subocaj |
14 november 2011 05:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 5799566)
En onze lach gaan ze ons niet rap kunnen afpakken !
(alhoewel ik toch groen ga lachen, als ik zal horen hoeveel percent solidariteitsbijdrage ik zal mogen ophoesten van mijn zuurverdiend pensioen)
|
Die betaal je nu toch ook al.
Ze dient enkel om de put die de bankiers gemaakt hebben te vullen.
En die krijgen ze niet gevuld omdat de structuren niet aangepakt worden.
Ieder jaar voor de opmaak van de begroting, van de Eyskensen over de Martensen, Dehaenes en Verhofstadje, hoor je niets anders dan, "wij" moeten de buikriem aanspannen, "wij" moeten de tering naar de nering stellen, "wij" leven boven onze stand en zo kan ik er nog meer aanhalen. Maar degenen, die echt boven hun stand leven die worden met rust gelaten, omdat ze er zelf toe behoren.
Als je ziet dat Dexia nu weer 4 miljard reële steun (dus niet garant staan, maar echt geld) gekregen heeft, omdat ze geen dekking meer hebben voor hun normale werking, moet je je toch niet meer afvragen met wie je solidair moet zijn.
Moet ik solidair zijn met degenen die ons iedere dag bestelen?
Heb je niet in de gaten dat Sarkozy en Merkel enkel krampachtig proberen hun belangen in de banken te verdedigen, ten koste van de ganse Europese bevolking.
Ik heb me ingedekt, liever 1 miljoen roepies in de hand dan 50.000 waardeloze € in de lucht.
|