![]() |
Ik heb ook zo nog een hele oude ergens liggen, ...
maar ik kan nu niet op de titel komen, ... Kleppende Klipper vond ik ook niet slecht. |
Deze ook:
![]() Zo rond nr. 180 is het snel bergaf gegaan, vind ik, en vanaf nr. 200 vond ik er niets meer aan. De grote stripreeksen hebben medio/eind jaren '80 aan kwaliteit verloren. In diezelfde periode ging ook het Weekblad Kuifje op de fles :-( |
Ik ben gestopt met S&W te lezen toen de Lambik van veroempelde Antwerpenaar veranderde in een gladde Nederlander.
|
Citaat:
|
De allerbeste strips van Suske & Wiske, en ook die van Jommeke, zijn de originele strips waarin men nog dialect praat. Daar zitten soms zeer geslaagde grappen in, humoristisch op meerdere niveaus.
De laatste 20 jaar is Suske & Wiske absoluut het lezen niet meer waard, en is de serie geëvolueerd van een geslaagde stripserie voor alle leeftijden naar een middelmatige jeugdserie. |
Citaat:
Een groot deel van het budget gaat nu naar PC, videogames en GSM's. |
Het is misgegaan toen Schalulleke moest veranderd worden in Schanulleke voor de sexueel geobsedeerde Hollanders.
|
Citaat:
Schanulleke klinkt ook goed trouwens. |
Citaat:
Je ontneemt op een popje toch niet zijn naam. En het waren niet de Hollanders maar de priesters die bezwaar maakte. |
Het internet doet ook niet veel goed aan de "historische" stripreeksen. Een hele hoop webcomics zijn gratis, en sommigen van goeie kwaliteit erboven op.
Ook mogen we de veranderende demagogie van België niet vergeten. Een hele hoop kinderen hebben ouders die strips als verderfelijk zien, verboden afbeeldingen van mensen, dieren, planten en zelfs landschappen om maar 1 puntje op te noemen. |
Citaat:
En tot ver in de jaren '60 had je mensen die morele bezwaren maakte tegen strips. Dick Bos bv zou aanzetten tot geweld. http://www.uitgeverij-panda.nl/db_af...redac_afl1.jpg |
Kiekeboe is leuker
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Nu, Nederland heeft eveneens een veranderende demografie. Dus dat argument gaat niet op. |
Asterix is veel leuker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Urbanus :cheer:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be