Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarom lezen jullie Suske en Wiske niet meer ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=160906)

Herr Flick 27 september 2011 14:04

Ik heb ook zo nog een hele oude ergens liggen, ...

maar ik kan nu niet op de titel komen, ...

Kleppende Klipper vond ik ook niet slecht.

Johan217 27 september 2011 14:11

Deze ook:

Zo rond nr. 180 is het snel bergaf gegaan, vind ik, en vanaf nr. 200 vond ik er niets meer aan. De grote stripreeksen hebben medio/eind jaren '80 aan kwaliteit verloren. In diezelfde periode ging ook het Weekblad Kuifje op de fles :-(

Xenophon 27 september 2011 14:53

Ik ben gestopt met S&W te lezen toen de Lambik van veroempelde Antwerpenaar veranderde in een gladde Nederlander.

bgf324 27 september 2011 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5713591)
Ik vind Jommeke eigenlijk een beetje te naïef qua verhaallijn. Zal wel mijn leeftijd zijn, zeker?

Ik heb er sinds mijn 14de ook geen meer gelezen ...

kiko 27 september 2011 16:14

De allerbeste strips van Suske & Wiske, en ook die van Jommeke, zijn de originele strips waarin men nog dialect praat. Daar zitten soms zeer geslaagde grappen in, humoristisch op meerdere niveaus.

De laatste 20 jaar is Suske & Wiske absoluut het lezen niet meer waard, en is de serie geëvolueerd van een geslaagde stripserie voor alle leeftijden naar een middelmatige jeugdserie.

kiko 27 september 2011 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5713352)
Is het niet een algemeen fenomeen dat het lezen van (mainstream)strips achteruitgaat of denk ik dat maar? Hoe doen Jommeke en Kiekeboe het eigenlijk nog?

Het gaat wel wat achteruit, enkel de klassiekers en hier en daar andere series kunnen nog overleven.

Een groot deel van het budget gaat nu naar PC, videogames en GSM's.

Zucht 27 september 2011 16:31

Het is misgegaan toen Schalulleke moest veranderd worden in Schanulleke voor de sexueel geobsedeerde Hollanders.

kiko 27 september 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5714017)
Het is misgegaan toen Schalulleke moest veranderd worden in Schanulleke voor de sexueel geobsedeerde Hollanders.

Ook al hoefde de naam voor mij niet veranderd te worden, ik kan ergens wel begrijpen dat men daar 50 jaar geleden over struikelde.

Schanulleke klinkt ook goed trouwens.

Derk de Tweede 27 september 2011 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 5714017)

Heette ze echt eerst Schalulleke ?
Je ontneemt op een popje toch niet zijn naam.
En het waren niet de Hollanders maar de priesters die bezwaar maakte.

maddox 27 september 2011 17:25

Het internet doet ook niet veel goed aan de "historische" stripreeksen. Een hele hoop webcomics zijn gratis, en sommigen van goeie kwaliteit erboven op.

Ook mogen we de veranderende demagogie van België niet vergeten. Een hele hoop kinderen hebben ouders die strips als verderfelijk zien, verboden afbeeldingen van mensen, dieren, planten en zelfs landschappen om maar 1 puntje op te noemen.

Derk de Tweede 27 september 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5714113)
Het internet doet ook niet veel goed aan de "historische" stripreeksen. Een hele hoop webcomics zijn gratis, en sommigen van goeie kwaliteit erboven op.

Ook mogen we de veranderende demagogie van België niet vergeten. Een hele hoop kinderen hebben ouders die strips als verderfelijk zien, verboden afbeeldingen van mensen, dieren, planten en zelfs landschappen om maar 1 puntje op te noemen.

Mijn moeder mog van haar moeder (mijn oma dus) niet naar de bioscoop.
En tot ver in de jaren '60 had je mensen die morele bezwaren maakte tegen strips.
Dick Bos bv zou aanzetten tot geweld.

http://www.uitgeverij-panda.nl/db_af...redac_afl1.jpg

karo 27 september 2011 17:35

Kiekeboe is leuker

Steve_M 27 september 2011 17:52

Citaat:

Ja, d�*t zal het zijn.

Txiki 27 september 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5714130)
Kiekeboe is leuker

Kiekeboe... wat een sof.... :cheer: Heinz :cheer:

Adam Smith 27 september 2011 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5713240)
De titel die je als plaatje bijvoegt zegt al veel: de reeks lijkt zich meer op Nederland te richten en op zich is dat niet verkeerd. Elfstedentocht, de Amsterdam, KLM, Deltawerken,...
Het lijkt mij niet onlogisch dat die dingen meer aanslaan in Nederland.

Die evolutie is al een tijdje aan de gang en zelfs met terugwerkende kracht:

Die middelste variant kende ik niet, ondanks dat ik een Brabantse Nederlander ben.

Specksnyder 27 september 2011 18:18

Citaat:

Ik neem aan dat het demografie moest zijn?

Nu, Nederland heeft eveneens een veranderende demografie. Dus dat argument gaat niet op.

Mitgard 27 september 2011 18:20

Asterix is veel leuker.

Txiki 27 september 2011 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5714218)
Asterix is veel leuker.

:-D :cheer:

bgf324 27 september 2011 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5714130)
Kiekeboe is leuker

Neen. Nog vele malen saaier.

bgf324 27 september 2011 18:25

Urbanus :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be