Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Genereert het internet terroristen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158520)

Supe®Staaf 21 augustus 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5640248)
Het gaat niet over de mening, het gaat over de verdraaiingen, de halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen.

Bijvoorbeeld de pertinente leugen dat onze grenzen wijd openstaan voor iedereen. Dat wij iedereen hier binnenlaten.
Of de pertinente leugen dat bij gezinshereniging de hele familie (ouders, grootouders, tantes, nonkels, nichten, neven,...) mee mag komen.

Op basis van zo'n leugens kan je toch geen zinnige discussie voeren..

Als alleen jouw meninkje mag, dan is er geen discussie meer mogelijk.

Citaat:

Je mag gerust de mening hebben en uiten dat we strenger moeten zijn op wie we binnenlaten
'Je mag gerust je meninkje hebben'.... als het niet teveel van het jouwe afwijkt?

Apocalyps 21 augustus 2011 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5640248)
Het gaat niet over de mening, het gaat over de verdraaiingen, de halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen.

Bijvoorbeeld de pertinente leugen dat onze grenzen wijd openstaan voor iedereen. Dat wij iedereen hier binnenlaten.
Of de pertinente leugen dat bij gezinshereniging de hele familie (ouders, grootouders, tantes, nonkels, nichten, neven,...) mee mag komen.

Op basis van zo'n leugens kan je toch geen zinnige discussie voeren.

Je mag gerust de mening hebben en uiten dat we strenger moeten zijn op wie we binnenlaten.

Heeft enkel de waarheid rechten? Niemand heeft sowieso de waarheid in pacht! Je moet toelaten dat ook meningen worden verdedigd waarvan je zelf 'denkt' dat het leugens zijn. In een vrije en open samenleving is het middel tegen slechte meningen niet het beperken en onderdrukken hiervan, het tegenmiddel is het in het openbaar aan de kaak stellen van deze meningen, met goede argumenten en bewijzen. De manier om foute ideeen uit te bannen is niet dor ze te verbieden maar door ze tegen te spreken: Niet minder meningsuiting maar juist meer meningsuiting.

artisjok 21 augustus 2011 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 5640309)
Heeft enkel de waarheid rechten? Niemand heeft sowieso de waarheid in pacht! Je moet toelaten dat ook meningen worden verdedigd waarvan je zelf 'denkt' dat het leugens zijn. In een vrije en open samenleving is het middel tegen slechte meningen niet het beperken en onderdrukken hiervan, het tegenmiddel is het in het openbaar aan de kaak stellen van deze meningen, met goede argumenten en bewijzen. De manier om foute ideeen uit te bannen is niet dor ze te verbieden maar door ze tegen te spreken: Niet minder meningsuiting maar juist meer meningsuiting.

Nogmaals, het gaat niet over die meningen; het gaat over de "feiten" om die meningen te onderbouwen.
Het gaat over die "goede argumenten en bewijzen".

filosoof 21 augustus 2011 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5596316)
Ik doe een oproep om te stoppen met aan te zetten tot haat en geweld onder het mom van 'godsdienstvrijheid'.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5616974)
De Borg? China heeft ook een culturele genocide gepleegd op Tibet (onterecht). Wij moeten hetzelfde doen met nieuwkomers (terecht). Als ze liever hun eigen cultuur behouden kunnen ze steeds terug naar het land van herkomst.

Apocalyps 21 augustus 2011 11:06

Wees gerust filosoof, het aanzetten en oproepen tot moord of andere criminele actie is zelfs wettelijk niet eens toegelaten. Dat verdedig ik dan ook nergens in mijn betoog.

daiwa 21 augustus 2011 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 5640379)
Wees gerust filosoof, het aanzetten en oproepen tot moord of andere criminele actie is zelfs wettelijk niet eens toegelaten. .

Toch wel, als je er een religieus sausje over kapt.

Apocalyps 21 augustus 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5641943)

Godverdomme daar zeg je weer wat.

daiwa 21 augustus 2011 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps (Bericht 5642008)
Godverdomme daar zeg je weer wat.

Tja, we weten al langer dat de overheid met twee maten en gewichten werkt.

Jozef Ostyn 22 augustus 2011 14:15

Het korte maar éénvoudige antwoord is "neen".

ahuramazda 22 augustus 2011 15:06

Genereren niet; samenbrengen, daar kan over gediscussieerd worden. ;-)

filosoof 22 augustus 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5641943)

Een nationalistisch sausje komt hier meer voor.

karo 22 augustus 2011 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5596274)
Volgend artikel van een noors journalist/auteur naar aanleiding van de recente
aanslagen in Noorwegen legt wel degelijk een verband met extreem-rechts en
het "eenzame wolf terrorisme" :

http://www.foreignaffairs.com/articl...unter-jihadism

Met name de laatste paragraaf op blz 2 stelt duidelijk dat de constante stroom van haat-berichten op internetfora (zoals politics.be) labiele geesten
zodanig beroeren dat ze in iedere moslim een potentiële moordenaar en/of verkrachter zien en onder zware druk komen te staan in angst voor een immi!nente burgeroorlog.

