Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Alle Argumenten Contra EU op een Rij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161712)

D'ARTOIS 23 oktober 2011 22:43

Ik had ooit het genoegen Paul van Buitenen te ontmoeten.
We hadden het toen over een bepaalde juffrouw die er tal van ongure vriendjes op na hield maar er altoos in slaagde zich politiek naar voren te wringen.

In de politiek gelden de wetten van de zwaartekracht niet en derhalve kon ze ook nergens op afgrekend worden. Ten tijde dat haar ongure vriendjes hun respectievelijke afrekeningen tegemoet gingen, kon de dame zich vijwaren van elke smet alhoewel het bij de insiders haar betrokkenheid ruimschoots belkend was.
Tot nog toe is het EU monstrum zo log, zo groot en omvangrijk dat het paard van Troje een hobbelpaard is vergeleken bij het carcinoom dat EU heet.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat het monstrum EU aan dat carcinoom dat Brussel heet zal bezwijken. De vraag is alleen wanneer?
Politici met het kaliber van trol Rompuy, maoist Barroso en de rest van de poppenspelers zullen tot hun laatste politieke snik vechten om dit kankergezwel in stand te houden c.q. te vergroten.
Het gebrek aan eenduidigheid verschaffen wederom de laatste ontwikkelingen.

Men wil nu het verdrag van Rome op de helling leggen om de weg vrij te maken Griekenland binnen de EU te houden.
Alle geldende regels zullen hierbij opzij gezet worden en kan alleen een van de lidmaten een spaak in het wiel steken door een veto uit te spreken.

Zelfs het VK, dat zich volgens bepaalde berichten zich zou opmaken voor een referendum teneinde te beslissen of het in de EU blijft of niet, wijzigt plotseloos haar koers ten faveure van de maoist en zijn lakeien.

Kodo Kodo 23 oktober 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5760151)
Moet ik hieruit afleiden dat je journalist bent ?

Neen
Citaat:

Waarom schrijf jij dan niet eens een wereldschokkend bericht ?
Schokken is niet de juiste methode - en ik weet niet of ik dat zou kunnen. Je kunt er het strategisch juiste moment voor kiezen, maar waarheid en strategie lopen elkaar al gauw voor de voeten.

D'ARTOIS 24 oktober 2011 01:16

Goed gezegd. Vandaar dat gelul in Brussel. Ook de pers maakt er een troep van en kletsen ook maar raak wat ze voor de voeten komt. Betrouwbare berichtgeving bestaat tegenwoordig niet meer. De kwaloiteit van de pers is inherent aan de kwaliteit van het soort lieden dat journalistiek bedrijft.

Ik denk dat internet een van de oorzaken daarvan is. Het nieuws is geen nieuws meer als het in de dagbladen verschijnt en concentreert men zich op sport, misdaad en de achterklap.
Passen bij het iq van het hedendaagse klootjesvolk.

Sjaax 24 oktober 2011 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5760200)
Zelfs het VK, dat zich volgens bepaalde berichten zich zou opmaken voor een referendum teneinde te beslissen of het in de EU blijft of niet, wijzigt plotseloos haar koers ten faveure van de maoist en zijn lakeien.

Is dat niet een argument tegen de EU? Een Cameron die met zijn mond zo weinig mogelijk met de EU van doen wil hebben, voelt zich zo onder druk gezet door Van Rompuy & co dat hij zich toch aan de EU vastklampt.

Btw1: plotseloos, geweldige vondst! Het lijkt plotseling, maar eigenlijk gebeurt het lang verwachte.

Btw2: het is niet haar koers, maar zijn koers (het VK is onzijdig).

D'ARTOIS 24 oktober 2011 16:14

@ Sjaax

Een land of regering is altijd vrouwelijk (dacht ik). Maar inderdaad is Het onzijdig.

Toch is er een grote weerstand tegen de plannen van Cameron. Tory gaat absoluut tegen EU stemmen (zoals ik dat uit een bericht vandaag van de BBC mag begrijpen).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be