thumbsup:

Macchiavelli 24 juni 2011 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5525509)

Dat is m.i. ook de enige juiste reactie op zulke crapuleuze wandaden. Mensen die zulke dingen doen, hoef je niet vermanend toe te spreken, of er een kopje thee mee te gaan drinken.

filosoof 24 juni 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir (Bericht 5524020)
Stemmingmakerij.

Er zijn geen problemen in Molenbeek.

http://opinie.deredactie.be/2011/06/...eek-mon-amour/

Het is idd een gemakkelijkheidsoplossing (en comfortabel) alle schuld bij Molenbeek en bij Moureaux te leggen:

Moureaux levieten lezen is te makkelijk

filosoof 24 juni 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5525798)

Nee, zo is ze al jaren. :-P

koe de poing 24 juni 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5525773)

deze uitspraak heb ik in handen gegeven van :
µ

ik wens niet op d�*t soort forum te zitten. Hopelijk heeft de moderatie dezelfde visie.

filosoof 24 juni 2011 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5525908)
Dat is m.i. ook de enige juiste reactie op zulke crapuleuze wandaden. Mensen die zulke dingen doen, hoef je niet vermanend toe te spreken, of er een kopje thee mee te gaan drinken.

De laatste 10 jaar gebruikte ik in Brussel enkel het openbaar vervoer en in 10 jaar dagelijks gebruik maakte ik dat niet mee. Mijn famile en vrienden idem.

manta 24 juni 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5525922)
ik wens niet op d�*t soort forum te zitten.

Ah , zijde gij ook zo ene ... :roll:
Nu ja, doei en veel plezier op uw volgende forum...

filosoof 24 juni 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5525922)
deze uitspraak heb ik in handen gegeven van :
µ

ik wens niet op d�*t soort forum te zitten. Hopelijk heeft de moderatie dezelfde visie.

Nee, de moderatie heeft een totaal andere visie:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=156725

koe de poing 24 juni 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5525930)
Ah , zijde gij ook zo ene ... :roll:
Nu ja, doei en veel plezier op uw volgende forum...

ja ik ben er zo enen.
een minimum aan fatsoen is nodig in het leven.

tomm 24 juni 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5525573)
Stop stop !!! met die lofzang;
ik krijg straks nog goesting om naar ginder te verhuizen ...

Het Westen is niet zaligmakend, bepaalde zaken zijn beter in andere regio's en landen.

koe de poing 24 juni 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5525931)
Nee, de moderatie heeft een totaal andere visie.

de moderatie neukt ook neefjes en nichtjes ?

tomm 24 juni 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5525594)
Sorry maar Oost Europa in 't algemeen en Rusland in 't bijzonder zijn een pak racistischer dan West Europa en Belgie.

Dat zou ik zo niet durven stellen. Ze zijn eerlijker, als ze iets te zeggen hebben doen ze het niet anoniem op het internet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be