Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Eremoord voor assisen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163485)

Elbow 21 november 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5816708)
We weten al langer dat sjok selectief ''vergeet' als het is om haar moslimtroetsels uit de wind te zetten.

Medeplichtigheid met voorbedachte rade dus.

daiwa 21 november 2011 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5816719)
Ja ja ik weet dat nog...

...tot men ontdekte dat er een tante van Patrick Jansens ook bij het Vlaams Belang zat.

Toen zweeg de pers er over. Om je te bescheuren die hypocrisie.

Maar de strafste was natuurlijk Verhofstadt:
En ik denk dat het een daad is die iedereen in ons land tot bezinning moet brengen over tot wat het extreem-rechts gedachtengoed kan leiden.
Bron: http://www.politics.be/duiding/646/

Paulus.

Maar sjok weet dat allemaal niet meer hoor. :roll:

Citaat:

Minister van Buitenlandse Zaken, Karel De Gucht, verklaarde vlak na de moorden dat hij niet alleen het VB maar ook de aanhang van deze partij verantwoordelijk hield "voor het klimaat van racisme waarin de moorden plaatsvonden".
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Van_Themsche

Paulus 21 november 2011 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5816708)
We weten al langer dat sjok selectief ''vergeet' als het is om haar moslimtroetsels uit de wind te zetten.

Ach?!

Blijkbaar ben ik niet de enige die genegeerd wordt door Arti, als ik haar met gefundeerde feiten uit wikipedia confronteer...

Goed om weten.

Paulus.

Paulus 21 november 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5816739)
Maar sjok weet dat allemaal niet meer hoor. :roll:

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Van_Themsche

Maar als wij zeggen dat de sossen verantwoordelijk zijn voor het binnenhalen van een bepaald klimaat die tot eermoorden kan leiden in ons land...?

Ho maar.

Dat is lelijk hoor.

Paulus.

Another Jack 21 november 2011 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5816755)
Maar als wij zeggen dat de sossen verantwoordelijk zijn voor het binnenhalen van een bepaald klimaat die tot eermoorden kan leiden in ons land...?

Ho maar.

Dat is lelijk hoor.

Paulus.

Ons gematigd zeeklimaat zou eremoorden aanwakkeren?

daiwa 21 november 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5816795)

Sstttt... of sjok steekt het daar nog op.

"Eén eremoord om de vier maanden in België"
In België wordt iedere vier maanden een eremoord gepleegd. Dat blijkt uit onderzoek van de federale politie, dat in de Senaat werd voorgesteld. Bij eremoord wordt een vrouw gedood omdat zij de eer van de familie in gevaar heeft gebracht door bijvoorbeeld een relatie aan te gaan met een Belgische man of zwanger van hem te worden.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml

Paulus 21 november 2011 22:50

Citaat:

Zijn de sossen verantwoordelijk voor ons gematigd zeeklimaat?

Paulus.

Another Jack 21 november 2011 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5816824)

Paulus.

Als ze dat kunnen voor eremoorden zie ik ze daar ook toe in staat.

daiwa 21 november 2011 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5816824)

Paulus.

De sossen zijn verantwoordelijk voor al wat mis loopt ivm immigratiebeleid maar gelukkig hebben ze geen invloed op het klimaat.

Paulus 21 november 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5816847)
Als ze dat kunnen voor eremoorden zie ik ze daar ook toe in staat.

Als het Vlaams Belang zou kunnen een klimaat te creëren voor moorden zoals die van Hans van Temse, dan zijn ze misschien ook in staat om verantwoordelijk te dragen voor ons gematigd zeeklimaat toch?

Of: hoe onzinning kunnen bepaalde uitspraken niet zijn?!

Paulus.

Another Jack 21 november 2011 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5816878)
Als het Vlaams Belang zou kunnen een klimaat te creëren voor moorden zoals die van Hans van Temse, dan zijn ze misschien ook in staat om verantwoordelijk te dragen voor ons gematigd zeeklimaat toch?

Paulus.

Dat politieke partijen klimaten creeëren is inderdaad regelrechte onzin.
Blij dat we het voor een keer eens zijn.

