Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Leraars voor het Blok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16033)

Alvader 23 juni 2004 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Meisje toch,

Je leert wel erg vlug, zeg! Al wie het niet met je eens is, is dom. Dat is ook het standpunt van de linkse fascisten hier op het forum. Nou ja.
Neen, meisje, jij betaalt niets. Als van een gemeenschap 49% van de potentiële werkers van een uitkering leven, dan kost die gemeenschap vééééééél meer aan de staat dan dat die 51%, die wel iets nuttigs doen, opbrengen.

Ik heb er geen behoefte aan u mijn leven uit te leggen, maar ik heb in ieder geval véél meer ervaring dan jij, ook met allochtonen. En inderdaad, enkele zijn positief. Ik had ooit een stagiair van Tunesische afkomst, die een prima kracht was. Hij haatte de Marokkanen. Raar hé.

Neen Ibé, jij behoort tot het platte profitariaat dat we hier zo vlug mogelijk kwijt willen.
Beat it!

Tip van ibé (die maar niet wil beaten):

Geen cijfers zonder referenties.

+

Wat jij nu doet is iedereen die een uitkering geniet ervan beschuldigen dat hij profiteur is...Hoe rechtvaardig is dat? Stel jezelf de vraag.

+ Wat doe jij in het dagelijkse leven, daar hebben we het nog niet over gehad, of wel: werkte jij niet in een jeugdcentrum waar nog nooit een geval werd geattesteerd van Marokkanen die gepest worden?

Laatst: Hoe kan je er nu van verbaasd zijn dat je dom wordt genoemd als je niet eens mijn post serieus wil doornemen. Hoezo ik betaal niets? Ik studeer toch? Ben ik ook profiteur dan, omdat ik jullie onderwijs consumeer, mag dat niet dan? Dorus, make up your mind, ok? Als ze zitten zijt ge niet content want dan zijn ze lui en profiteurs als ze studeren (ik) en werken (mijn man) dan zijn ze nog profiteurs... :?: :!:

Wat is het nu eigenlijk dat gij wilt dat wij hier doen?

M.a.w. u bent het beste bewijs dat al dat gezeur van "allochtonen " ( versta altijd dezelfden ) over discriminatie eigenlijk ook een zich in een slachtofferrol wentelen is.

Ibeke 23 juni 2004 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:

Tip van ibé (die maar niet wil beaten):

Geen cijfers zonder referenties.

+

Wat jij nu doet is iedereen die een uitkering geniet ervan beschuldigen dat hij profiteur is...Hoe rechtvaardig is dat? Stel jezelf de vraag.

+ Wat doe jij in het dagelijkse leven, daar hebben we het nog niet over gehad, of wel: werkte jij niet in een jeugdcentrum waar nog nooit een geval werd geattesteerd van Marokkanen die gepest worden?

Laatst: Hoe kan je er nu van verbaasd zijn dat je dom wordt genoemd als je niet eens mijn post serieus wil doornemen. Hoezo ik betaal niets? Ik studeer toch? Ben ik ook profiteur dan, omdat ik jullie onderwijs consumeer, mag dat niet dan? Dorus, make up your mind, ok? Als ze zitten zijt ge niet content want dan zijn ze lui en profiteurs als ze studeren (ik) en werken (mijn man) dan zijn ze nog profiteurs... :?: :!:

Wat is het nu eigenlijk dat gij wilt dat wij hier doen?

M.a.w. u bent het beste bewijs dat al dat gezeur van "allochtonen " ( versta altijd dezelfden ) over discriminatie eigenlijk ook een zich in een slachtofferrol wentelen is.

Kijk, ik kan niet heel mijn leven blijven doorgaan met herhalen, maar ik voeg er nog wel 1 ding aan toe: Ik doe het vooral voor mezelf, niet zozeer om geaccepteerd te worden. Interesseert mij steeds minder, de meesten luisteren toch niet, dus waarom zoudt ge dan?

