![]() |
Citaat:
De inquisitie erbij halen toont enkel aan dat religie in lang vervlogen tijden ook hier ieder aspect van het menselijk leven bepaalde, zoals nu binnen de meeste vormen van islam nog steeds het geval is, maar dat erkennen keldert natuurlijk uw hele stelling als zou kritiek op die ideologie gelijk staan aan racisme. U doet me trouwens denken aan Wisord...een verbannen forummer... |
Citaat:
De opmars van creationisme in Amerika toont aan dat religie zelfs nu nog zeer machtig kan zijn in de westerse maatschappij. Is U enige argument dat ik U doe denken aan een verbannen lid? Fantaseer er maar op los zou ik zeggen... Dit is al de 3de of 4de maal dat iemand dit aanhaalt. Vind ik toch wel een povere manier van discuseren... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet wat U als beroep hebt maar indien U bv metser bent zult U OOK beter zijn in metsen dan mij... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar Uw liefde voor islam? |
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam" en een ontkenning van hetgeen de 4 grote scholen van de Islam zeggen http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html |
Citaat:
Natuurlijk voel ik mij meer geplaatst om kritiek te geven op het Katholicisme, daar ik het beter ken. Daarom omarm ik de Islam niet en wil er gerust kritiek op geven. Maar islamofobie gaat niet over kritiek maar over verwerping. En indien U echt denkt dat hieruit iets mooi kan groeien ben U verkeert. De geschiedenis leert ons dat... |
Citaat:
|
Citaat:
...en dat doe ik dan ook, met volle overtuiging, om 't even welke fraaie woorden daarvoor verzonnen worden; Ik verwerp islam en zal 't blijven verwerpen met alle mogelijke middelen en met alle macht 't intolerante, onverdraagzame, mensonterende blijven aanklagen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg niet dat je niet tegen Islam dogma's mag reageren maar waarom horen we niet net zo luide stemmen over bv het celibaat? En zou het niet beter zijn om te reageren op interpretaties en punten in de plaats van alles en IEDEREEN te beoordelen? Geloof me je zou er veel verder mee komen. |
Citaat:
Omdat religie geen invloed meer heeft op ons leven in onze contreien, omdat wij niet meer onder katholiek juk moeten leven...en d�*t willen we graag zo houden, dan is de strijd van onze voorouders niet voor niets geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja, ik verwerp de hele islam met hart en ziel, zoals ik elke andere religie met hart en ziel verwerp. Maakt mij dat nu tot een islamofoob? Christenfoob? Judeofoob? Hindoefoob? Bhoedofoob? |
Citaat:
..dat van die 'techniek, humaniteit & wetenschap'? U gaat toch niet afkomen met dat 'al Andaluz' verzinsel dat reeds lang weerlegd en ontkracht is? |
Citaat:
Maar natuurlijk heeft religie nog een (beperkte) invloed in ons leven. Zelfs al bent U overtuigt atheist dan nog heeft ons historisch geloof invloed gehad en heeft dat nog steeds in Uw leven. Voor een groot deel van onze bevolking (bejaarden en 50+) heeft religie nog steeds een zeer sterke tot voelbare invloed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be