Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De Franstaligen vinden het een belediging om een ministerpost af te staan!... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=163946)

Salvadorii 29 november 2011 19:27

De Vlaamse huisnegers willen dat het niet opvalt wat voor huisnegerige huisnegers dat het zijn - wat ook logisch is, die mensen zitten vooral in met hun eigen carrieres, tnen slotte. Maar ik denk dat ze het best gewoon kunnen worden dat zij in deze regering niets maar dan ook niets voorstellen. Ze zijn 'the hired help', niets meer. Kruipen en EDR zijn gat kussen mogen ze, en in ruil krijgen ze een dikke pree, een titel een een dikke auto met chauffeur...

Vlaanderen Boven 29 november 2011 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5832915)
De Vlaamse huisnegers willen dat het niet opvalt wat voor huisnegerige huisnegers dat het zijn - wat ook logisch is, die mensen zitten vooral in met hun eigen carrieres, tnen slotte. Maar ik denk dat ze het best gewoon kunnen worden dat zij in deze regering niets maar dan ook niets voorstellen. Ze zijn 'the hired help', niets meer. Kruipen en EDR zijn gat kussen mogen ze, en in ruil krijgen ze een dikke pree, een titel een een dikke auto met chauffeur...

En dan? Voor mijn part is de federale regering 100% franstalig. Hoe duidelijker het tekort aan democratische legitimiteit en hoe groter de 'andersheid' van het federale niveau, hoe beter. De Vlamingen zullen eindelijk gedwongen worden na te denken over de zin en de onzin van België.

In dat opzicht gaan de gevleugelde uitspraken van Di Rupo volgens mij nog een plaatsje krijgen in de Belgische mythologie. Hij gaf ons vorige zondag al een voorproefje: "we moeten uit de crisis ons land halen". Is't werkelijk, meneer de eerste minister?

Zeno! 29 november 2011 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5832931)
En dan? Voor mijn part is de federale regering 100% franstalig. Hoe duidelijker het tekort aan democratische legitimiteit en hoe groter de 'andersheid' van het federale niveau, hoe beter. De Vlamingen zullen eindelijk gedwongen worden na te denken over de zin en de onzin van België.

In dat opzicht gaan de gevleugelde uitspraken van Di Rupo volgens mij nog een plaatsje krijgen in de Belgische mythologie. Hij gaf ons vorige zondag al een voorproefje: "we moeten uit de crisis ons land halen". Is't werkelijk, meneer de eerste minister?

Juist. Deze quasi Franstalige regering (met als (rotte) kers op de (rotte) taart een Nederlandsonkundige premier) zal de Vlamingen nog meer van België doen vervreemden. Er zullen heel wat meer ogen opengaan bij de 'slapende ik-interesseer-mij-niet-in-de-politiek massa'. Bij de volgende verkiezingen kan de klus dan afgemaakt worden.

stuyckp 29 november 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832683)
Hola hola. Niet zo snel .

Niet 'de' Vlaming verblokt.
Maar één partij, met name de NVA, verblokt.
En deze partij vertegenwoordigt zeker niet 'dè' Vlaming. Verre van zelfs.

Als meer en meer vlamingen voor N-VA stemmen.
En men beweert dat de N-VA verblokt. (Wat niet waar is)
Dan verblokt logischerwijs de vlaming ook.

Gelukkig is het een bewijs uit het ongerijmde, want de N-VA verblokt niet, en dus inderdaad ook de vlaming niet.

stuyckp 29 november 2011 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832717)
Door voornamelijk kiezers van het VB. Het is nu wel duidelijk dat de Vlaams-nationalistische partijen communicerende vaten zijn.

Of om het anders te stellen: 'ons' geeft 'ons' stemmen.

Dat er stemmen van VB naar N-VA gaan is niet meer dan logisch gezien het feit dat het VB aan het tanen is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat N-VA proportioneel meer groeit dan dat het VB krimpt.
Er klopt iets niet in uw logica. Of je kent de wet van de communicerende vaten niet. Aangezien procentjes ook uw ding niet zijn, heb ik zo mijn twijfels met fysica.

vlijmscherp 29 november 2011 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832546)
Ik vind dat de Vlamingen minstens één minister meer moeten hebben. Punt uit.

Waarom? We zijn toch allemaal Belgen?

djimi 29 november 2011 20:22

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5832546)
Ik vind dat de Vlamingen minstens één minister meer moeten hebben. Punt uit.

