Athelas |
21 december 2011 15:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 5877474)
'Onthouden' kan hier niet. Dan stemt men tegen! (of ervoor)
'Onthouden' hier betekent :'ik ben het er eigenlijk eens met de regering, maar vermits ik deze regering het licht niet gun, onthou ik me.'
Een zeer hypocriete houding van de NVA. Politique politicienne! Iets wat de NVA anderen altijd verweet.
|
Probleem is dat de NVA het helemaal niet eens is met de regering, en dat weet je best. Op bepaalde vlakken volgt de regering het denkpatroon van de N-VA, dat is waar. Er zitten in de verschillende akkoorden gemaakt door de huidige regeringen punten die de N-VA wou verwezenlijken, maar het meerendeel gaat ofwel niet ver genoeg, ofwel wordt het te duur betaald, ofwel is het een schijnmaatregel omdat een andere de verwezenlijking flagrant tegenspreekt. Dit akkoord van Quickie bevat een beetje van alle drie. Het is niet rechtlijnig, discriminerend en gaat niet ver genoeg. Mat andere woorden: je keurt het dus niet af, maar wil erover spreken en hervormen. Anderzijds keur je het dus natuurlijk ook niet goed.
Dat is niet hypocriet, integendeel. Het af of goedkeuren zou hypocriet zijn tov de waarden waarvoor de NVA staat.
|