Ik doe dan ook een oproep om op te houden met halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen om mensen met andere religies, politieke overtuigingen, huidskleur enz.. permaneeent met een zogenaamd "recht op vrije meningsuiting" als verantwoording op het randje van het wettelijke te belasteren..

Men is lid van de groep die haat en geweld voorstaat of van de zwijgende meerderheid van "anderen" er is geen tussenweg !

Ik zie het internet niet als de dader in dit alles, het internet bied net de mogelijkheid om deze zaken op een menselijke manier te bespreken. Het is wel zo dat bepaalde grenzen overschreden worden. Er is een hele hoop laster aanwezig die onder het mom van de vrije mening toegelaten worden, deze laster zet aan tot racisme en meer, niet het internet. Ik denk dat men eerder personen die forums en allerhande media hanteren strenger moet aanpakken en zonodig moet opleiden.

Macchiavelli 22 augustus 2011 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5643448)
Ik zie het internet niet als de dader in dit alles, het internet bied net de mogelijkheid om deze zaken op een menselijke manier te bespreken. Het is wel zo dat bepaalde grenzen overschreden worden. Er is een hele hoop laster aanwezig die onder het mom van de vrije mening toegelaten worden, deze laster zet aan tot racisme en meer, niet het internet. Ik denk dat men eerder personen die forums en allerhande media hanteren strenger moet aanpakken en zonodig moet opleiden.

Zo is dat! Weg met de vrije meningsuiting en leve de aanpak van dissidente gedachten door middel van heropvoeding!

Hopelijk ben je bij machte om te begrijpen dat hetgeen waar je hier voor pleit, wel eens als een boemerang terug zou kunnen komen, en dan zou jij wel eens degene kunnen zijn die streng aangepakt en heropgevoed moet worden.

daiwa 22 augustus 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5643409)
Een nationalistisch sausje komt hier meer voor.

Bij mijn weten roepen die niet op anders denkenden/ongelovigen op te sporen, te achtervolgen en te vermoorden zoals de koran doet.

artisjok 22 augustus 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda (Bericht 5643094)
Genereren niet; samenbrengen, daar kan over gediscussieerd worden. ;-)

Je dacht toch dat het aan de opvoeding ligt.
Internet is een deel van die opvoeding.

Macchiavelli 22 augustus 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5644033)
Je dacht toch dat het aan de opvoeding ligt.
Internet is een deel van die opvoeding.

En hoe is internet een deel van die opvoeding?

Je schaft een internetaansluiting aan, en dan?

Apocalyps 22 augustus 2011 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5643448)
Ik denk dat men eerder personen die forums en allerhande media hanteren strenger moet aanpakken en zonodig moet opleiden.

Dictatuur. :cheer::cheer::cheer:

artisjok 23 augustus 2011 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5644056)
En hoe is internet een deel van die opvoeding?

Je schaft een internetaansluiting aan, en dan?

Dan lees je wat van wat er op het internet gepubliceerd staat, en dat beïnvloedt eventueel je ideeën, je normen en waarden,...

maddox 23 augustus 2011 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5644619)
Dan lees je wat van wat er op het internet gepubliceerd staat, en dat beïnvloedt eventueel je ideeën, je normen en waarden,...

Dan nog is het eigen verantwoordelijkheid wat je doet met die opgenomen informatie.

Eneuh, dat was ook de argumentatie van de clericus in de iets of wat donkere middeleeuwen " de gewone man kan al die informatie niet aan, dus neen, die mag geen bijbel of andere literatuur kunnen lezen".

Gelukkig dat Gutenberg andere plannen had.
En Martin Luther had ook een andere stelling. Die wou volkstaalbijbels, om maar 1 voorbeeld te geven.

Laat ons veronderstellen dat ik morgen de kennis vergaar om XTC te maken.(de middelen is gewoon investeren) Zou ik dat doen?

Alboreto 23 augustus 2011 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5644628)
Laat ons veronderstellen dat ik morgen de kennis vergaar om XTC te maken.(de middelen is gewoon investeren) Zou ik dat doen?

Er zullen inderdaad mensen zijn die XTC maken het, mochten ze het niet op het internet hebben gevonden, niet zouden doen.

Net zoals de boekdrukkunst een enorme invloed heeft gehad op de mensen, is dit ook het geval met het internet.
Breivik is een recent en extreem voorbeeld, maar vele mensen worden er door beïnvloed.

Ik ben zeker dat er mensen zijn die niets tegen vreemdelingen zouden hebben mochten ze niet beïnvloed geweest zijn door de propaganda van het VB.

Er zijn vele voorbeelden in onze geschiedenis waar xenofobe propaganda de maatschappij ontwricht hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be