Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tien dagen buitenshuis voor daders van huiselijk geweld (Sabine de Bethune (CD&V)) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163756)

debbie 9 december 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5854210)
Dag Debbie.
Vertel dan eens wat er echt mis is. Ligt het aan de mannen. Of ligt het aan de moeders.
Zou het niet kunnen dat moeders geen beter alternatief vinden dan bij hun man te blijven ?

Wat voor vraag is dat nu? Elke situatie is anders! ik kan alleen zeggen dat als je mishandeld wordt, het erg moeilijk is om daar wat tegen te doen. Ik snap je vraag dus niet. Ligt het aan de moeders??????

Rudy 9 december 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854336)
Wat voor vraag is dat nu? Elke situatie is anders! ik kan alleen zeggen dat als je mishandeld wordt, het erg moeilijk is om daar wat tegen te doen. Ik snap je vraag dus niet. Ligt het aan de moeders??????

Ik zeg niet dat de fout bij de moeders ligt. Ik vraag dat moeders consequent blijven. En niet enkel de moeders moeten consequent blijven, ook justititie, de jeugdrechters en vrederechters in het bijzonder. Ondanks alle gelijkheidsbeginselen merk ik vooral veel begrip voor overgestresseerde moeders.

freelancer 9 december 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5854404)
Ik zeg niet dat de fout bij de moeders ligt. Ik vraag dat moeders consequent blijven. En niet enkel de moeders moeten consequent blijven, ook justititie, de jeugdrechters en vrederechters in het bijzonder. Ondanks alle gelijkheidsbeginselen merk ik vooral veel begrip voor overgestresseerde moeders.

Hebt U de laatste tijd klop gekregen van uw madame? 8O

debbie 9 december 2011 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5854502)
Hebt U de laatste tijd klop gekregen van uw madame? 8O

ik snap ook totaal niet wat hij bedoelt.

manta 9 december 2011 19:32

Ik denk dat hij wil zeggen dat instanties allerhande als een soort van automatisme de kaart trekken van "vrouw slachtoffer/man dader", zonder verder te kijken.

debbie 9 december 2011 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5854524)
Ik denk dat hij wil zeggen dat instanties allerhande als een soort van automatisme de kaart trekken van "vrouw slachtoffer/man dader", zonder verder te kijken.

Oooh maar zo is dat niet in de praktijk hoor. Ze doen daar helemaal niet moeilijk over, als man mag je je vrouw in elkaar kloppen, zelfs als er een 4-jarige kleuter op staat te kijken. Daar vallen ze echt niet over. 8-)

manta 9 december 2011 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854527)
Oooh maar zo is dat niet in de praktijk hoor. Ze doen daar helemaal niet moeilijk over, als man mag je je vrouw in elkaar kloppen, zelfs als er een 4-jarige kleuter op staat te kijken. Daar vallen ze echt niet over. 8-)

Jammer genoeg gebeuren zo'n dingen. Niemand ontkent dat, en dat moet aangepakt worden, maar niet op deze manier.
Er gebeuren ook andere zaken, en vooral door wetjes als hetgene ik HIER aangaf gaat dat nog erger worden.
Ik begrijp goed genoeg dat er vrouwen en kinderen zijn die met geweld in aanraking komen, maar hier sluit men de ogen voor de andere kant van dit soort zaken.

debbie 9 december 2011 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5854537)
Jammer genoeg gebeuren zo'n dingen. Niemand ontkent dat, en dat moet aangepakt worden, maar niet op deze manier.
Er gebeuren ook andere zaken, en vooral door wetjes als hetgene ik HIER aangaf gaat dat nog erger worden.
Ik begrijp goed genoeg dat er vrouwen en kinderen zijn die met geweld in aanraking komen, maar hier sluit men de ogen voor de andere kant van dit soort zaken.

Ik heb er niets op tegen om de agressor voor een tijd uit huis te halen, integendeel.

Francis Vere 9 december 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854543)
Ik heb er niets op tegen om de agressor voor een tijd uit huis te halen, integendeel.

