Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Is er nu een regering of niet ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164071)

pajoske 1 december 2011 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5836171)
Hervormingen in het vervroegd uittreden (bij bedrijven in moeilijkheden) worden op maat van Wallonië geschreven (Arcelor).

Voltijds brugpensioen met vrijstelling van inschrijving als werkzoekende in oktober 2011:
Vlaanderen: 79.180
Wallonië: 30.453
Brussel: 3.922

8O

bron: http://www.rva.be/frames/frameset.as...=1&Language=NL

Op maat van Wallonië????

Tommm 1 december 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5836583)
Voltijds brugpensioen met vrijstelling van inschrijving als werkzoekende in oktober 2011:

8O

Op maat van Wallonië????

Eens kijken in welke bochten de Vlaamsnationalisten zich gaan wringen om deze cijfers te verklaren.

Amon_Re 1 december 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836570)
8O
Zegt de Vlaamsnationalist?

:lol: Daarom dat het me geen reet boeit of ik in een onafhankelijk Vlaanderen leef of een België of een Europa :D

Ik wens de huidige Belgische staat kapot omdat het een democratisch deficit heeft en structureel gewoon niet werkt. Of er een nieuw België in de plaats komt of iets anders.... Meh

Tommm 1 december 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5836608)
:lol: Daarom dat het me geen reet boeit of ik in een onafhankelijk Vlaanderen leef of een België of een Europa :D

Ik wens de huidige Belgische staat kapot omdat het een democratisch deficit heeft en structureel gewoon niet werkt. Of er een nieuw België in de plaats komt of iets anders.... Meh

Aha, je weet eigenlijk niet wat je wilt... Moeilijk, ik zou opteren voor een verregaande Europese integratie, maar wie ben ik.

Amon_Re 1 december 2011 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836615)
Aha, je weet eigenlijk niet wat je wilt... Moeilijk, ik zou opteren voor een verregaande Europese integratie, maar wie ben ik.

Ik weet verdomd goed wat ik wil: Directe democratie + BROV. Of dat nu in een België is of een Vlaanderen, dat boeit me niet.

Tommm 1 december 2011 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5836616)
Ik weet verdomd goed wat ik wil: Directe democratie + BROV. Of dat nu in een België is of een Vlaanderen, dat boeit me niet.

Ok, fair enough...

mkb 1 december 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5836583)

8O

Op maat van Wallonië????

Lees wat er staat: de hervormingen, niet het brugpensioen zelf. Het wordt zo geregeld dat ze bij Arcelor Mittal eerst nog eens ferm in de kas kunnen graaien voor de hervormingen doorgevoerd worden.

subocaj 1 december 2011 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5836201)
Dat kan sommigen hier niet schelen. Zolang de Vlaams-nationalisten maar in het zand bijten is al de rest bijzaak, hoe erg de situatie ook gaat worden.

Jullie zijn toch voor de liberale vrije markt zonder subsidies?
Waarom moet ik jouw besparing bekostigen in een vrije markt?
Waarom moet ik een bank helpen redden in een vrije markt?
Of moeten subsidies enkel als het jou goed uitkomt?:roll:

Tommm 1 december 2011 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5836624)
Jullie zijn toch voor de liberale vrije markt zonder subsidies?
Waarom moet ik jouw besparing bekostigen in een vrije markt?
Waarom moet ik een bank helpen redden in een vrije markt?
Of moeten subsidies enkel als het jou goed uitkomt?:roll:

Alweer een te sterk argument, pas toch op, zo meteen hebben de Vlaamsnationalisten hoofdpijn.

van Maerlant 1 december 2011 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836570)
8O
Zegt de Vlaamsnationalist?

Vlaams-nationalisme is eigenlijk een verkeerde benaming voor vlaamsgezindheid. Dat begrijp jij natuurlijk niet.

Nihil novi sub sole.

Tommm 1 december 2011 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5836632)
Vlaams-nationalisme is eigenlijk een verkeerde benaming voor vlaamsgezindheid. Dat begrijp jij natuurlijk niet.

Nihil novi sub sole.

Komt op hetzelfde neer, een sentimenteel irrationele hang naar een bepaald symbool.

Amon_Re 1 december 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836619)
Ok, fair enough...

Geef je hier toe dat België geen democratie is?

Amon_Re 1 december 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836635)
Komt op hetzelfde neer, een sentimenteel irrationele hang naar een bepaald symbool.

"Mijn avatar is een reactie op NVA jongeren die de Belgische vlag hebben verbrand"

Die vlaggen zijn dezelfde symbolen....

Tommm 1 december 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5836636)
Geef je hier toe dat België geen democratie is?

Nee, ik aanvaard dat jij een alternatief wil in eerder onbestemde vorm...

van Maerlant 1 december 2011 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836635)

Thank you for proving my point :lol:

Tommm 1 december 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5836641)
Thank you for proving my point :lol:

Echt hoor, het blijft hetzelfde gelul...

Amon_Re 1 december 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836639)
Nee, ik aanvaard dat jij een alternatief wil in eerder onbestemde vorm...

Dus voor U is België een democratie? Dan kan je waarschijnlijk deze vragen beantwoorden, niet?

1) Geld wat de federale regering beslist voor elke Belg? JA/NEE.
In andere woorden, vallen alle Belgen onder de wetten en decreten opgesteld door de federale regering?
2) Mogen alle Belgen op alle partijen stemmen? JA/NEE.
3) Indien het antwoord op beide vragen verschillend is of voor beide NEE, is België dan een democratie? JA/NEE

van Maerlant 1 december 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836643)
Echt hoor, het blijft hetzelfde gelul...

Tommm, je maakt hier de ene post na de andere steeds meer duidelijk dat je geen bal begrijpt van waar de Vlaamse zaak om draait. Denk jij nu echt dat vlaggengezwaai, scanderen van slogans en zingen van romantische liederen ook maar één sikkepit te maken hebben met de Vlaamse ontvoogding?

Tommm 1 december 2011 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5836648)
Tommm, je maakt hier de ene post na de andere steeds meer duidelijk dat je geen bal begrijpt van waar de Vlaamse zaak om draait. Denk jij nu echt dat vlaggengezwaai, scanderen van slogans en zingen van romantische liederen ook maar één sikkepit te maken hebben met de Vlaamse ontvoogding?

Eh ja, dat is precies wat ik denk... Omdat die kant van de Vlaamse ontvoogding jouw niet bevalt betekent niet dat je ze zo maar kan loskoppelen daarvan.

van Maerlant 1 december 2011 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5836668)
Eh ja, dat is precies wat ik denk... Omdat die kant van de Vlaamse ontvoogding jouw niet bevalt betekent niet dat je ze zo maar kan loskoppelen daarvan.

:lol:

Met zulke vrienden heeft België eigenlijk geen vijanden nodig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be