Pablex 23 juni 2004 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Ik zal het even verwoorden: Marokkaanse jongeren zijn heelder scholen en buurten naar de kloten aan het helpen!
Nu goed? :roll:

ik weet wel meerdere scholen met marokanen en andere allochtonen (kwestie van hen niet te discrimineren en toch maar te vermelden) waar nog NOOIT problemen zijn,
op mijn school is er een vooral franstalige chileen uit molenbeek die VBers als krapuul zouden beschouwen en die ziet er ook zo uit,ma die kerel is net dankbaar da doordat die naar een nederlandstalige school kan gaan die bijleert en een nieuwe kans heeft gekregen..

dorus 24 juni 2004 17:25

Citaat:

Interesseert mij steeds minder, de meesten luisteren toch niet, dus waarom zoudt ge dan?

niet weggaan.

Inderdaad.

Attiladehun 25 juni 2004 12:19

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
@ Ibeke
@ Dorus

Nu is het natuurlijk ook zo dat Ibeke ook maar een paar jaar studeerd en hopelijk een veelvoud van jaren belasting zal betalen.

En zoals ze al zei. Haar man betaalt ook belasting.

Inderdaad,...en als Germanist kan ik het echt niet laten (sorry,... :| )om te vermelden dat studeerd voor de tegenwoordige tijd met een -t is...Maar voor voltooid deelwoord, no prob.

Zo, ben jij een germaniste? Welke klassieke Engelse roman eindigt met de zin:'Somebody threw a dead dog down the ravine.'

Attiladehun 25 juni 2004 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pablex
Citaat:

Ik zal het even verwoorden: Marokkaanse jongeren zijn heelder scholen en buurten naar de kloten aan het helpen!
Nu goed? :roll:

ik weet wel meerdere scholen met marokanen en andere allochtonen (kwestie van hen niet te discrimineren en toch maar te vermelden) waar nog NOOIT problemen zijn,
op mijn school is er een vooral franstalige chileen uit molenbeek die VBers als krapuul zouden beschouwen en die ziet er ook zo uit,ma die kerel is net dankbaar da doordat die naar een nederlandstalige school kan gaan die bijleert en een nieuwe kans heeft gekregen..

Het is niet omdat er scholen met allochtonen zijn waar er geen(?) problemen zouden zijn, dat er niks aan de hand is.
En met Chilenen hebben we zo goed als nooit last.
Dus wat wilt ge nu eigenlijk zeggen? :roll: :?:

Volksstormer 25 juni 2004 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pablex

Politiek is geen casuïstiek en daarom is uw mening waardeloos!

Wat interesseert mij één Chileen, als ik af wil van de maatschappelijke overlast (en kostprijs!) van alle andere vreemdelingen en als ik wil dat Europa over 50 jaar nog Europa is?!

Ibeke 25 juni 2004 14:05

Citaat:

Citaat:

Inderdaad,...en als Germanist kan ik het echt niet laten (sorry,... :| )om te vermelden dat studeerd voor de tegenwoordige tijd met een -t is...Maar voor voltooid deelwoord, no prob.

Zo, ben jij een germaniste? Welke klassieke Engelse roman eindigt met de zin:'Somebody threw a dead dog down the ravine.'

Weet ik veel, ik doe Linguïstiek.

Attiladehun 25 juni 2004 14:32

Citaat:

Citaat:

Dat wil niks zeggen, niet alleen germanisten, maar ook andere richtingen van letteren en wijsbegeerte vinden in hun cursussen literatuurgeschiedenis deze roman terug, het is één van dé grote boeken van de vorige eeuw.
Linguïsten moeten trouwens ook heel wat literatuurgeschiedenis slikken.
Jij bent gewoon geen germanist.Punt.
En indien wel, ben je een zeer ongeletterd linguïst... :roll:

Trouwens, linguïstje, vertel mij eens wat de semiotische driehoek is?
:?:

Sssst, hoor ne keer wa ne raren toon... Dat is Ibeke met haar mond vol tanden... 8) :lol:

dorus 25 juni 2004 15:29

Er is een gegeven dat Ibé en haar vriendjes niet kunnen of willen begrijpen.

De welvaart die wij kennen is het resultaat van generaties noeste arbeid. Wel, die generaties hebben gewerkt voor eigen kroost, niet voor zwermen rovers en profiteurs.