Salvadorii 29 november 2011 20:28

Citaat:

Di Rupo is echt de perfecte premier voor deze regering - elke keer hij zijn bek opentrekt zal de walging voor Belgie in Vlaanderen groeien...

Salvadorii 29 november 2011 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5832952)
Waarom? We zijn toch allemaal Belgen?

Nee omdat de huisnegers in de regering zelf gedougeteerd zijn van hun huisnegerij; ze schamen zich en willen dat het zo weinig opvalt wat voor hoerige volksverraders dat ze zijn. Hun supporters willen dat ook. Vandaar dat het Oosten één Vlaamse huineger meer wilt...

Vlaanderen Boven 29 november 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5833059)
Di Rupo is echt de perfecte premier voor deze regering - elke keer hij zijn bek opentrekt zal de walging voor Belgie in Vlaanderen groeien...

Hij is echt de belichaming van België, enkel een viscerale haat tegenover alles wat Vlaams is ontbreekt.

Robinus V 29 november 2011 20:52

Citaat:

De Vlamingen zullen eindelijk gedwongen worden na te denken over de zin en de onzin van België.

Denk je nu echt dat de Vlamingen over het algemeen wakker liggen van ministerpostjes? :rofl:

Ook ik vind dat pariteiten zouden moeten verdwijnen (al maak ik er geen groot punt van als dat niet gebeurt, zolang er belangrijkere zaken om te beslissen zijn). Ik zie echter niet in hoe je bij deze regering kritiek kan hebben op een 50-50-verdeling, aangezien er ook meer Franstalige politici in de regeringspartijen zetelen. Het is dan eerder opmerkelijk dat Franstalige politici akkoord zijn dat er meer staatssecretarissen van Vlaamse partijen zullen zijn, aangezien zij zichzelf daarmee zelfs ONDERvertegenwoordigen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5832942)
Als meer en meer vlamingen voor N-VA stemmen.
En men beweert dat de N-VA verblokt. (Wat niet waar is)
Dan verblokt logischerwijs de vlaming ook.

Gelukkig is het een bewijs uit het ongerijmde, want de N-VA verblokt niet, en dus inderdaad ook de vlaming niet.

Weer iemand die verblokte standpunten met een verblokte aanpak verwart. (Bovendien zou ik een leegloop van het Vlaams Belang -in dit geval ten gunste van de N-VA- ook niet op een andere manier een verblokking noemen.)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5832945)
Dat er stemmen van VB naar N-VA gaan is niet meer dan logisch gezien het feit dat het VB aan het tanen is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat N-VA proportioneel meer groeit dan dat het VB krimpt.
Er klopt iets niet in uw logica. Of je kent de wet van de communicerende vaten niet. Aangezien procentjes ook uw ding niet zijn, heb ik zo mijn twijfels met fysica.

Je hebt de peilingen duidelijk niet goed bestudeerd. Het klopt dat VOOR de verkiezingen CD&V- en Open VLD-stemmers naar de N-VA overliepen. De winst van de N-VA NA de verkiezingen echter is volgens dezelfde peilingen als diegenen die dat aangeven volledig met VB en LDD te verklaren. Gezamenlijk verliezen deze drie partijen zelfs, globaal ten gunste van Groen! en CD&V.

Flippend Rund 29 november 2011 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5832915)

Ze hadden er geen probleem mee om in een Vlaamse minderheidsregering te stappen, en nu gaan ze een beetje stoer doen voor de camera's. Het mocht, van Elio.

quercus 29 november 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5832658)
Wanneer was er de laatste keer een Waalse Eerste Minister?
Leburton (januari 1973 - april 1974)?

Ja, en die kende nog minder Nederlands dan Di Rupo. Kijk, wij Vlamingen zijn op dat punt altijd véél te toegeeflijk geweest. Wie als franstalige de ambitie heeft om federaal premier te worden die moet doodgewoon in staat zijn correct Nederlands te spreken met een aanvaardbare uitspraak. Welnu op dat vlak voldoet Di Rupo volstrekt niet. Nederlands is de belangrijkste taal van deze tweelandenstaat.

stuyckp 29 november 2011 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5833104)
Denk je nu echt dat de Vlamingen over het algemeen wakker liggen van ministerpostjes? :rofl:

Ook ik vind dat pariteiten zouden moeten verdwijnen (al maak ik er geen groot punt van als dat niet gebeurt, zolang er belangrijkere zaken om te beslissen zijn). Ik zie echter niet in hoe je bij deze regering kritiek kan hebben op een 50-50-verdeling, aangezien er ook meer Franstalige politici in de regeringspartijen zetelen. Het is dan eerder opmerkelijk dat Franstalige politici akkoord zijn dat er meer staatssecretarissen van Vlaamse partijen zullen zijn, aangezien zij zichzelf daarmee zelfs ONDERvertegenwoordigen

Weer iemand die verblokte standpunten met een verblokte aanpak verwart. (Bovendien zou ik een leegloop van het Vlaams Belang -in dit geval ten gunste van de N-VA- ook niet op een andere manier een verblokking noemen.)

