Robinus V |
29 november 2011 20:52 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
(Bericht 5832931)
De Vlamingen zullen eindelijk gedwongen worden na te denken over de zin en de onzin van België.
|
Denk je nu echt dat de Vlamingen over het algemeen wakker liggen van ministerpostjes? :rofl:
Ook ik vind dat pariteiten zouden moeten verdwijnen (al maak ik er geen groot punt van als dat niet gebeurt, zolang er belangrijkere zaken om te beslissen zijn). Ik zie echter niet in hoe je bij deze regering kritiek kan hebben op een 50-50-verdeling, aangezien er ook meer Franstalige politici in de regeringspartijen zetelen. Het is dan eerder opmerkelijk dat Franstalige politici akkoord zijn dat er meer staatssecretarissen van Vlaamse partijen zullen zijn, aangezien zij zichzelf daarmee zelfs ONDERvertegenwoordigen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
(Bericht 5832942)
Als meer en meer vlamingen voor N-VA stemmen.
En men beweert dat de N-VA verblokt. (Wat niet waar is)
Dan verblokt logischerwijs de vlaming ook.
Gelukkig is het een bewijs uit het ongerijmde, want de N-VA verblokt niet, en dus inderdaad ook de vlaming niet.
|
Weer iemand die verblokte standpunten met een verblokte aanpak verwart. (Bovendien zou ik een leegloop van het Vlaams Belang -in dit geval ten gunste van de N-VA- ook niet op een andere manier een verblokking noemen.)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
(Bericht 5832945)
Dat er stemmen van VB naar N-VA gaan is niet meer dan logisch gezien het feit dat het VB aan het tanen is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat N-VA proportioneel meer groeit dan dat het VB krimpt.
Er klopt iets niet in uw logica. Of je kent de wet van de communicerende vaten niet. Aangezien procentjes ook uw ding niet zijn, heb ik zo mijn twijfels met fysica.
|
Je hebt de peilingen duidelijk niet goed bestudeerd. Het klopt dat VOOR de verkiezingen CD&V- en Open VLD-stemmers naar de N-VA overliepen. De winst van de N-VA NA de verkiezingen echter is volgens dezelfde peilingen als diegenen die dat aangeven volledig met VB en LDD te verklaren. Gezamenlijk verliezen deze drie partijen zelfs, globaal ten gunste van Groen! en CD&V.
|