En dan?
10 dagen geen klop krijgen om dan opnieuw de volle laag te krijgen omdat hij/zij zijn/haar frustraties eens goed moet uitwerken?

Huiselijk geweld --> klacht neerleggen en schop afkuisen --> veroordeling en scheiding

Net zoals we niet moeten beginnen met taakstraffen voor doodrijders, moeten we ook niet beginnen met van de scoutspraktijken bij huiselijk geweld.
"allez, jongens, laat alles eens 10 dagen bezinken en dan gaat het wel opnieuw" :roll:
Eens je klop krijgt, dan blijf je klop krijgen.
Niet persoonlijk meegemaakt, maar wel van héél dichtbij.

debbie 9 december 2011 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5854552)
En dan?
10 dagen geen klop krijgen om dan opnieuw de volle laag te krijgen omdat hij/zij zijn/haar frustraties eens goed moet uitwerken?

Huiselijk geweld --> klacht neerleggen en schop afkuisen --> veroordeling en scheiding

Net zoals we niet moeten beginnen met taakstraffen voor doodrijders, moeten we ook niet beginnen met van de scoutspraktijken bij huiselijk geweld.
"allez, jongens, laat alles eens 10 dagen bezinken en dan gaat het wel opnieuw" :roll:
Eens je klop krijgt, dan blijf je klop krijgen.
Niet persoonlijk meegemaakt, maar wel van héél dichtbij.

ja maar toch, die 10 dagen geeft al meer kans om stappen te ondernemen dan 10 minuten. :-P

Francis Vere 9 december 2011 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854558)
ja maar toch, die 10 dagen geeft al meer kans om stappen te ondernemen dan 10 minuten. :-P

Ja maar dat bedoel ik: krijg je klop op tijdstip x, ga dan om x+10sec naar de politie en om x+90 minuten naar familie, vrienden, opvang,...
En kom niet terug na 10,100 of 1000 dagen.

acR0B0T 9 december 2011 20:05

het is een goede maatregel om stoom af telaten

debbie 9 december 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5854563)
Ja maar dat bedoel ik: krijg je klop op tijdstip x, ga dan om x+10sec naar de politie en om x+90 minuten naar familie, vrienden, opvang,...
En kom niet terug na 10,100 of 1000 dagen.

En je denkt dat je onmiddellijk familie, vrienden of opvang klaar hebt staan?

Ratatosk 9 december 2011 20:54

Tegen deze maatregel, het gaat in tegen elke rechtvaardigheidsgevoel.

Francis Vere 9 december 2011 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854569)
En je denkt dat je onmiddellijk familie, vrienden of opvang klaar hebt staan?

http://www.steunpunt.be/xcms/lang__n...1/default.aspx

debbie 9 december 2011 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 5854668)

????? Je krijgt om 10 uur 's avonds klop. Waar ga je heen? Nergens dus. Na 20 minuten laten ze de agressor weer terug naar huis gaan.

filosoof 9 december 2011 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5824981)
In sommige gevallen misschien wel... In andere gevallen bereikt men waarschijnlijk het tegenovergestelde...

uiteraard.

Ratatosk 9 december 2011 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854708)
????? Je krijgt om 10 uur 's avonds klop. Waar ga je heen? Nergens dus. Na 20 minuten laten ze de agressor weer terug naar huis gaan.

Een dader laten ze zo niet vrij. Wat als de man onschuldig is? Daar eens aangedacht?

Men zou bij deze maatregel een extra regeltje moeten toevoegen. Bij een valse klacht heeft de man het recht om de vrouw in elkaar te slaan.

debbie 9 december 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5854715)
Een dader laten ze zo niet vrij. Wat als de man onschuldig is? Daar eens aangedacht?

Men zou bij deze maatregel een extra regeltje moeten toevoegen. Bij een valse klacht heeft de man het recht om de vrouw in elkaar te slaan.

Wees maar zeker dat ze de man meteen weer vrij laten hoor. 20 minuten, meer vraagt het niet! Een verhoor en klaar is kees!

Francis Vere 9 december 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 5854708)

http://www.steunpunt.be/xcms/lang__n...5/default.aspx

mag je dag en nacht bellen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be