Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Betekenis van je nickname (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157093)

Fj9lnir 27 juni 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist (Bericht 5531080)
Servische gangster:-)

Pleonasme? :D :D :D

Dajjal 27 juni 2011 22:12

al-Masih ad-Dajjal (Arabic: المسيح الدجّال‎ al-Masīḥ ad-Daǧǧāl, Arabic for "the false messiah"), is an evil figure in Islamic eschatology.[1] He is to appear pretending to be Masih (i.e. the Messiah) at a time in the future, before Yawm al-Qiyamah (Judgment Day), directly comparable to the figures of the Antichrist and Armilus in Christian and Jewish eschatology, respectively.

parcifal 27 juni 2011 22:33

http://en.wikipedia.org/wiki/Parsifa...fs_in_Parsifal

Citaat:

Parsifal can heal Amfortas and redeem Kundry because he shows compassion, which Schopenhauer saw as the highest form of human morality. Moreover, he displays compassion in the face of sexual temptation (Act 2 scene 3). Schopenhaurian philosophy also suggests that the only escape from the ever-present temptations of human life is through negation of the Will, and overcoming sexual temptation is in particular a strong form of negation of the Will. When viewed in this light, Parsifal, with its emphasis on "Mitleid" (compassion) is a natural follow-on to Tristan und Isolde, where Schopenhauer's influence is perhaps more obvious, with its focus on "Sehnen" (yearning).

job 27 juni 2011 22:40

Twee letters van mijn naam, verbonden met een 'o'.

Heeft helemaal niks te maken met een boek, een persoon, een voornaam, een
frans dorpje, arbeid of een steenbeitel.
Alhoewel, een steenbeitel -een job of een jop- klinkt wel overtuigend goed.

From_Vlaanderen 27 juni 2011 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5530907)
Dixie is een bijnaam die gebruikt wordt voor de Geconfedereerde Staten van Amerika (zuidelijke staten)

:cheer:

Dronkoers 28 juni 2011 04:09

Geen flauw idee :-P

Alienation 28 juni 2011 05:40

Ik denk dat de mijn overduidelijk is.

Marxmannetje 28 juni 2011 08:50

Bij de mijne moet je er maar opkomen ;-)

Txiki 28 juni 2011 08:55

Txiki

1. izond. Ohizko neurri, tamaina, kantitate, garrantzi edo intentsitatera iristen ez dena. Toki zelaietan ganadu handia hobea da txikia baino. 2. izond. Beharrezko neurriak gainditzen ez dituena. Praka horiek txikiak dira zuretzat. 3. izond. Dagokion heldutasunera iritsi ez dena. Txikia zara oraindik hori ulertzeko. 4. izond. (mug.) Musean, lau apustu-aukeretako bigarrena, karta baxuenak dituen jokalariak irabazten duena. 5. iz. Eduki-neurri zaharra, pinterdiaren erdia balio zuena (litro-laurdena goiti-beheiti). Hiru txikiko botila berak bakarrik hustu zuen. • TXIKI-TXIKI EGIN. Birrindu. || TXIKITAN. Umetan, haurtzaroan.

backfire 28 juni 2011 09:44

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-22M

Maar vooral de Nederlandse punkrockband, met uitroepingsteken.

Derk de Tweede 28 juni 2011 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5531275)
Geen flauw idee :-P

Je bent op koers naar Dronten, het jonge dorpje in Flevoland waar perfect accentloos Nederlands wordt gesproken.

St Germain Tourist 28 juni 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5531431)
Txiki

1. izond. Ohizko neurri, tamaina, kantitate, garrantzi edo intentsitatera iristen ez dena. Toki zelaietan ganadu handia hobea da txikia baino. 2. izond. Beharrezko neurriak gainditzen ez dituena. Praka horiek txikiak dira zuretzat. 3. izond. Dagokion heldutasunera iritsi ez dena. Txikia zara oraindik hori ulertzeko. 4. izond. (mug.) Musean, lau apustu-aukeretako bigarrena, karta baxuenak dituen jokalariak irabazten duena. 5. iz. Eduki-neurri zaharra, pinterdiaren erdia balio zuena (litro-laurdena goiti-beheiti). Hiru txikiko botila berak bakarrik hustu zuen. • TXIKI-TXIKI EGIN. Birrindu. || TXIKITAN. Umetan, haurtzaroan.

Dat is Baskisch.8-)
Maar alles wat er staat zegt met nog steeds niks:roll:

From_Vlaanderen 28 juni 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5531586)
Je bent op koers naar Dronten, het jonge dorpje in Flevoland waar perfect accentloos Nederlands wordt gesproken.

Bende autisten!

Vlaanderen Boven 28 juni 2011 19:21

Spreekt voor zich. Al had ik denk ik wel iets subtieler gekozen had ik geweten dat ik hier jaren en jaren ging zitten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 5530623)

Ah, marxistische Joodse feministes, één van de meest populaire bevolkingsgroepen wereldwijd.

Vlaanderen Boven 28 juni 2011 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5530907)
Dixie is een bijnaam die gebruikt wordt voor de Geconfedereerde Staten van Amerika (zuidelijke staten)

En vanwaar precies die bewondering voor het Zuiden van de Verenigde Staten?

freelancer 28 juni 2011 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5531428)
Bij de mijne moet je er maar opkomen ;-)

Ik weet het...:-D

SDG 28 juni 2011 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5531479)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-22M

Maar vooral de Nederlandse punkrockband, met uitroepingsteken.

Je bedoelt wellicht 'hardcoreband'? Backfire! vind ik persoonlijk toch iets te stevig om als punkrock door het leven te gaan. ;-)

SDG 28 juni 2011 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5532347)
Spreekt voor zich. Al had ik denk ik wel iets subtieler gekozen had ik geweten dat ik hier jaren en jaren ging zitten.

Je hebt nu eenmaal altijd van die luitjes die denken dat een forumnaam per definitie een soort van statement inhoudt.

bgf324 28 juni 2011 22:30

De TransCity, de beste bussen ooit gemaakt in dit land. :-o
220680 was een van de laatsten in dit land, thans de laatste in mijn streek.

Txiki 29 juni 2011 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist (Bericht 5532209)
Dat is Baskisch.8-)
Maar alles wat er staat zegt met nog steeds niks:roll:

Txiki is Baskisch voor "klein" en een roepnaam voor "sympathiek". ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be