Paulus 21 november 2011 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5816885)
Dat politieke partijen klimaten creeëren is inderdaad regelrechte onzin.
Blij dat we het voor een keer eens zijn.

Dat hebben we samen goed gedaan!

Paulus.

artisjok 22 november 2011 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5816696)
Het aantal gevallen van racistische moord (een bijzondere slechte term, maar kom) dat de pers haalt, is zonder enige twijfel een bespottelijk laag percentage van het echte aantal.

Tot zolang extreem rechts zelf dergelijke praktijken niet zeer luid en eensgezind veroordelen èn er zware straffen aan vast hangen, zal extreem rechts steeds in het moeras van primitiviteit en barbaarsheid ronddwalen.

Extreem rechts die dergelijke praktijken zwijgend goedkeuren of minimaliseren, zijn wat mij betreft ook tot op zekere hoogte medeplichtig. Dit geldt uiteraard ook voor rechts die, in een misplaatste poging om tolerant over te komen, deze gruwelijke praktijken minimaliseren, trachten te vergoelijken of de aanklagers van de racistische moorden in een slecht daglicht - "linkiewinkie" - proberen te plaatsen.

FIFY

Eigenzinnig 22 november 2011 06:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5816089)
Niet de kritiek op eremoord wordt als racistisch bestempeld. Geef anders het citaat met link.

Dit (uit de OP) "Ik hoop voor alle slachtoffers van die gruwelijke religie & cultuur dat het taboe over de racistische aard van en de vrouwenonderdrukking in de islam nu openlijk besproken wordt" vind ik wel racistisch.

De eremoord eigen maken aan de islam, en aan de cultuur van moslims is demagogie en racistisch.

Nee, de islam heeft er door zijn sexistische inhoud voor gezorgd dat achterlijke middeleeuwse gebruiken zoals 'eremoord' in de 21ste eeuw nog bestaan en 'wettelijk' toegestaan worden in de 'sharia'
Citaat:

In veel landen en gemeenschappen bestaat het gebruik dat schendingen van de 'eer' worden gewroken. In vooral islamitische gemeenschappen leidt dat ertoe dat bijvoorbeeld een vrouw die overspel zou hebben gepleegd of haar familie anderszins tot schande zou hebben gemaakt wordt mishandeld, met zuur overgoten, in brand wordt gestoken of vermoord. Ook mannen worden, in mindere mate, het slachtoffer van eerwraak. Deze moorden worden met een beroep op wetten van de islam (sharia) gerechtvaardigd.
bron: Amnesty international
De paragraaf die 'sjok' vergat te posten...

kiko 22 november 2011 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5817130)
FIFY

Dat je geen weerwoord hebt, kan ik begrijpen, maar gelieve mijn berichten niet meer te verminken.

Eigenzinnig 22 november 2011 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5816577)
Ja.
Eerwraak is echter geenszins beperkt tot de islam: er bestaan sterke tradities van eerwraak in 'machoculturen' in bijv. Sicilië, Corsica en Latijns-Amerikaanse landen. Eremoorden krijgen verhoudingsgewijs grote aandacht van de media, maar ze zijn maar een heel klein percentage van het huiselijk en ander geweld dat vrouwen in veel landen treft. In steeds meer landen vindt de justitie het eermotief niet langer reden om moordenaars vrij te spreken, maar in bijv. Pakistan gaan de meeste daders van eerwraak nog altijd vrijuit.
http://www.amnesty.nl/mensenrechten/...wraak-eremoord

Heeft er iemand weet van moslims die geen eremoorden plegen? Of doen alle moslims dit?

Graag een voorbeeld van een eremoord gepleegd in onze contreien door deze groepen..

Alboreto 22 november 2011 07:00

Citaat:

:lol:

Alboreto 22 november 2011 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5817135)
Dat je geen weerwoord hebt, kan ik begrijpen, maar gelieve mijn berichten niet meer te verminken.

Het toont nochtans vrij goed de zwakte van uw stelling aan.

Eigenzinnig 22 november 2011 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5817147)
Het toont nochtans vrij goed de zwakte van mijn stelling aan.

FIFY

fifytjes zijn kinderspelletjes..

alice 22 november 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5817135)

terechte opmerking!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be