Herr Oberst |
27 oktober 2011 18:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo-
(Bericht 5761846)
Het Westers crapuul (lees: financiële elite van het Westen, de US-Oostkust,...) vond het nodig haar gewapende arm, de NATO dus, in te zetten tegen het Libische staatshoofd Kadhaffi. Het land is in aanzienlijke mate vernield, er zijn geen politieke leiders of instellingen, er is een gigantisch machtsvacuüm en dus is de weg vrijgemaakt voor de gedroomde vijand van dit Westers crapuul: de boze islamisten. De lieve edele "rebellen" die streden tegen de wrede onderdrukking laten zich ondertussen gaandeweg kennen. De moord op Kadhaffi was nog maar een voorproefje. De fundamentalisten zijn in opmars!
De mensenrechtenorganisatie Fédération internationale des ligues des droits de l'Homme (FIDH) maakt zich nu zorgen over een mogelijke "achteruitgang" in Libië na de aankondiging dat de sharia, de islamitische wet, opnieuw ingevoerd zal worden. :lol: De organisatie roept de Libiërs op, waakzaam te blijven. En zo creëert de Westerse heersende elite haar eigen vijanden, geruggesteund door nuttige idioten zoals VB, PVV,...
"Er zijn in Libië geen duizenden doden gevallen om terug te keren naar een toestand op fundamentalistische wijze", liet Souhayr Belhassen, voorzitter van de FIDH, weten. Bij de uitroeping van de "totale bevrijding" van Libië zondag in Benghazi heeft voorzitter Moestafa Abdel Jalil van de Nationale Overgangsraad herhaald dat de wetten gebaseerd zullen zijn op de sharia. Belhassen is verontrust: "Deze uitspraak strookt niet met wat we in de Libische straten gehoord hebben". Frankrijk en de Europese Unie hebben maandag opgeroepen om in het nieuwe Libië de mensenrechten te respecteren.
:rofl:
|
U maakt een juiste analyse, maar waarom u hier per sé het VB en de PVV wilt bij betrekken is mij een raadsel. Sinds het begin van de oorlog in Libië staan deze partijen, net zoals andere rechts-conservatieven in Europa (bv. het Front National) kritisch tegen de NAVO-interventie; reeds vanaf het begin waarschuwen deze partijen voor het feit dat de Arabische lente wel eens tot een islamitische winter kan leiden. Ik zie dus niet in waarom u deze partijen er hier bijsleurt als 'nuttige idioten', aangezien ze uw eigen analyse grotendeels delen. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat den Eddy zijn obsessie met het VB goed kan overbrengen op zijn volgelingen.
|