Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zal het 'Akkoord van de Piepkuikens' hen windeieren leggen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160517)

SDG 19 september 2011 13:29

.

Boduo 19 september 2011 13:39

[quote=Fieseler;5698515]
Citaat:

.....
Dit akkoord gaat voor Vlaanderen een enorme verarming betekenen.

Als men daarbij dan optelt hetgeen ik van de Vlaming op politiek gebied denk* dan kan ik eigenlijk enkel meewarig vaststellen: loontje -> boontje.

*:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=22
Nu komt de aap uit de mouw: de financiering.
Inderdaad: dat zal een verarming voor Vlaanderen worden als ze voortdoen zoals ze nu bezig zijn.

:evil: :x :evil:

Xenophon 19 september 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5699323)
Waarom moet de N-VA uit de Vlaamse gewerkt worden?

Om het regeerakkoord in de vuilbak te kunnen gooien, zodat de Vlaming de rekening kan betalen voor de Walen.

En ook omdat een kuur in het cordon misschien louterend kan werken.

Misschien gaan dan zelfs een paar ogen opengaan. Denk aan de keer dat BDW de nota Di Rupo afschoot, in het gedacht dat de traditionele partijen voor het Vlaamse belang zouden kiezen.

Ik denk dan, naieve onnozelaar, ze hebben anderhalf jaar samengewerkt om de N-VA eraf te krijgen. BDW dacht dat ze hem gingen volgen, voor Vlaanderen... :roll:

Anna List 19 september 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5699619)
Iedereen zit hier maar Eberhard vierkant uit te lachen omwille van zijn kaartjes, maar ik heb zelf altijd al gezegd dat ik ze soms nog gewoon vrij optimistisch inschat, gezien de mentaliteit van de doorsnee Vlaming.

ik heb Eberhard daar nog nooit voor uitgelachen ze ...

zijn boodschap is er geen om vrolijk van te worden ... maar als er meer Vlamingen zich van die boodschap bewust zouden willen worden ... zou dat al een stap vooruit zijn.

het is uiteindelijk argument nr 1 tegen Belgie.

Anna List 19 september 2011 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5699656)
...

Misschien gaan dan zelfs een paar ogen opengaan. Denk aan de keer dat BDW de nota Di Rupo afschoot, in het gedacht dat de traditionele partijen voor het Vlaamse belang zouden kiezen.

Ik denk dan, naieve onnozelaar, ze hebben anderhalf jaar samengewerkt om de N-VA eraf te krijgen. BDW dacht dat ze hem gingen volgen, voor Vlaanderen... :roll:

VRT heeft van BDW 'het politiek strategisch genie' gemaakt ... niet de politieke realiteit.

SDG 19 september 2011 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699657)
ik heb Eberhard daar nog nooit voor uitgelachen ze ...

zijn boodschap is er geen om vrolijk van te worden ... maar als er meer Vlamingen zich van die boodschap bewust zouden willen worden ... zou dat al een stap vooruit zijn.

het is uiteindelijk argument nr 1 tegen Belgie.

Verdomme, wil ik nog iets veranderen aan mijn post en blijken mijn dertig minuten om te zijn. Klote forum... :x

Pelgrim 19 september 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699607)
zonder Brussel+de 6 faciliteitengemeenten in de Vl rand ... maar mogelijk ook nog Ronse ea

Geheel Brabant valt onder die Brusselse Metropolitaanse Gemeenschap. Een sterk argument voor de Bruxo-Belgische internationale lobby.

Anna List 19 september 2011 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5699667)
Geheel Brabant valt onder die Brusselse Metropolitaanse Gemeenschap. Een sterk argument voor de Bruxo-Belgische internationale lobby.

da's een beetje te defaitistisch en te kort door de bocht. gaat m om de autonomie.

die wt niet aangetast door BMG, maar wel door het akkoord over de burgemeesters.

SDG 19 september 2011 14:09

Citaat:

Om op de vraag van de draadstarter te antwoorden, het zal noch de piepkuikens noch de Vlamingen zelf windeieren leggen. Het zullen wellicht eerder eierwinden zijn. De Vlamingskes hebben geen flauw benul van wat er hen nog boven het hoofd hangt.

SDG 19 september 2011 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699676)
da's een beetje te defaitistisch en te kort door de bocht. gaat m om de autonomie.

die wt niet aangetast door BMG, maar wel door het akkoord over de burgemeesters.

