![]() |
Citaat:
(maar mss valt het al op dat ik nie echt fan van kerstbier ben :-P ) |
Pére Noël - Br. Ranke (7%)
![]() Voor mijn het beste van de dag: in tegenstelling tot al die zoete, zware kruidenmengsels, is dit vrij licht (7%), maar zeker niet te onderschatten. Bittere, zacht gebrande smaak (eindelijk! :-P ). Ongefilterd, amber. Deze komt toch in huis voor de feestdagen (en erna) ;-) |
Fok jou, poes.
![]() |
Geen gemakkelijke klant, die Dronkoers. :-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Winterstout (Duits&Lauret - 8.5%)
![]() Ik ben niet echt voorstander van stout, maar deze was echt aangenaam om drinken, en vooral de stevige, zware, zalige nasmaak. Zowat de "peated" onder de bieren 8-) Aanrader voor de (gevorderde) stoutdrinker. Duits & Lauret is blijkbaar iets om in't oog te houden, hun Te-vrede-n (7.5%) heb ik ook geproefd (geen afbeelding) Wat ook een goed bier is... wel effe wennen aan de heersende smaak van vanille en koko's, maar ondanks de gedachte dat dat er in zit, valt deze heel goed mee. Wat wil je dan ook van een tripel die gerijpt is op eik 8-) Trouwens: voor de mensen die zeggen dat "Hollanders" niks van bier kennen: Duits & Lauret is Nederlands 8-) (weliswaar gebrouwen in de proefbrouwerij Lochristi) |
Citaat:
Citaat:
|
Special Oerbier Reserva 2010 (13%)
![]() Op 4 Bordeaux wijnvaten gestoken, een half jaar later gebotteld in wijngist... je hoeft u dus echt niet af te vragen hoe het komt dat deze een overheersende wijnsmaak heeft. Had ik dat op voorhand geweten, had ik wel iets anders genomen. Oja, als ge dan toch persé iets wijnahtig wilt, raad ik u eerder de Rodenbach Vintage aan ;-) |
Tsjeeses Reserva (11%)
![]() Nog een aangenaam kerstbier (en weer gelagerd op eik). Fruitig, droog... misschien beetje likeursmaak, maar zeker ierts dat hier in de frigo kan belanden ;-) Oook geproefd van't vat... jammer dat ik geen tapinstallatie heb, maar met de fleskes ben ik ook meer dan tevreden ;-) |
Malheur Cuvée Royal (9%)
![]() Wel... om het kort te houden: het is zoals de Malheur Brut, maar dan met Malheur 8 ipv Malheur 10 om het simpel te houden. Zeker niet slecht! |
Ik dank u voor uw aandacht ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Man ik heb er al spijt van dat ik niet daar kon zijn. Ge klinkt me als een goeie proefpartner.
|
Citaat:
Binnen een week of 6-7 in Brugge eh ;-) |
Citaat:
|
Enfin, na zo'n goed geschreven uitleg zijn er maar 2 conclusies...
|
Citaat:
Niet dat het mij al veel gelukt is om nuchter buiten te komen ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be