Wat Ibé en haar vriendjes als een recht zien, is dat voor hen, niet. Een recht is niet iets dat men op de hoek van de straat uit een vuilbak haalt. Een recht is iets dat men verdient.
Wij, autochtonen hebben recht op de vruchten van de arbeid van onze ouders en grootouders, zoals onze kinderen en kindskinderen recht hebben op het resultaat van onze arbeid.
Dat recht is onontvreembaar.
Als wij, uit goedheid een deel van dat recht toestaan aan enkele vluchtelingen en sukkelaars, dan is dat onze keuze. Maar onze goedheid gaat niet zover, de vruchten van onze arbeid af te staan aan parasieten.

Snap je dat Ibé? Het is Nederlands, een Germaanse taal. Een lingua, een taal!

Uw redeneringen zijn van het allooi:
Post hoc, ergo propter hoc...

Ibeke 25 juni 2004 22:31

Citaat:

Citaat:

Dat wil niks zeggen, niet alleen germanisten, maar ook andere richtingen van letteren en wijsbegeerte vinden in hun cursussen literatuurgeschiedenis deze roman terug, het is één van dé grote boeken van de vorige eeuw.

Sssst, hoor ne keer wa ne raren toon... Dat is Ibeke met haar mond vol tanden... 8) :lol:

Ach ja, als ge per se kinderachtig wil doen. Ik ben ten minste eerlijk, als je dat ook al niet kan appreciëren, dan zie ik niet langer in waarom ik nog op jouw aantijgingen zou moeten ingaan. Ik had het ook gewoon op internet kunnen opzoeken, zou ik dan voor jou Germanist geweest zijn?

Nu...ik ben het op het internet gaan opzoeken. Dat boek zat inderdaad in een van mijn keuzevakken in 2e kan, voor hetzelfde geld had ik dat vak niet gekozen. Als je me niet gelooft kan je altijd professor G. Kums (UA)consulteren, hij gaf dat vak aan ons toen in 2002 en we waren een kleine groep dus hij herinnert zich vast nog wel aan mij: ik moest hoofdstuk 3 voorbrengen (het hoofdstuk van de consul) en was dat jaar de enige Marokkaanse in de groep, dus can't miss.

Een semiotische driehoek, daar heb ik en mijn collega's met mij, nog nooit van gehoord. Semiotiek daarover zijn we overladen geweest met de Saussure, maar de semiotische driehoek is misschien voor volgend jaar.

Ten slotte, ik ben een student, geen encyclopedie: ik leer niet voor elk boek dat wij moeten lezen de eerste en laatste zinnen uit mijn hoofd ja?
Dan zou ik al een hele Bijbel in mijn hoofd hebben.

Ibeke 25 juni 2004 22:40

Citaat:

Citaat:

Ik doe teveel moeite voor jou...:

http://www.ufsia.ac.be/flw/vakinform...5810_5820.html

Attiladehun 26 juni 2004 09:43

Citaat:

Citaat:

Ach ja, als ge per se kinderachtig wil doen. Ik ben ten minste eerlijk, als je dat ook al niet kan appreciëren, dan zie ik niet langer in waarom ik nog op jouw aantijgingen zou moeten ingaan. Ik had het ook gewoon op internet kunnen opzoeken, zou ik dan voor jou Germanist geweest zijn?

Nu...ik ben het op het internet gaan opzoeken. Dat boek zat inderdaad in een van mijn keuzevakken in 2e kan, voor hetzelfde geld had ik dat vak niet gekozen. Als je me niet gelooft kan je altijd professor G. Kums (UA)consulteren, hij gaf dat vak aan ons toen in 2002 en we waren een kleine groep dus hij herinnert zich vast nog wel aan mij: ik moest hoofdstuk 3 voorbrengen (het hoofdstuk van de consul) en was dat jaar de enige Marokkaanse in de groep, dus can't miss.

Een semiotische driehoek, daar heb ik en mijn collega's met mij, nog nooit van gehoord. Semiotiek daarover zijn we overladen geweest met de Saussure, maar de semiotische driehoek is misschien voor volgend jaar.

Ten slotte, ik ben een student, geen encyclopedie: ik leer niet voor elk boek dat wij moeten lezen de eerste en laatste zinnen uit mijn hoofd ja?

