Pietje |
3 januari 2012 16:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
(Bericht 5904600)
Humo moet niet uitpakken met ontluisterende artikels, Humo moet maatschappelijke en politieke relevante informatie brengen die het blad onderscheidt van snertbladen als Dag Allemaal en Story. Maar er is iets merkwaardig aan de hand. Humo is allang geen onafhankelijk blad meer. Het is onduidelijk wie het blad controleert maar ik vermoed dat er vanuit belgicistische hoek druk uitgeoefend wordt op de politieke redactie met de bedoeling Humo een weg te laten inslaan die allesbehalve objectief is.
In dit licht moet je het bewuste artikel interpreteren vermoed ik. Een bijzonder zware aanval op BDW met fragmenten uit gesprekken tussen BDW, Beke en De Croo en de vermelding van een belasterende é-mail geschreven door BDW. De journalist die het artikel geschreven heeft (Eric Goens) is géén helderziende, dus moet er gelekt zijn door Beke of De Croo. Aangezien een journalist zijn bronnen niet moet bekendmaken zullen we dit nooit weten.
Nog iets dat me opgevallen is : BDW kwam niet voor in de eindejaarsvragen van Humo. Zeer uitzonderlijk voor iemand van zijn gehalte die door verschillende bladen als man van het jaar verkozen werd. Toeval? Ik geloof het niet. Ik denk dat Humo het zal moeten stellen met een pak lezers die zullen afhaken. Eigen schuld dikke bult.
|
Humo is sinds kort (zo goed als) eigendom van "De Vijver" (Woestijnvis).
T'is toch niet omdat De Wever wat geschonden komt uit een artikel, dat Humo plots zijn onafhankelijkheid zou kwijt zijn ?? Begin december werd Stevaert er zo goed als volledig in afgemaakt. (maar het zou volgens sommigen wel een "links" blad zijn). Hebben ze hun onafhankelijkheid toen ook kwijtgespeeld ???
En dat Beke en De Croo zullen gelekt hebben, is toch geen verrassing, zeker ?? Politiek is immers nog altijd "kill or being killed".
Btw, jij moet wel een heel trouwe Humo-lezer zijn, om gezien te hebben dat BDW niet voorkomt in de eindejaarsvraagjes.
|