Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Compensatie Pukkelpop: een regelrechte schande (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161858)

Kawadude 17 oktober 2011 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5748791)
Om je te verzekeren tegen een risico dat zich kan voordoen met een bepaalde probabiliteit. Hoe hoog of laag die probabiliteit is is op zich onbelangrijk.

Enkel voor de hoogte van de premie is er een zeker vorm van rangschikking van probabiliteit ;-)

discuz 17 oktober 2011 23:49

Enfin, bottom line:

Tamelijk lullig openingsbod van PP, maar we willen vooruit dus we gaan een lullig tegenbod doen:

- alle rekeningen van PP, alle persoonlijke rekeningen van de hoofdorganisatie worden geblokkeerd en onder curatele geplaatst. Volledig financieel onderzoek
EN - onafhankelijk team van experten, onder controle van een gerenommeerde internationale onderzoeksinstantie doen een ramponderzoek.
EN - verzekering vergoed schade, niet rampenfonds
EN - strakkere wetgeving, verzekering, meer verplichtingen

Zapatista 17 oktober 2011 23:52

Het beste is dat iedereen hier in trapt en dit bod met open armen zal ontvangen.

illwill 18 oktober 2011 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5748447)
Chokri doet het weer:

http://www.pukkelpop.be/nl/faq/tegemoetkoming

Hoewel het zwart op wit op de achterkant van alle tickets stond betaalt PP niets terug. In de plaats krijgen de gedupeerden 30 of 60 eet-en drankbonnen.

Een grof schandaal.

De bonnen hebben ook geen vaste geldwaarde: 'heden' hebben ze een waarde van 2,5 euro.

En nog straffer, die bonnen zijn opgesplitst over de drie volgende edities, dus je moet de drie komende jaar een ticket kopen.

En nog zijn er mensen die Chokri heilig willen verklaren. Pijnlijk.

Kan iemand mij eigenlijk eens uitleggen waar zogezegt pukkelpop verlies aan gemaakt heeft.

Pukkelpop was uitverkocht en heeft al het geld dus van iedereen gekregen....sommige artiesten moeten ze niet betalen...en de schade is voor de verzekering...dus hoe kan pukkelpop in de negatieve getallen zitten?
De verkoop van drank ed. gaan toch de winst niet uitmaken voor pukkelpop zelf, verhuren zij de plaatsen niet gewoon zodat iemand drank of eten kan verkopen?

vlijmscherp 18 oktober 2011 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 5748932)
Enfin, bottom line:

Tamelijk lullig openingsbod van PP, maar we willen vooruit dus we gaan een lullig tegenbod doen:

- alle rekeningen van PP, alle persoonlijke rekeningen van de hoofdorganisatie worden geblokkeerd en onder curatele geplaatst. Volledig financieel onderzoek
EN - onafhankelijk team van experten, onder controle van een gerenommeerde internationale onderzoeksinstantie doen een ramponderzoek.
EN - verzekering vergoed schade, niet rampenfonds
EN - strakkere wetgeving, verzekering, meer verplichtingen

wie is "we"?

Flippend Rund 18 oktober 2011 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5748934)
Het beste is dat iedereen hier in trapt en dit bod met open armen zal ontvangen.

die mentaliteit van "ik ben enkel maar uw klant, veeg gerust uw voeten aan mij" zit diep in de Vlaamse psyche.

Arouet 18 oktober 2011 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5748787)
Hangt af van de reden van de brand he. Ik zou het alleszins belachelijk vinden als ze je een drankbonnetje kado geven voor de volgende opera als je opnieuw de volle pot moet neertellen. Als je dat niet wenst te doen krijg je geen barst.

Tenzij je, je drankbonnen gewoon verkoopt, de organisatie heeft zelf aangegeven dat dit toegelaten is. Dus als je niet wilt komen kan je gewoon je bonnen verkopen aan iemand die wel gaat en op die manier heb je toch nog geld terug.

