![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Komaan zeg, alsof versnippering geen probleem is in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt mij dus geen toeval dat we hier stilaan meer en meer aanhorige diersoorten gaan ontmoeten. Denk ook aan de Spaanse gieren die hier ook al een paar keer waargenomen werden. |
Citaat:
Die groep gieren was hier toen, geloof ik, omdat er in Spanje geen (of heel weinig) eten meer was. Niet zo gek veel later zijn ze dan ook terug naar die streken gegaan. Al heb je op zich wel een punt, al is het gros van de soorten die hier niet thuishoren hier maar geraakt doordat ze ingevoerd/ontsnapt zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat onze natuur aan een heropleving toe is bleek overigens ook uit krantenberichten op 12/07/08 : "Schelde weer even visrijk als in 1900" Ik becommentarieerde dit toen met volgende limerick : Er komt weer leven langs de dijken nu visvangsten wonderbaarlijk blijken. Veel haring en sprot voorn, grondel en bot. Ik zie weer tjalken zeilen strijken. |
is het niet zoiets als de (in)fameuze waaslandwolf?
|
Citaat:
http://www.hbvl.be/limburg/zutendaal...zutendaal.aspx |
En zeggen dat de herten hier momenteel volop aan het burlen zijn ... Geen wolf die hier nu zijn kop laat zien !
|
Hoelang gaat het duren eer ze dat dier omleggen omdat het wat teveel schapen hunne nek heeft doorgebeten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Och arm Belgie - hoe onnozel zijt gij. Een enkel wolfje maakt nog geen zomer ......
|
Citaat:
Edit: een voorbeeldje uit 2004. Wat vergeten mensen toch vlug tegenwoordig. La Belgique crie « au loup » |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat weet je toch al langer dat ik een vuile moordenaar ben. Een schietgrage cowboy zonder enig moreel besef. Je had mijn post daar toch niet voor nodig om dat hard te maken? Versnippering mag dan nog een probleem zijn mensen als U blijken nog veel nefaster voor het wild in onze streken. Maar hey... zolang die jagers maar niet kunnen jagen hé... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be