Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
(Bericht 5831298)
Er is een feitelijk cordon op federaal vlak, dat is ondertussen duidelijk. Op het Vlaamse niveau mag de N-VA meespelen met de traditionelen, zolang het om het beheer van de inboedel gaat en er geen fundamentele zaken bereikt worden die de onafhankelijkheid van Vlaanderen dichterbij brengen.
|
Nee er is geen cordon op federaal vlak; MR, zeker nu ze het FDF kwijt zijn, zou bvb nooit apriori exclusieven stellen tov de NVA, wat zowat de definitie is van een cordon.
Wat uw stelling ivm het Vlaamse niveau betreft; wat een nonsens - de Vlaamse regering beslist niet over welke bevoegdheden het Vlaamse niveau heeft, lol.
Citaat:
Het VB haalt inderdaad af en toe uit naar de N-VA, maar dan wel omdat de partij in haar opzicht verkeerde beslissingen neemt en een verkeerde communautaire strategie hanteert.
|
Duh - en maar goed ook - zo hoort een democratie te werken. Maar dat geldt in beide richtingen he.
Citaat:
De N-VA daarentegen doet lustig mee aan het Belgicistische spelletje om het VB te demoniseren, door bijvoorbeeld te stellen dat die partij te revolutionair, te vuil of niet 'humanistisch' is, waardoor ze haar grootste potentiële bondgenoot in discrediet brengt.
|
Man die te humanistisch quote wil ik echt lezen...
Te revolutionair naar mijn smaak, te vuil naar mijn smaak - ok; maar dat vinden mensen ook van mij hoor. Maar wat echt scheelt is de racistische aanpak. Asiel, veiligheid, integratie dat zijn legitieme problemen en men hoeft niet hele bevolkingsgroepen te demoniseren (waar heb ik dat woord nog gezien???) om ze aan te kaarten en zeker niet om ze op te lossen, integendeel...
Citaat:
Daartegenover heeft het VB al ontelbare malen de hand uitgereikt naar de N-VA om op de één of andere manier samen te werken, maar de N-VA weigert zelfs nog maar om daarop te reageren.
|
Idd:
1)Omdat formele samenwerking nu niet aan de orde is
2)Zolang jullie een soort racistische-snakeoil discours voeren, zal de NVA nooit echt kunnen samen werken, zowel uit principiele overwegingen als praktische (zie hoger)
3)Blijkbaar is iedereen de hetze ronde de aanpassing van het kieswet vergeten...
Citaat:
Ik denk dat het dus duidelijk is waar het probleem zit en welke grendel geopend moet worden.
|
Pff, voor mijn part betalen we iemand om Filip zijn grendel open te zetten, als het maar helpt... zelfs zijt ge het helemaal eens met zijn bedoelingen, het wordt tijd dat men binnen het VB beseft dat die man fout bezig is. Thatcher is een goed vergelijking: als ge te lang
heel goed bezig zijt, begint ge te hard in uw eigen te geloven, en vertrouwt ge de andere te weinig en dat loopt bijna altijd fout af... Alexander de Grote is nog een voorbeeld - laat FDW uw niet door de dorre woestijn van de viseters leiden zou ik zeggen...