Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Steek de NVA in een cordon! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157834)

vlijmscherp 14 juli 2011 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5561146)
Stem op mij volgende gemeenteraadsverkiezingen in Brussel? Ducarme heeft het afgelopen jaar veel samengewerkt met N-VA tot groot ongenoegen van FDF en nu probeert ie de electorale schade wellicht wat te beperken. In Le Soir merken ze ook de hypocrisie van de man op.

titel in Le Soir:
Citaat:

Denis Ducarme a-t-il la mémoire courte ?

Garry 14 juli 2011 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5561137)
Sssshtt! 'T is de bedoeling dat de mensen dat vergeten!

De periode is daarvoor weer goed gekozen. De meerderheid van de bevolking weet dat niet eens, hoe zouden ze het kunnen vergeten. Onderhandelingen op gang trekken midden tijden de brood en spelen activiteiten. Vraag hen eens wie de gele en de groene en de bollekes trui heeft, ze zullen het wel weten en beter nog, binnen 10 jaar weten ze het nog.

willysproject 14 juli 2011 15:39

En nu gaat het ineens om zo veel mogelijk verwezenlijken van partijprogramm's? Ik dacht dat het naar verluidt ging om 'compromissen' maken? :lol:

:roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5561067)
Het draait niet rond schulden. Het draait rond het zoveel mogelijk verwezenlijken van partijprogramma's.

peter1962 14 juli 2011 15:56

Lees eerst eens zelf het artikel, alvorens weer direkt met scherp te schieten. Op basis van een voorval in een werkgroep meent deze tweederangsfiguur van de MR dat hij zich even in de belangstelling kan praten door wat stoere praat te lanceren. Kwestie van wat FDF stemmers naar zijn richting te laten kijken ?

Le Soir lacht hem eigenlijk gewoon uit, door zijn eerdere samenwerking met Theo Francken in het zonnetje te zetten, en de felecitaties die hij daarvoor kreeg. Ze vragen letterlijk of hij "Denis Ducarme a-t-il la mémoire courte ?" Als een krant dat als titel gebruikt, dan wil dat zeggen dat ze hem uitlachen.

Waarde van zijn mededeling : caféruzie, waarbij de betrokkene hoopte op succes bij de eigen taalgenoten en nu merkt dat die hem een pipo vinden.

EddyBal 14 juli 2011 17:10

Ik heb net deze boodschap achter gelaten op de standaard :lol:
Citaat:

Het ware beter geweest voor iedereen dat de Vlamingen niet hadden tegengesparteld en Frans hadden geleerd en aangenomen hadden als taal. Hadden we nu niet in de miserie gezeten. Altijd dat gezaag over ons geld : het is Belgisch geld, zo steekt een land nu eenmaal in elkaar. Of zijn ze misschien te stom om de taal van Moliere te leren?
Wedden dat het meer stemmen opbrengt dan een Vlaamse boodschap ;)

:rofl:

djimi 14 juli 2011 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5561527)

Het behoud van het cijnskiesrecht - voor ongeveer 1% van de bevolking - ware ook een oplossing geweest.

Cynara Cardunculus 14 juli 2011 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5561527)

Iek wiel voor de maffya kunnen stem! iek wiel la rupette en madame Onkelinx om te stem, en haaren vent dienen tunésien.

quercus 14 juli 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5560879)
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...rte-850971.php

België en democratie, het is me wat:

Eigenlijk zou ik het eens graag zien dat de Franco's, samen met de Vlaamse Belgicistische oenen, in alle ernst een operatie "cordon sanitaire" tegen N-VA pogen op te zetten. Dat zou N-VA stante pede de absolute meerderheid in Vlaanderen bezorgen. Evenals het versneld einde van la Belgique.

EddyBal 14 juli 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5561724)
Iek wiel voor de maffya kunnen stem! iek wiel la rupette en madame Onkelinx om te stem, en haaren vent dienen tunésien.

Ik wil duidelijk tegen de Vlamingen hun schenen stampen, vooral diegenen die nog enigszins een goed ook hebben in België. :lol: Alle dagen een "vriendelijke" boodschap om België te "versterken" :lol:

Ehh, ik teken met Eddy B ;)

Mijn échte boodschappen met mijn volledige naam. Beide aliassen zijn met zelfde e-mail gekend bij de standaard.

De gemuilkorfde 14 juli 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5561038)
Benieuwd wat De Croo van zijn belofte "100% fiscale autonomie in 2020" zal waarmaken.

Dat slikt Donkey Croo Junior wel in...
De stekker steekt ook al een tijdje weer in.

fonne 14 juli 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven44 (Bericht 5560910)
men is volop bezig een plan te zoeken, hoe kan men een regering vormen zonder nva en cdenv

Voor de groene baas van Wouter van Besien is het nochtans duidelijk: Leterme-III komt eraan.

La N-VA, c'est fini.

fonne 14 juli 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5561038)
Benieuwd wat De Croo van zijn belofte "100% fiscale autonomie in 2020" zal waarmaken.

:rofl:. kan je de naam geven van één liberaal van na WO-II die ooit zijn belofte gehouden heeft?

filosoof 14 juli 2011 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steven44 (Bericht 5560883)
belgie is geen democratie, anders stelt men zoiest niet voor

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5135719)
Gewoon pendeldienst inlassen naar Noord Afrika. Droppen boven Sahara of zo. Als dat even rap wordt doorgetamtamd als die 500 euro per dag, dan is het hier in no time rustig.

alfa16vjtd 14 juli 2011 22:50

Lees er dan eens Bwarrior zijn post op na.

giserke 15 juli 2011 00:33

Er zijn 2 redenen waarom een Cordon rond N-VA niet zal komen, of kan lukken:

1: N-VA zit al in beleidsfuncties zowel op Vlaams als gemeentelijk vlak
2: teveel nationale en internationale organisaties los van N-VA maken dezelfde analyse als N-VA. Zelfs het VBO kan niet meer langs N-VA. (hebben ze zelf toegegeven.)

Schelfie 15 juli 2011 09:09

Filo, ik zie de link tussen de twee posts niet. Langs geen kanten, zelfs...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be