Nù misschien nog niet, nee.

speurneus 19 september 2011 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5699403)
Een Regering

Hoe belachelijk.
Als zou blijken dat EDR achter de rug van de andere Vlaamse partijen akkoorden aan het smeden is met BDW laten OVLD, CD&V & groen EDR vallen als een baksteen. Wat dit met een maken van een regering te maken heeft begrijp ik helemaal niet.
Anderzijds is het voor EDR veel interessanter om over het socio-economische gesprekken te voeren met de andere Vl partijen dan met BDW wiens standpunten veel te rechts zijn in de ogen van EDR.

speurneus 19 september 2011 14:33

[quote=Boduo;5699631]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5698515)

Nu komt de aap uit de mouw: de financiering.
Inderdaad: dat zal een verarming voor Vlaanderen worden als ze voortdoen zoals ze nu bezig zijn.

:evil: :x :evil:

Iedereen met ietwat gezond verstand weet dat de besparingen die voor de deur staan iedereen pijn zullen doen.
Uiteraard kan Vlaanderen het been stijf houden en weigeren om inspanningen te leveren om de fameuze 22 miljard dicht te rijden.
Maar iedereen weet dat het geld dan rechtstreeks bij de burgers i.c. Vlamingen gehaald zal worden.
Wedden dat diezelfde Vlaming dit de Vlaamse regering niet in dank zal afnemen.

Anna List 19 september 2011 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5699726)
Iedereen met ietwat gezond verstand weet dat de besparingen die voor de deur staan iedereen pijn zullen doen.
Uiteraard kan Vlaanderen het been stijf houden en weigeren om inspanningen te leveren om de fameuze 22 miljard dicht te rijden.
Maar iedereen weet dat het geld dan rechtstreeks bij de burgers i.c. Vlamingen gehaald zal worden.
Wedden dat diezelfde Vlaming dit de Vlaamse regering niet in dank zal afnemen.

da's BS

als de VL regering capituleert en collaboreert, dan betalen de Vlamingen niet minder, maar 2x.

da's Belgische realiteit, niet uwe wishfull thinking verkocht als collabo-tsjeefse-realpolitik.

Pelgrim 19 september 2011 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699676)

Realistisch. Zodra die instelling bestaat is er sprake van een Groot-Brussel waar de internationale francofone lobby gebruik van kan maken. Zeker met een politieke elite zoals die van Vlaanderen als tegenstander...

k9 19 september 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5699656)
Om het regeerakkoord in de vuilbak te kunnen gooien, zodat de Vlaming de rekening kan betalen voor de Walen.

Dan worden ze de volgende verkiezing nog erger afgestraft als in 2010, zo dom zijn ze ook niet.

Citaat:

En ook omdat een kuur in het cordon misschien louterend kan werken.
Dat deed het niet voor het VB, en er is geen reden om een cordon rond de NVA te doen, verwar je dromen niet voor de realiteit.

Citaat:

de NVA schoot note de di rupo af omdat die heel slecht was. Geen idee waar je haalt dat de rest met VB zou samenwerken.

Citaat:

NVA heeft rgaag een goed akkoord of de rest die een slecht akkoord aanvaard, dat is het beste voor hen.

k9 19 september 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5699659)
VRT heeft van BDW 'het politiek strategisch genie' gemaakt ... niet de politieke realiteit.

Nee dat heeft de NVA gedaan met hun keuzes. VRT heeft daar weinig toe bijgedragen.

k9 19 september 2011 15:25

Citaat:

Onzin, dat is een praatclub, daar zit niks van de bevoegdheden en dus word dat totaal genegeerd.

Anna List 19 september 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 5699850)
Nee dat heeft de NVA gedaan met hun keuzes. VRT heeft daar weinig toe bijgedragen.

lol

Hoera 19 september 2011 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 5699853)
Onzin, dat is een praatclub, daar zit niks van de bevoegdheden en dus word dat totaal genegeerd.

Nu nog wel een praatclub.... maar de bedoeling is dat bij volgende staatshervormingen wel bevoegdheden zullen gegeven worden...

kelt 19 september 2011 17:07

Waarover hebben we het hier eigenlijk al dagenlang?

Zolang er geen REGERINGSAKKOORD is,is er in de feiten ook geen BHV-akkoord....

De demarche van de O-VLD vandaag (met de hint dat voor hen de groenen er nu wel af moeten) heeft waarschijnlijk niet geholpen....

En we dachten onderhand dat er deze keer enkel aan Franstalige kant,en dan meer specifiek binnen het jkartel MR-FdF problemen waren...

.............allemaal zeer vertrouwen-wekkend :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be