Voltian 18 oktober 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5749021)
Kan iemand mij eigenlijk eens uitleggen waar zogezegt pukkelpop verlies aan gemaakt heeft.

Pukkelpop was uitverkocht en heeft al het geld dus van iedereen gekregen....sommige artiesten moeten ze niet betalen...en de schade is voor de verzekering...dus hoe kan pukkelpop in de negatieve getallen zitten?
De verkoop van drank ed. gaan toch de winst niet uitmaken voor pukkelpop zelf, verhuren zij de plaatsen niet gewoon zodat iemand drank of eten kan verkopen?

De gage van de bands zijn de grootste uitgaven en die zijn gewoon betaald; en ik begrijp dat verkoop van drank en eten een belangrijke inkomstenbron is.

Dus, de uitgaven zijn niet verminderd en de belangrijkst inkomsten zijn weggevallen ==> probleem

Voltian 18 oktober 2011 11:54

Wie van jullie azijnpissers had eigenlijk effectief een ticket voor pukkelop? Hebben jullie te lijden onder de -door jullie slecht ontvangen- compensatieregeling?

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie daar nu zo heftig over doen.

zebrapad 18 oktober 2011 11:57

Het kan natuurlijk zijn dat PP het geld van de ticketverkoop al in Dexia hadden gestoken...

Ratatosk 18 oktober 2011 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749451)
De gage van de bands zijn de grootste uitgaven en die zijn gewoon betaald; en ik begrijp dat verkoop van drank en eten een belangrijke inkomstenbron is.

Dus, de uitgaven zijn niet verminderd en de belangrijkst inkomsten zijn weggevallen ==> probleem

Daar hebben ze een verzekering voor.

guido 007 18 oktober 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rio (Bericht 5748580)
Wees blij dat er een compensatie komt. De hoedanigheid ervan is minder belangrijk.

Je moet betalen om compensatie te krijgen????

guido 007 18 oktober 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5748606)
Moet, moet, moet, de organisatoren zullen daar wel zelf over beslissen. En als het u niet aanstaat, ga dan ook niet naar zo'n festival.

Dat Chokri doet waar we hem een riant loon voor betalen.

Voltian 18 oktober 2011 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5749497)
Daar hebben ze een verzekering voor.

waarvoor, de gages?; ik begrijp dat 80% van die uitgaven niet gerecupereerd zijn door de organisatie.

Voltian 18 oktober 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5749500)
Dat Chokri doet waar we hem een riant loon voor betalen.

wie is "we"?, de festivalganger?

guido 007 18 oktober 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5748643)
Laat staan dat de operagangers er nog zelf om zouden vragen. How low can you go?

Hoeveel kost een operaticket?
Moet je drankbonnetjes en dergelijke op voorhand kopen bij de opera?

Er zijn jongeren die meer dan 200 euro of 8000 bef geïnvesteerd hebben.

guido 007 18 oktober 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749507)
wie is "we"?, de festivalganger?

De belastingbetaler

illwill 18 oktober 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749451)

Op stubru is bekend gemaakt dat er enkele bands hun gage hebben laten vallen.

Is dat zo? Is drank en eten belangrijk voor het festival zelve? Verhuurt pukkelpop de standjes niet gewoon aan 3den welke dus ook gewoon pukkelpop hebben betaald? Ook weet ik dat er heel wat mensen al hun drank en eet bonnetjes al gekocht hadden...opnieuw al ontvangen geld...

Ik zie dus voorlopig dat de uitgaven deels veminderd zijn en de inkomsten zijn gebleven.

Ratatosk 18 oktober 2011 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 5749504)
waarvoor, de gages?; ik begrijp dat 80% van die uitgaven niet gerecupereerd zijn door de organisatie.

Dat is de fout van de organisatie, als je het verstand niet hebt om een deftige verzekering af te sluiten. Moet de festivalganger opdraaien voor de domheid van de organisatie?

fox 18 oktober 2011 12:32

Chokri, de man van "de mensen".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be