Awel, ik ben aangenaam verrast... :)
Ik geloof u en neem mijn twijfel aan uw studiegebied terug.
Ge moet zulke zaken inderdaad niet allemaal van buiten leren. Dat ge in staat zijt om het op te zoeken is al goed genoeg. Dat bewijst in ieder geval dat ge intelligent zijt.
Die zin is bij mij alleen maar blijven hangen omdat er een soort van alliteratie inzit: '... a dead dog down...'.

Kunt ge mij vergeven, Ibeke? :(

Attiladehun 26 juni 2004 09:48

Citaat:

Citaat:

Ik doe teveel moeite voor jou...:

http://www.ufsia.ac.be/flw/vakinform...5810_5820.html

Inderdaad, Ibeke, ik heb het gezien, Under the Volcano.
I say, well done old girl!, said the Consul after he had finished his first bottle of gin... :lol: :wink: 8)

We zijn hier serieus off topic geraakt, maar dat is volledig mijn fout...
Nogmaals: vergeef mij... :(

Ibeke 26 juni 2004 10:32

Citaat:

Citaat:

Ge moet zulke zaken inderdaad niet allemaal van buiten leren. Dat ge in staat zijt om het op te zoeken is al goed genoeg. Dat bewijst in ieder geval dat ge intelligent zijt.
Die zin is bij mij alleen maar blijven hangen omdat er een soort van alliteratie inzit: '... a dead dog down...'. Kunt ge mij vergeven, Ibeke? :(

Ik ga u ook een toegeving doen: toen ik gevonden had uit welk boek, dacht ik: Maar natuurlijk! Weet ge? Gelijk bij van die kwissen en ge weet het niet en dan zeggen ze het en denkt: Mor verdoeme ik wist het!
Vooral omdat door heel de roman de consul door honden gevolgd wordt en op het einde was hij in die ravijn gevallen en dat was een tamelijk lange en intense scene en dan gooien ze hem die hond na...had het moeten weten... :| zo was het toch he?...Hey, man, no hard feelings, iedereen maakt fouten! Wij zijn mensen, die doen dat.

PS: ivm die alliteratie; ik heb het niet zo voor poëzie misschien dat ik daarom nog minder op zo'n dingen let. Is een van de redenen waarom ik niet voor Literatuur gekozen heb, want de boeken zijn best ok, maar dat urenlang geanalyseer van vier woordjes die zogezegd een gedicht vormen...Ach ja, ieder zijn smaak, niet waar? :wink:

Attiladehun 26 juni 2004 10:40

Citaat:

Citaat:

Die zin is bij mij alleen maar blijven hangen omdat er een soort van alliteratie inzit: '... a dead dog down...'. Kunt ge mij vergeven, Ibeke? :(

Ik ga u ook een toegeving doen: toen ik gevonden had uit welk boek, dacht ik: Maar natuurlijk! Weet ge? Gelijk bij van die kwissen en ge weet het niet en dan zeggen ze het en denkt: Mor verdoeme ik wist het!
Vooral omdat door heel de roman de consul door honden gevolgd wordt en op het einde was hij in die ravijn gevallen en dat was een tamelijk lange en intense scene en dan gooien ze hem die hond na...had het moeten weten... :| zo was het toch he?...Hey, man, no hard feelings, iedereen maakt fouten! Wij zijn mensen, die doen dat.

PS: ivm die alliteratie; ik heb het niet zo voor poëzie misschien dat ik daarom nog minder op zo'n dingen let. Is een van de redenen waarom ik niet voor Literatuur gekozen heb, want de boeken zijn best ok, maar dat urenlang geanalyseer van vier woordjes die zogezegd een gedicht vormen...Ach ja, ieder zijn smaak, niet waar? :wink:

Inderdaad. Ben blij dat we dat misverstand uit de weg hebben geholpen.
En juist ja: die hond is er bijna vanaf het begin bij. Je kent het, Ibeke, je kent het boek wel degelijk. Well done!
En zelf ben ik ook niet zo'n gedichtenman, geef mij maar proza, maar dan wel van het kaliber van iemand als Lowry.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be