![]() |
nja parbleu
|
Citaat:
Ja, het is provocatie, maar we leven in een vrije samenleving. Mensen moeten daar maar tegen kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind ook dat manifestaties mogen verboden worden indien de openbare orde ernstig verstoord zou geraken. (Hoewel men dat zéér goed moet afwegen) Mijn punt is, en veel meer hoeft ge daar niet achter te zoeken, dat provoceren niet gelijkstaat aan geweld uitlokken. Een voorbeeld: De SIOE manifestatie met het VB wou ongetwijfeld provoceren (in de zin van een mentale reactie uitlokken), toch denk ik niet dat ze tot doel had van fysiek geweld voort te brengen. Daarom is het verkeerd dat de topicstarter stelt dat de FDF-jongeren geweld wouden uitlokken. Ze wouden ongetwijfeld provoceren, maar geweld uitlokken? Naar mijn mening niet. |
Citaat:
De mohammed cartoons provoceerden ook. Wou de cartoonist geweld uitlokken? Neen, hij wou enkel provoceren. Het geweld was een consequentie die hij niet bedoeld had. Geval 2 (Van Nebuhr): Voetbalsupporters dagen elkaar uit. Ze hebben de bewuste bedoeling van met elkaar op de vuist te gaan. Hier probeert men geweld te provoceren, niet louter een mentale reactie uit te lokken. Dat is het verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
Provoceren staat niet altijd gelijk aan geweld uitlokken. Geweld uitlokken is een vorm van provoceren. Men kan provoceren zonder geweld te willen uitlokken. |
Citaat:
|
Ik ben realistisch wanneer het neerkomt op de uitvoering van mijn standpunt. Indien ik burgemeester zou zijn, zou ik ook misschien betogingen verbieden indien mijn bevolking daardoor in gevaar zou komen.
Dat neemt niet weg dat ik achter mijn idealistische standpunt blijf staan: Mensen moeten tegen provocaties kunnen. *edit: eigenlijk zijn we het in principe eens. Ik ben alleen niet akkoord met de in mijn ogen nogal misleidende woordkeuze van de topicstarter. |
Citaat:
Hoe kun je met zekerheid voorkomen dat je niet verdrinkt als je in een grindput springt? Door er niet in te springen! |
Als twee groepen die zo ver tegenover elkaar staan als het TAK en het FDF, dan zou ik als burgemeester beide betogingen ook verbieden hoor, je moet geen problemen zoeken.
En ja, mensen moeten tegen provocaties kunnen. Alleen kan ik niet tegen de hypocrisie van het FDF. De Vlamingen komen provoceren en dan zeggen dat zij voor een samenwerkend België zijn ... Even serieus graag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be