![]() |
Citaat:
identiteit staat helemaal niet voor het land waar je uit afkomstig bent... Dit kan voor bepaalde mensen zo zijn, maar voor anderen niet. Wie ben jij om te bepalen wat identiteit zou moeten zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U bent wel concequent. |
Misselijkmakend? Dat geloof ik graag, dat ze van het besef, dat het afzuipen en potverteren voorbij is, misselijk worden van angst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de duidelijkheid: ik sta niet achter bovenstaande redenering, dat is namelijk de uwe, u legt identiteit op aan mensen. In de 21ste eeuw werkt dat niet meer mijn beste. Identiteit komt vanuit de persoon zelf, ze wordt niet opgelegd door de staat. |
Citaat:
Jep, identiteit is een gevoelen en dat verander je niet door de naam van een land te wijzigen op je paspoort. En meer en meer Vlamingen worden zich dezer dagen bewust van hun Vlaamse identiteit ten nadele van die Belgische die hen vroeger als het ware met de paplepel en met de regels in de scholen werd ingegeven. Die tijden zijn nu voorbij en komen nooit meer terug. . |
Citaat:
|
Citaat:
Etre FDF en Wallonie. Voor de twee zeteltjes in het Parlement hoeven ze het niet bij te houden, ze zijn meer zetels kwijtgeraakt in Wallonië dan ze er in Brussel bijkrijgen via het FDF. Het FDF is uiteindelijk zelfs in Brussel minder dan de helft van de MR. De andere kartelpartners (PRL en MCC) zijn nog altijd groter. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind belgicisme net veel dichter liggen bij fascisme, omdat het belgicisme een anti-democratische stroming is, aangezien België ook geen al te grote vriend is van de democratie. Heb je een Vlaams-nationalist al ooit horen verkondigen dat "we onder de dictatuur van de verkiezingen leven"? Zulke opvattingen zijn niet alleen belachelijk, ze zijn ook gevaarlijk! Weigeren aan twee democratieën om zich autonoom te ontwikkelen gaat ook in tegen alle rationaliteit, en kan enkel door een emotioneel tricolor nationalisme ingegeven zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Goed, het feit dat Dewever met Michel onderhandelt, kan natuurlijk ook betekenen dat Michel garanties heeft gegeven over het koest houden van het FDF. zo niet, dan is Dewever een serieuze dommerik..... |
Citaat:
|
|
Citaat:
wie weet kan FDF hetzelfde in Wallonië/Brussel doen wat de N-VA in Vlaanderen heeft gedaan na het opzeggen van het kartel..... |
Citaat:
|
Fdf-fn? :?;-)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be