Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   N-VA zegt "ja" aan de nota Di Rupo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157422)

Simple_Mind 5 juli 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5542030)
Jij weet toch dat 100% van jouw voorspellingen anders uitdraaien?8-)

Hier waakt de voorspelbare voorspeller :lol:

Jan Meuleman 5 juli 2011 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5541887)
N-VA is te laf om een regering te vormen, N-VA is te laf om te gaan voor verkiezingen, N-VA is te laf om met open vizier te proberen om België op te doeken. Het zijn een stel laffaards die hun lafheid verbergen onder burgerlijke moraal.

Ik verwacht dan ook dat N-VA in de beste traditie van laffaards ja maar zal zeggen en neen bedoelen.

Ik kan niet ontkennen dat ik ongelooflijk véél plezier beleef aan het schuim op de lippen en de slappe kak in de broek van diegenen die nog steeds niet kunnen verkroppen dat die partij op 13 juni 2010 een daverende verkiezingsoverwinning heeft behaald, en het onbegrijpelijk vinden dat diezelfde partij zich niet zomaar met een kluitje in het riet laat sturen of aan de kant laat schuiven.

Amon_Re 5 juli 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5541887)
N-VA is te laf om een regering te vormen, N-VA is te laf om te gaan voor verkiezingen, N-VA is te laf om met open vizier te proberen om België op te doeken. Het zijn een stel laffaards die hun lafheid verbergen onder burgerlijke moraal.

Ik verwacht dan ook dat N-VA in de beste traditie van laffaards ja maar zal zeggen en neen bedoelen.

:lol:

Amon_Re 5 juli 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5541911)
Ook al had de N-VA 100% van de stemmen, dan nog blijft het een retrograde en zelfs fascistoïde partij. Dat is gewoon een zakelijke vaststelling. Dat zei ik indertijd toen alle bruinhemden hier voor het VB supporterden ook over het VB en zie waar die nu zitten.

Echt man, ik geniet van die zure reacties hier

solidarnosc 5 juli 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5542043)
Ik kan niet ontkennen dat ik ongelooflijk véél plezier beleef aan het schuim op de lippen en de slappe kak in de broek van diegenen die nog steeds niet kunnen verkroppen dat die partij op 13 juni 2010 een daverende verkiezingsoverwinning heeft behaald, en het onbegrijpelijk vinden dat diezelfde partij zich niet zomaar met een kluitje in het riet laat sturen of aan de kant laat schuiven.

Het schuim staat me helemaal niet op de lippen. Ik maak alleen maar een vaststelling. Als N-VA straks ja zegt maar neen bedoelt (zoals Maddens meent) dan is dat gewoon een bevestiging.

Amon_Re 5 juli 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5541944)
Daarom dat het altijd zo grappig is, wanneer ik hoor dat het Vlaams-nationalisme "weer in" is bij de jeugd...

Who cares about nationalism. Zolang La Belgique maar ten onder gaat in haar huidige vorm. Of er nu een nieuw (democratisch!) België in de plaats komt of een Vlaanderen & een Wallonië boeit me absoluut niet.

Amon_Re 5 juli 2011 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5542053)
Het schuim staat me helemaal niet op de lippen. Ik maak alleen maar een vaststelling. Als N-VA straks ja zegt maar neen bedoelt (zoals Maddens meent) dan is dat gewoon een bevestiging.

Dude, ze zeggen allemaal "Ja maar" en bedoelen "nee". Zie dat nu toch eens in.

Jan Meuleman 5 juli 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5542062)

LSP niet hé, maar die spelen niet mee. Te talrijk.

Karel Martel B 5 juli 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lavox (Bericht 5541957)
Duim.

Aars.

Lavox 5 juli 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5542068)
Aars.

Bespaar me de details.

De schoofzak 5 juli 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5541876)
We kunnen het beter nu al zeggen, want het is onvermijdelijk: ook de N-VA zegt ja aan de nota EDR.

Naar Bart De Wever aangeeft is het beter "in de cockpit te zitten als je iets wil bereiken". "We gaan Maingain nu het plezier niet gunnen om de Vlaamse Rand in te palmen. Wie nu niet meedoet, staat buitenspel. En aan dat spelletje doen wij dus niét mee. Het was zeker een moeilijke afweging, en ik heb ook heel goed geluisterd naar wat men in de Vlaamse Volksbeweging en andere militante organisaties zegt. Daar hoor je het harde, onversneden discours. Als politicus moet je dat dan in beleidsdaden omzetten. Wie aan de kant staat te schreeuwen, bereikt helemaal niets.". Volgens de N-VA-voorzitter kan op het sociaal-economische luik "voortgebouwd" worden. "Wij willen een verantwoordelijke partij zijn, de kiezer verwacht dat ook".

"De bevoegdheidsoverdrachten evenwel, zijn - hoe belangrijk ook - op zich niet voldoende. Wij blijven bij het principe dat elke deelstaat voor minstens 50% verantwoordelijk moet zijn voor de eigen inkomsten. Ook moet er duidelijk nog verruimd worden, zowel in de breedte als in de diepte, als dat niét kan, zal het zonder ons zijn".

Als ge u moet verlagen tot zulke duimzuigerij, dan wordt het moeilijk.

Behalve één ding dat gemakkelijker wordt: nog extremer gaan.

Amon_Re 5 juli 2011 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5542066)
LSP niet hé, maar die spelen niet mee. Te talrijk.

Bestaan die nog?! :|

solidarnosc 5 juli 2011 21:58

Citaat:

Toen Di Rupo de nota van Dewever in diens reet stak was het anders duidelijk "non". Zal Dewever dezelfde moed aan de dag leggen als Di Rupo of zal ie het weer achterbaks oplossen.

Amon_Re 5 juli 2011 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5542102)
Toen Di Rupo de nota van Dewever in diens reet stak was het anders duidelijk "non". Zal Dewever dezelfde moed aan de dag leggen als Di Rupo of zal ie het weer achterbaks oplossen.

De NON van Di Rupo kwam er nog voor de inkt droog was, BDW is blijkbaar iets volwassener en rustiger.

me gusta 5 juli 2011 22:02

Citaat:

Er bestaat ook zoiets als respect, maar dat mensen zoals u dat wel eens vergeten dat lijkt me geen mirakel.

Jan Meuleman 5 juli 2011 22:13

Citaat:

Solidarnosc zit duidelijk met een probleem. maar...ik kan niet ontkennen dat ik ongelooflijk véél plezier beleef aan het schuim op de lippen en de slappe kak in de broek van diegenen die nog steeds niet kunnen verkroppen dat die partij op 13 juni 2010 een daverende verkiezingsoverwinning heeft behaald, en het onbegrijpelijk vinden dat diezelfde partij zich niet zomaar met een kluitje in het riet laat sturen of aan de kant laat schuiven.

BWarrior 5 juli 2011 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5542053)

Zou het schuim op Maddens' lippen staan?

BWarrior 5 juli 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5542106)
De NON van Di Rupo kwam er nog voor de inkt droog was, BDW is blijkbaar iets volwassener en rustiger.

Zoals dat meestal het geval is met sphynxen...

BWarrior 5 juli 2011 22:27

Citaat:

me gusta 5 juli 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5542156)
Zou het schuim op Maddens' lippen staan?

Zou mij verbazen, u lijkt er anders ook redelijk wat last van te hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be