Je hebt de peilingen duidelijk niet goed bestudeerd. Het klopt dat VOOR de verkiezingen CD&V- en Open VLD-stemmers naar de N-VA overliepen. De winst van de N-VA NA de verkiezingen echter is volgens dezelfde peilingen als diegenen die dat aangeven volledig met VB en LDD te verklaren. Gezamenlijk verliezen deze drie partijen zelfs, globaal ten gunste van Groen! en CD&V.

Als je het gaat splitsen in voor en na de verkiezingen, wat houdt u dan tegen om op den duur te gaan onderverdelen in voor de zomer en na de zomer. De traditionele partijen hebben serieus wat stemmen verloren aan N-VA punt aan de lijn. Als er verkiezingen zijn, gaan ze nog verliezen.

Salvadorii 29 november 2011 22:24

Citaat:

Het is dan eerder opmerkelijk dat Franstalige politici akkoord zijn dat er meer staatssecretarissen van Vlaamse partijen zullen zijn, aangezien zij zichzelf daarmee zelfs ONDERvertegenwoordigen

Geloofde gij uw eigen bullcrap? Ze maken 40 percent van de bevolking uit, ze leveren de premier, hebben geen meerderheid in Vlaanderen en gaan minstens 50% van de ministers leveren, ze genieten van allerlei electorale en andere privileges en blokkerings mechanismen, Vlaanderen krijgt een erg linkse regering opgedrongen ondanks overwegend rechts te stemmen en gij durft zeggen dat die mensen ondervertegenwordigt zijn!8O

De herspoelingen zijn goed gelukt bij u, zo te zien...:roll:

stuyckp 29 november 2011 22:25

Citaat:

Weer iemand die verblokte standpunten met een verblokte aanpak verwart..

Enlighten me.
Leg mij haarfijn het verschil uit aub.

Karel Martel B 29 november 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5832196)
CD&V en O-VLD willen in het totaal 14 ministerposten (7 NL + 6 FR + Franstalige premier) dit om te vermijden dat het te duidelijk is dat de Nederlandstaligen overal in de minderheid zitten (geen parlementaire meerderheid + daar nog eens boven een minderheid in de regering 8O :-D)...

Het is niet alsof een huisneger meer of minder tussen onze Franstalige meesters het verschil zal maken.

solidarnosc 29 november 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5832941)
Juist. Deze quasi Franstalige regering (met als (rotte) kers op de (rotte) taart een Nederlandsonkundige premier) zal de Vlamingen nog meer van België doen vervreemden. Er zullen heel wat meer ogen opengaan bij de 'slapende ik-interesseer-mij-niet-in-de-politiek massa'. Bij de volgende verkiezingen kan de klus dan afgemaakt worden.

Bring it on. Vergeet niet van tijd tot tijd achter u te kijken.

den ambetantsten 29 november 2011 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5833327)
Geloofde gij uw eigen bullcrap? Ze maken 40 percent van de bevolking uit, ze leveren de premier, hebben geen meerderheid in Vlaanderen en gaan minstens 50% van de ministers leveren, ze genieten van allerlei electorale en andere privileges en blokkerings mechanismen, Vlaanderen krijgt een erg linkse regering opgedrongen ondanks overwegend rechts te stemmen en gij durft zeggen dat die mensen ondervertegenwordigt zijn!8O

De herspoelingen zijn goed gelukt bij u, zo te zien...:roll:

De man getuigt hiermee vooral zijn totaal gebrek aan kennis i.v.m. besluitvorming op regeringsniveau. Heeft geen nut om daar dieper op in te gaan...

born2bewild 29 november 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5832658)
Wanneer was er de laatste keer een Waalse Eerste Minister?
Leburton (januari 1973 - april 1974)?

ja ventje, DAT was een geweldig succes
:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be